В най-скоро време

Илон Мъск тества „тунела на скоростите“

Агенция Монитор - понеделник, 09-04-2018 - 14:54

Ръководителят на компанията "Спейс екс" Илон Мъск обяви в Туитър, че в най-скоро време възнамерява да проведе тестове на тунела за своя свръхскоростен транспортен проект "Хайпърлуп", съобщава изданието "Ю Ес Ей тудей".
По думите на предприемача капсулата във вътрешността на вакуумния тунел ще трябва да достигне скорост от около 500 километра в час, което се равнява на около половината от скоростта на звука. Дължината на спирачния път трябва да бъде от около 1,2 километра.
Мъск призна, че подобна идея изглежда донякъде фантастично. Но провеждането на тестовете във всички случаи щяло да бъде много интересно. Неговият проект за високоскоростен транспорт"Хайпърлуп", предложен през 2012 година, предвижда капсула с пътници да се придвижва в специални вакуумни тунели. Това ще позволи рязко да се повиши скоростта на движение. Понастоящем рекордът за движение на капсула се държи от конкурентната на "Спейс екс" компания - "Върджин хайпърлуп". Тя успя да ускори транспортна кабина до 387 километра в час, припомня изданието.

Преди това стана известно, че Мъск променя концепцията за подземните транспортни тунели, на които е посветена една от неговите компании – The Boring Company. Ултрабързата платформа ще служи за придвижване на автобуси с хора, вместо на автомобили.

Първоначално проектът предвиждаше прокарване на многобройни тунели под даден град, в които на специални високоскоростни платформи ще се придвижват автомобили. През седмицата обаче Илон Мъск показа концепция автобус, който ще превозва хора в тунелите, загърбайки идеята за транспортиране на автомобили.

още по темата

Всъщност, това означава, че тунелите ще се превърнат в аналог на метрото, но по-модерни и по-бързи. Не става въпрос за допълнение на първоначалния проект на The Boring Company, а за изместване на фокуса към обществения транспорт, за сметка на личния.

Промяната в концепцията не е свързана с допълнителни трудности за The Boring Company. Сериозен проблем остава, както и досега, скъпото прокарване на тунелите. Освен това процесът на копаене е доста бавен, а на някои места и невъзможен, поради особеностите на почвата.

По думите на Илон Мъск в Twitter, пешеходците и велосипедистите ще имат приоритет спрямо автомобилите в развитието на The Boring Company и Hyperloop. Транспортната система ще има хиляди малки станции с площ колкото едно паркомясто, вместо малко на брой, но големи станции, както е при сегашното метро.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.