На снежен път Peugeot 3008 е стабилно, не губи сцепление с настилката и не поднася.
Снимки Peugeot и Христо Петров
Второто поколение се превърна в SUV и ще стане бестселър в гамата

Peugeot извади нов централен нападател

Денислав Стоянов - четвъртък, 01-12-2016 - 09:15

3008 щурмува офроуда без 4х4, но с умна система за пясък, кал и сняг

Във футбола не е достатъчно да имаш добър отбор, трябва да имаш и много силен централен нападател, който да вкарва голове. През последните няколко години Peugeot може да се похвали с изцяло обновена гама от модели, но у нас липсва такъв, който да прави голям обем от продажби. На автосалона в Париж през октомври французите показаха изцяло новото поколение на Peugeot 3008, което е претърпяло радикални промени и сега вече е изглежда като истински SUV. Второто поколение на 3008 идва в момент, в който всъдеходите и кросоувърите стават все по-популярни, така че новият модел има всички шансове да стане бестселър и да увеличи пазарното присъствие на марката. Новото Peugeot 3008 е пораснало значително във всички посоки, като дължината му е увеличена до 4447 мм, широчината - до 1841 мм, височината - до 1615 мм, а междуосието - до 2675 мм. Въпреки това теглото му е намалено със 100 кг - до 1325 кг в базовата версия. Основният принос за свалянето на килограми се дължи на това, че предните калници са от алуминиева сплав, а багажникът е от пластмаса.

Отпред изпъкват вертикалната вдлъбната радиаторна решетка и двойните фарове.

Външният вид на Peugeot 3008 е радикално променен и има много малко общо с предшественика си. Предният му капак е по-дълъг и се намира по-високо, а предното стъкло е по-силно наклонено. Линията на прозорците сега също е по-висока и в задната част прави елегантна извивка. Широката хромирана решетка е изпълнена в духа на обновеното Peugeot 2008. Скосените фарове са допълнени с динамични мигачи, а срещу доплащане те могат да бъдат напълно светодиодни. Сериозно са увеличени въздушните отвори в предната броня. Капакът и двете профилни стени са доста по-релефни. Стандартни са 17-инчовите алуминиеви джанти, а във версията GT джантите са 19-инчови. Праговете и долната част на каросерията са покрити със защитни пластмасови панели. На покрива има спойлер, а задните колони са оцветени в черно. Оригиналните задни светлини наподобяват следи от ноктите на хищник.

Типичните три ивици на всеки един от фаровете отзад издават, че 3008 принадлежи към семейство котки.

Влизайки в салона на новото Peugeot 3008 съм приятно изненадан от качествените материали и модернистичното оформление на интериора, изпълнено в стила на новите модели на марката. Пред мен е второто поколение на така наречения i-Cockpit на Peugeot, който дава отлични възможности за управление. Воланът с три лъча е с малък диаметър и е много удобен особено за управление в града. Той е скосен в горната и долната част, и напомня на кормило на болид от Формула 1. Таблото е разположено на нивото на очите, а показанията се изписват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали. Водачът може да променя неговата конфигурация и например да избере карта на навигационната система. Данните могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача, а на върха му е поставен 8,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Благодарение на него има доста по-малко бутони.

В салона е второто поколение на концепцията i-Cockpit, а воланът е още по-малък, скосен отдолу и отгоре.

Останалите бутони напомнят на авиационни превключватели. Кормилната колона се регулира по височина и дълбочина. Позицията на седене в Peugeot 3008 е станала много по-висока, което значително подобрява видимостта. Предните седалки са меки и удобни, като при това много добре задържат тялото в завоите. Водачът и пътникът са разделени от високия тунел на трансмисията. В подлакътника има кутия със значително увеличен размер. Вторият ред седалки са по-големи от предишното поколение на модела и има повече пространство за главите и коленете на пътниците. Салонът отзад е малко по-широк, има удобно място за двама пътници, а при необходимост съвсем спокойно могат да се возят и трима. Обемът на багажника е увеличен до 520 литра, а под пода има скрито отделение. Задните седалки се сгъват много по-лесно чрез специалните ръчки. Образува се равен под, а обемът се увеличава до 1580 литра.

На пътя новото Peugeot 3008 вози комфортно, благодарение на мекото окачване с дълъг ход на пружините.

Всички налични двигатели разполагат с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Базов е 1,2-литровият турбомотор PureTech с мощност 130 к.с. Следва 1,6-литровият 4-цилиндров турбодвигател THP със 165 к.с. Максималният му въртящ момент е 240 Нм и е достъпен още при 1400 об/мин. Най-малък от дизелите е 1.6 BlueHDi със 120 к.с. В комбинация с опционалната 6-степенна автоматична скоростна кутия този агрегат е доста гъвкав и се представя отлично и в града, и на пътя. Предимството му е значителната тяга при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 300 Нм е на разположение от 1750 об/мин. Ускорението от място е бодро, а за изпреварване е необходима по-голяма видимост. Двигателят е много икономичен, като в града харчи около 5 л/100 км, а на извънградско пада до 4 л/100 км.

Пред скоростния лост се намира контролерът на системата Advanced Grip Control с режими за пясък, кал и сняг.

Ако обичате да шофирате по-динамично, по-добре да изберете 2,0-литровия турбодизел с мощност 150 к.с., комбиниран с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Двигателят се развърта с лекота, ускорява пъргаво автомобила и неусетно достига високи скорости. На върха в двигателната гама е турбодизеловият 2.0 BlueHDi със 180 к.с., който предава тягата от 400 Нм чрез 6-степенна автоматична трансмисия.

На пътя новото Peugeot 3008 вози комфортно, благодарение на мекото окачване с дълъг ход на пружините, което се справя без друсане с повечето пътни неравности. В същото време в остри завои не се усеща изразено наклоняване на каросерията. При динамично шофиране колата се държи неутрално и балансирано. Кормилното управление е много леко и достатъчно информативно. Шумоизолацията в салона е подобрена, така че вътре е станало по-тихо, особено при движение по магистрала.

3008 се справи без затруднения с преодоляването на дълбока дупка, благодарение на просвета от 220 мм.

Новото Peugeot 3008 носи гените на SUV, сред които се откроява големият пътен просвет от 220 мм и защитните панели по каросерията на колата. Това, което го различава от всъдеходите, е липсата на система 4х4, каквато притежават повечето кросоувъри, продавани в Европа. Новото Peugeot 3008 е само с предно предаване, а задвижване на четирите колела ще получи само бъдещата хибридна версия. Затова пък моделът е оборудван с технология за стръмно спускане и със система за повишена проходимост Advanced Grip Control с режими за пясък, кал и сняг. Шофирайки по високопланински черен път, на надморска височина над 2000 метра, дойде и първата зона от сняг и лед. Завъртях контролера на системата в режим сняг и Peugeot 3008 остана стабилно, без да губи сцепление и без да проявява склонност към поднасяне. Новото 3008 се справи без затруднения и с преодоляването на дълбока дупка.

Със системата Advanced Grip Control новото 3008 се изкачи по хълм с кални и дълбоки коловози.

Тогава дойде най-страшното – изкачване по нагорнище в разкаляни и дълбоки коловози. В първия момент не ми се вярваше, че колата ще се справи без 4х4, но следвайки напътствията на опитен офроуд инструктор, включих режима за кал, дадох „мръсна” газ и след секунди се озовах на върха на хълма. Удивително! На връщане, за да се спусна по същия наклон, ми помогна системата за автономно спускане, която се задейства с бутон на централната конзола. Пуснах и спирачката, и газта, оставяйки всичко в ръцете на електрониката, а спускането стана равномерно, с ниска скорост, без напрежение и риск. Необичайното тук е, че за да сработи системата, трябва скоростният лост да е в неутрално положение, докато при другите коли трябва да бъде на първа предавка или в режим D на автоматика.

С новото Peugeot 3008 французите въздействат върху емоциите и изживяванията, като привличат вниманието към новия си продукт и предизвикват възхищение. Новият модел вече дойде у нас и може да размести пластовете в сегмента, а цените стартират от 40 604 лева.

Peugeot 3008 BlueHDi 150

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

370 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

9,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

207 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км смесен разход на дизел

114 г/км емисии на СО2

51 558 лева цена на модела

Тагове:  Peugeot3008

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.