Отпред тясната хромирана решетка формира характерните „вежди” над продълговатите светодиодни фарове.
Снимки Volkswagen
Просторен, икономичен, динамичен

Дядовата ръкавичка на Volkswagen

Денислав Стоянов - събота, 12-12-2015 - 09:52

Третият вариант на Touran е пораснал отвътре, но е по-лек и пъргав на пътя

Volkswagen е сред създателите на сегмента на микробусите, като първият модел T1 датира още от 1950 година. Интересът към по-компактните ванове обаче наложи през 2003 година Volkswagen да създаде 7-местния модел Touran. Второто поколение на минивана се появи през 2010 година, а неотдавна дебютира третото издание. Новият Touran има възможност да вози комфортно 5 или дори 7 човека и е предназначен за големи семейства, които обичат да пътуват с много багаж или домашни любимци.

Новият Volkswagen Touran е близък роднина на бестлелъра в гамата Golf. Моделът използва платформата MQB, заимствана от Golf VII. Той е пораснал със 130 мм и сега дължината му достига 4,53 м, широчината е 1,83 м, а междуосието е увеличено със 113 мм до 2,79 м. Въпреки по-големите размери, теглото на новия Touran е намалено с 62 кг до 1436 кг в базовата версия, благодарение на използваните леки метални сплави. Коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,296 за по-добра аеродинамика.

Профилните стени са по-релефни, а широката задната част е подчертана от големите скосени светлини.

В дизайна на новия Volkswagen Touran няма революционни промени. Миниванът е запазил познатия профил със силно наклонено предно стъкло и вертикални задни колони на покрива. Външният вид е станал по-солиден, като отпред тясната хромирана радиаторна решетка сякаш се влива в характерните продълговати фарове. Във варианта Highline светлините са напълно светодиодни. Стените са по-релефни, а рамките на прозорците и релсите за багажник на покрива са хромирани. В огледалата за обратно виждане са поставени мигачи. На върха на петата врата има спойлер. Ширината на задната част е подчертана от големите светлини. Спортната версия R Line е оборудвана с външен бодикит и 18-инчови алуминиеви джанти, вместо стандартните 16-инчови.

На централната конзола има до 8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система.

В салона на новия Volkswagen Touran ни посреща познат стил, в който преобладават хоризонталните линии. Материалите са по-добри отколкото в предшественика, като има повече сребърни вложки. Трилъчевият волан е скосен в долната си част. Във всички варианти с изключение на базовия, воланът и скоростният лост са обшити с кожа. На централната конзола според нивото има 5,0-, 6,5- или 8,0-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Блоковете с бутоните на аудиосистемата и климатроника са ясно отделени един от друг, и са големи и удобни за ползване. Във всички модификации на Volkswagen Touran кормилната колона може да се регулира по ъгъл на наклон и във височина, а седалката на водача се регулира и по дължина, и по височина. Първият ред седалки имат добри странични опори. Високата позиция на седене и тънките колони на покрива осигуряват отличен обзор във всички посоки. В интериора има много отделения за малки предмети, както и жабка с осветление и охлаждаща функция, кутия в предния подлакътник, поставки за бутилки във вратите, отделения в централната конзола, чекмеджета под предните седалки и джобове отзад.

На втория ред има три отделни регулируеми седалки с наклоняване на облегалките.

На втория ред мястото за краката е увеличено с 40 мм, а салонът е по-широк в областта на раменете. Има три отделни седалки с регулиране на ъгъла на облегалките, така че да бъде удобно за трима възрастни пътници с ръст до 1,90 м. Като опция за пътниците на втория ред седалки се предлагат сгъваеми масички, подобни на тези в самолетите. На третия ред седалки пространството за краката е увеличено, а мястото над главите е нараснало с 13 мм. Достъпът е улеснен благодарение на широкия отвор на вратите.

Обемът на багажника се увеличава до 1980 л и може да превози предмети с дължина до 2,70 м.

Обемът на багажника в конфигурацията с 5 седалки е 834 литра, а ако използвате само предните две места, Touran се превръща в лекотоварен автомобил, който събира до 1980 литра и може да превози предмети с дължина 2,70 м. Образува се почти равен под. Багажната врата с електрическо задвижване може да се отваря със сензор под бронята.

Всички налични двигатели за новия Touran са с директно впръскване на горивото, турбокомпресор и система за гасене на мотора при спиране. Базовият вариант се задвижва от 1,2-литров бензинов турбодвигател с мощност 110 к.с. По-мощните бензинови агрегати са 1.4 TSI със 150 к.с. и 1.8 TSI със 180 к.с. Големият турбодизелов двигател 2.0 TDI се предлага в два варианта със 150 и 190 к.с. Най-икономичен е 1,6-литровият турбодизел със 110 к.с., който харчи 4,4 л/100 км в комбиниран цикъл. Разходът на гориво в града е 5,2 л/100 км, а на пътя – 3,9 л/100 км. Двигателят 1.6 TDI е доста пъргав и тегли добре Touran дори натоварен с четири човека на борда и пълен багажник. Максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен още от 1500 об/мин и остава постоянен чак до 3000 оборота. Моторът работи приятно тихо и гладко. Ускорението от място до 80 км/ч отнема 7,9 секунди, а за да достигне до 100 км/ч на Touran му трябват още 4 секунди. Превключването на предавките на 6-степенната механична скоростна кутия е точно, а ходът на скоростния лост е относително кратък. Като опция се предлага 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.

На пътя Volkswagen Touran показва добро пътно поведение за миниван. Кормилното управление е прецизно и доста информативно. Недозавиване не се усеща благодарение на системата XDS+, имитираща диференциал с ограничено приплъзване. Сцеплението с пътя е отлично. Твърдото окачване отбелязва повечето неравности на пътя, но не друса пътниците в купето. Високият автомобил съвсем леко се наклонява в завоите. Возенето се подобрява с опционалните адаптивни амортисьори. Подобрена е и шумоизолацията на салона, така че при 120-130 км/ч не се чува шум от вятъра и гумите.

Volkswagen Touran 1.6 TDI

1,6-литров 4-цил. турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. макс. мощност при 3200-4000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

187 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на дизел

116 г/км емисии на СО2

47 955 лева цена на модела

 
Тагове:  Volkswagen