Широката решетка изглежда като усмивка и е украсена с хромирана лайсна с логото на марката.
Снимки Opel

Opel Insignia – луксозна кола на народна цена

Денислав Стоянов - понеделник, 11-09-2017 - 11:09

Второто поколение на модела има качества да влезе в премиум сегмента

Първо поколение на Opel Insignia дебютира през 2008 г. и спечели сърцата на почти 1 милион клиенти по света. Моделът се харесваше заради яркия и запомнящ се дизайн, широк спектър от дизелови и бензинови двигатели, няколко варианта на каросерията и богат избор от нива на оборудване. Освен това моделът се продаваше не само под марката Opel, но и като Vauxhall във Великобритания, Holden в Австралия и Buick Regal в САЩ и Китай. Световната премиера на новото поколение Opel Insignia се състоя през март тази година в Женева. Новият флагман на марката стана не само по-привлекателен на външен вид, но и получи сериозна инженерна модернизация. Цените на новия Opel Insignia започват от 42 440 лева, като в съотношението цена-качество моделът почти няма конкуренция на пазара. Това е народна цена за една кола, която както и външно, така и с оборудването си доказва, че е достойна за премиум сегмента.

Петата врата завършва със спойлер, а в двата края на купето се простират острите LED светлини.

На външен вид новият Opel Insignia изглежда престижно и стилно като истински флагман с порасналите си размери и със съвременния дизайн на каросерията. Освен това името Grand Sport придава спортен облик на представителния луксозен модел. Новата Insignia е направена върху напълно нова платформа на Opel, в която са използвани материали от лека сплав и повече високоякостни стомани. Поради това Insignia е олекнала със 175 кг. Второто поколение на Insignia трябва не само да укрепи позицията на компанията в сегмента, но и да привлече нови клиенти със своите силни страни. По отношение на външните си размери, новата Insignia изпреварва много конкуренти с дължината си от почти 4,90 м и междуосието от 2,83 м. Подобрена е и аеродинамиката, като сега коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,26. Новият Opel Insignia активно се стреми да влезе в премиум сегмента и наистина има всички качества за амбициите си. Отлична заявка за това са интелигентните LED матрични фарове, които в Insignia имат обхват до 400 метра.

Воланът е с по-малък диаметър и плоско дъно, така че да бъде удобен за активно шофиране в завои.

В салона на новия Opel Insignia се чувствам наистина като в модел от премиум сегмента. Материалите са с високо качество, а оформлението е функционално и ергономично за водача. Формата на предния панел напомня на разперени крила. Воланът е с по-малък диаметър и плоско дъно, така че да бъде удобен за активно шофиране в завои. В по-високите нива на оборудване арматурното табло е с LCD дисплей. Данните също могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. На широкия централен панел има 8,0-инчов сензорен екран на мултимедийната система IntelliLink. Благодарение на него, броят на бутоните за аудиосистемата и климатроника са значително намалени. Това е освободило място за ниша за малки предмети, като смартфон, портфейл или очила. Жабката е с увеличени размери, има джобове във вратите и кутия в подлакътника. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а шофьорската седалка има доста широк диапазон от настройки.

На задната седалка има достатъчно място и тук удобно могат да се возят и трима възрастни човека.

Позицията на седене зад волана е малко по-ниска, но видимостта не е пострадала от това. Седалката на водача в Opel Insignia е много удобна. Предните седалки са анатомични и са одобрени от Германската асоциация за здрави гърбове (AGR), така че пътниците отпред могат да се настанят перфектно и да не се уморят дори след продължително неколкочасово пътуване. В новата Insignia предните седалки могат да бъдат не само с електрическо задвижване, но и с отопление, вентилация и функция за масаж. На задната седалка също има достатъчно място, както над главата, така и от коленете до облегалката на предната седалка. Отзад дори по-фините хора ще могат да кръстосат краката си. Салонът е по-широк и в областта на раменете, така че отзад удобно могат да се возят и трима възрастни. Обемът на багажника варира от 490 до 1450 литра и тъй като капакът се отваря заедно със задното стъкло, през отвора могат да влязат огромни предмети като например мебели или спортни принадлежности.

Обемът на багажника варира от 490 до 1450 литра, а капакът се отваря заедно със задното стъкло.

Основното оборудване е разширено и сега включва система за безключов достъп, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, сензор за светлина, аудиосистема, Bluetooth връзка и много други. Стандартно има стабилизираща система ESP и 6 въздушни възглавници. В най-скъпата версия Innovation салонът е комбинация от текстил и кожа, добавен е двузонов климатик, LED светлини, сензор за дъжд, отопляеми волан, предни и задни седалки, навигация и Wi-Fi. В списъка с опции са добавени автопилот за самостоятелно паркиране, автоматични системи за намаляване на скоростта, разпознаване на пътните знаци, спазване на лентата и наблюдение на мъртвите зони. Най-полезната опция при маневриране е системата от 4 камери за 360-градусов обзор, които осигуряват изглед от всички страни на колата.

С новия бензинов турбомотор и със задвижване 4х4, Insignia ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди.

Новият Opel Insignia се предлага с богата гама от бензинови и дизелови двигатели с принудително турбо пълнене и директно впръскване. Безспорно от Opel се гордеят най-много с флагмана в гамата – 2,0-литровият 4-цилиндров турбомотор с мощност 260 к.с. С него Insignia най-много съответства на името Grand Sport. Максималната скорост е 250 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. Водачът трябва само да достигне 2500 об/мин за да разполага с огромната тяга от 400 Нм, която се предава на четирите колела чрез новата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Благодарение на този успешен синхрон, новата Insignia се изстрелва напред като истинска спортна кола. Новата 8-степенна автоматична трансмисия превключва скоростите достатъчно бързо и в същото време без да се усеща от водача. Моторът отзивчиво реагира на натискането на педала на газта и не отслабва, независимо от оборотите. Новата система за векторно разпределение на тягата със задвижване на четирите колела 4х4 се включва и изключва автоматично и неусетно. Новата система гарантира на водача и пътниците сигурно и стабилно движение както в острите завои, така и по настилка с ниско сцепление.

Системата за векторно разпределение на тягата със задвижване 4х4 добавя стабилност и повече сцепление.

Безспорно Insignia с 260 к.с. и 4x4 е като ракета, но ако повечето от пътуванията ви са из града, няма да можете да разкриете пълния потенциал на този спортен седан. За ежедневно ползване в града много приличен вариант е новият 1,5-литров бензинов турбодвигател с мощност от 165 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тягата от 250 Нм, подавана към предните колела, е напълно достатъчна, за да се движите пъргаво в града, като динамиката е доста прилична – 8,9 секунди от място до 100 км/ч. С този мотор Insignia е доста по-икономична, като в града харчи 7,5 л/100 км или с цели 4 литра по-малко от най-мощната версия.

Независимо от двигателя, окачването на Opel Insignia Grand Sport е настроено за комфортно возене. Преминаването през легналите полицаи и неравните родни пътища с дупки позволяват да се усети неговата еластичност и висок комфорт на возене. Инженерите от Opel са успели да постигнат отличен баланс на настройките, така че автомобилът не вози твърдо и в същото време се управлява отлично. Това може да се провери както по планинските серпентини, така и в тесен и затворен паркинг, както и в трафика в големите градове, където част от улиците са стеснени до минимум заради паркирали автомобили. На такива улици и още в подземните паркинги ще останете изумени от способностите за управление. Воланът в Opel Insignia се завърта малко над 2,5 оборота и въпреки дължината от почти 5 метра, колата не се движи като кораб. Кормилното управление е остро като в спортен модел и много информативно за водача, особено след като активирате режима Sport.

Кормилното управление се изостря и е много информативно, особено при активиран режим Sport.

Новото поколение на Insignia е добре балансиран автомобил с традиционно високо качество на сглобката. В много отношения флагманът на Opel може с право да претендира за статута на премиум автомобил. Дизайнът на модела успешно свързва класическите форми със съвременните модни тенденции. Благодарение на това външният му вид ще запази свежестта и чара си дълго време. Широката гама от основно и допълнително оборудване позволява да конфигурирате автомобила според вашите изисквания, като си спестявате необходимостта да плащате прекалено много.

Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

260 к.с. максимална мощност при 5300 об/мин

400 Нм макс. въртящ момент при 2500 об/мин

7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,6 л/100 км среден разход на гориво

197 г/км емисии на СО2

60 045 лева базова цена на модела

Тагове:  OpelInsigniaGrand-Sport

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.