Двигателят изразходва средно 5 л на 100 км, което е почти колкото с ръчната кутия.
Снимки Любомир Асенов
За удобство в големия градски трафик

Dacia Sandero тръгна с автоматизирана трансмисия

Денислав Стоянов - събота, 09-04-2016 - 16:00

Невидим робот натиска съединителя и превключва скоростите в компактния модел

Поради нарасналия интерес към моделите на Dacia с автоматична скоростна кутия компанията представи моделите Sandero и Sandero Stepway с нова автоматизирана механична трансмисия, наречена Easy-R, която съчетава практичността с комфорта зад волана. На българския пазар тя се предлага в комбинация с бензиновия турбодвигател TCe 90, където е с 5 степени, а при турбодизеловия мотор dCi 90 е 6-степенна. Бензиновият двигател TCe 90 с мощност от 90 к.с. и 140 Нм въртящ момент е много отзивчив и дори при ниски обороти тегли добре колата както в града, така и извън него. В комбинация със скоростната кутия Easy-R и система Stop&Start двигателят изразходва средно 5,0 литра на 100 километра, което е почти колкото с механичната скоростна кутия.

Ако е необходимо рязко ускорение, скоростната кутия автоматично превключва една или две степени надолу.

Дизеловият двигател dCi 90 с мощност от 90 к.с и 220 Нм и система Stop&Start е комбиниран със 6-степенна версия на автоматизираната скоростна кутия Easy-R. Средният разход на гориво е 3,8 литра на 100 километра, който също е идентичен с ръчната кутия. Новите автоматизирани трансмисии ще осигурят на клиентите по-лесно управление на автомобила и удобството на скоростна кутия без педал за съединителя и без ръчно превключване на скоростите. За двете версии на трансмисията Easy-R ще се доплаща само 1400 лева над модела с еквивалентна ръчна скоростна кутия. Тя е снабдена с компютърно контролирани електромеханични роботи, които натискат съединителя, сменят предавка и след това отпускат съединителя. Усещането за водача е сякаш невидим робот натиска съединителя, превключва на по-висока предавка и след това плавно го отпуска.

При Dacia Sandero за автоматизираната скоростна кутия Easy-R струва само 1400 лева над цената на модела.

Кутията има два работни режима на робата - Drive и Manual. В режим Drive смените се извършват съобразно оборотите на двигателя, скоростта на движение, стила на шофиране и т.н. Режимът Drive освобождава водача от определени действия като натискане на педала на съединителя и смяната на предавки. В режим Manual на ръчно превключване водачът поема пълния контрол за смяна на предавките. В сравнение с традиционната механична скоростна кутия, автоматизираната трансмисия Easy-R предлага лесна работа и по-голям комфорт. Тя избира най-добрия компромис между разход на гориво и ускорение, така че няма риск от спиране, а двигателят нито се затруднява на ниски обороти, нито ще се форсира на високи обороти.

В ръчен режим водачът трябва да премести лоста в позиция М и да превключи нагоре или надолу.

В режим Manual работата става още по-динамична и отзивчива, тъй като водачът сам решава кога да превключи предавките. Той може да избере по-ниска предавка в случай на бързо изпреварване или когато нивото на сцепление е ниско върху сняг например. В този случай водачът трябва да премести лоста към позиция М и да избере плюс или минус за да превключи предавката нагоре или надолу. В режим Drive, ако е необходимо рязко ускорение, скоростната кутия автоматично превключва на по-ниска предавка, за да осигури максимална динамика. Тя може да превключи една или две степени надолу за да използва пълната мощност на двигателя.

Новата автоматизирана трансмисия е без педал за съединителя, което облекчава шофирането в града.

В режим Drive има и функция „пълзене“. Веднага след като вдигнете крака си от педала на спирачката, автомобилът автоматично потегля бавно напред. Това улеснява маневрите с ниска скорост и помага да се поддържа стабилността на автомобила при плавни наклони. Функцията „пълзене” е много полезна когато се движите бавно в задръствания. Всяка отделна трансмисия преминава през тест за качество при слизане от поточната линия.

Тагове:  Dacia

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.