Wildtrak се отличава с черна решетка, броня и огледала, а на покрива има релси за багажник.
Снимки Ford

Ford Ranger се сдоби със смел дизайн, удобен интериор и мощни двигатели

Денислав Стоянов - неделя, 24-04-2016 - 12:00

Пикапът изпъква със солидна изработката и всестранни способности

Третото поколение на пикапа Ford Ranger дебютира през 2011 г., а в началото на тази година дойде неговата обновена версия. Интелигентният и як нов Ranger изпъква в сегмента на пикапите с комбинация от смел дизайн, всестранни способности, солидна изработката, модерни технологии и по-ефективни двигатели. С новия дизайн на предницата и стилния и функционален интериор, новият Ford Ranger надгражда репутацията си на способен, иновативен и комфортен автомобил, която му помага да се разграничи от традиционните пикапи. Той впечатлява и с модерни технологии, които предлагат практични решения за всекидневните предизвикателства. Обновеният Ranger е най-стилен от всички свои предшественици. Той е получил динамичен и дори спортен външен вид, което не е типично за традиционните пикапи.

Около хромираната радиаторна решетка с оригинала форма се простират компактните фарове.

Смелият и по-модерен вид придава на Ranger мощно излъчване на пътя и веднага издава неговите неограничени способности. По-мускулестият преден капак преминава във внушителна нова трапецовидна решетка, а впечатляващите прожекторни фарове правят пикапа разпознаваем на момента със смелия си и технологичен вид. Според оборудването новият Ford Ranger разполага с прагове под вратите, релси на покрива, капак на товарния отсек и хромирани екстериорни елементи. Отзад колата изглежда доста семпло, но контурите са подчертани от красивите светлини. Според вида на кабината Ford Ranger се предлага в три версии – с единична, с удължена или с двойна кабина.

Товарният отсек е с дължина 1,55 м, широчина 1,56 м и дълбочина 51 см, а разстоянието между арките е 1,14 м.

Конфигурацията се отразява не само на броя на местата за пътници, които варират от 2 до 5, но също така и на обема на товарното отделение. Вариантът с удължена кабина е оборудван със задни врати, които се отварят срещу движението. Дължината на пикапа варира от 5274 до 5359 мм, широчина на автомобила е 1850 мм, височината е 1815 мм, а междуосието е 3220 мм. Благодарение на своя външен вид, Ford Ranger се възприема повече като стилен автомобил за активен отдих, а не само за трудолюбив работяга.

На централната конзола е разположен голям 8-инчов сензорен дисплей, под който е блокът за климатроника.

Подобреният екстериор е съчетан със стилен нов интериор, който създава дори още по-комфортна, модерна и наподобяваща лек автомобил атмосфера. Салонът на новия Ford Ranger е оформен в практичен тъмен цвят и изглежда много благородно. Зад волана е новият инструментален панел с двуцветен дигитален дисплей, който само с един поглед осигурява на водача важна информация за автомобила. Гамата от модерни технологии в новия Ranger помага на водачите да останат свързани със света и да държат нещата под контрол.

Двойната кабина предлага пълноценен втори ред седалки, които осигуряват удобство при дълги пътувания.

Предните седалки на пикапа с лумбална опора са много удобни. Механичните корекции позволяват широки интервали на регулиране, така че зад волана да могат да седнат удобно хора с всякакъв ръст. Максималният товарен капацитет на обновения Ford Ranger е в интервала от 1152 до 1350 кг, а освен това пикапът може да тегли ремарке с тегло 3500 кг. Товарният отсек може да бъде оборудван с гумирано покритие.

За теглене на сериозни товари Ranger се задвижва с 3,2-литров 5-цилиндров турбодизелов мотор с 200 к.с.

Впечатляващата сила, способност и капацитет за товарене и теглене на Ford Ranger са възможни благодарение на мощните и ефективни дизелови двигатели, съчетани с 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия. Базовият мотор е 4-цилиндров турбодизел 2.2 TDCi Duratorq с максимална мощност от 130 к.с. и въртящ момент 330 Нм. Следващият агрегат също е 2,2-литров турбодизел, но със 160 к.с. и въртящ момент от 385 Нм, който се достига в интервала от 1500-2500 об/мин. Той се разгръща уверено, оборотите бързо се увеличават, а 6-степенната механична скоростна кутия е с кратки ходовете на лоста и предавките се включват точно. За теглене на сериозни товари Ford Ranger се предлага и с 3,2-литров 5-цилиндров турбодизелов двигател TDCi с максимална мощност от 200 к.с. и въртящ момент 470 Нм. Дизеловите двигатели се отличават с добра икономия на гориво, като при спокойно шофиране извън града средният разход е в рамките на 7-8 л/100 км. Трите двигателя осигуряват на клиентите на Ranger печеливша комбинация от мощ и ефективност във всички условия.

С двойно задвижване 4х4 в режим 4Н на трансмисията тягата се разпределя 50:50 между предната и задната ос.

На пътя Ford Ranger се държи рафинирано, сякаш не е пикап, а лек автомобил. Окачването е настроено за повече комфорт и още по-добро управление. Шофирането е подобрено от електрическото сервоуправление, което осигурява прецизен и уверен контрол. Управлението е леко и лесно при маневри с ниска скорост и при паркиране, а с увеличаване на скоростта воланът се втвърдява и управлението става по-прецизно. За още по-комфортно шофиране, на разположение е цяла гама от технологии в помощ на водача. Новият Ranger е оборудван и с модерни шумозаглуващи материали и подобрена изолация за постигане на едно от най-тихите и комфортни купета в класа.

Ranger покорява върховете с просвет от 230 мм и ъгъл на атака отпред и отзад от съответно 28 и 25 градуса.

Новият Ford Ranger е един от най-способните пикапи в класа си. Със своя просвет от 230 мм и водеща в класа си способност да преодолява водни препятствия с дълбочина до 800 мм, той с лекота се справя и с най-екстремните терени. Благодарение на ъгъла на приближаване от 28 градуса и ъгъла на отдалечаване от 25 градуса, водачите на Ranger уверено могат да поемат по стръмни препятствия. Базовата версия на пикапа е със задвижване само на задните колела, но у нас по-популярен е моделът с двойно задвижване 4х4. Издръжливата електронно контролирана предавателна кутия позволява на водачите на моделите със задвижване на всички колела да превключват в движение от 4х2 на 4х4 чрез бутон на централната конзола. С двойно задвижване 4х4 трансмисията може да функционира в три режима. При 2Н задвижването е само на задните колела, при 4Н въртящият момент се разпределя 50:50 между предната и задната ос, а при ниска скорост или за допълнителен спирачен ефект при спускане, водачите могат да задействат понижаващите предавки 4L. За подобряване на сцеплението при екстремно трудни условия помага електронно заключващият се заден диференциал, благодарение на което Ford Ranger е истински завоевател на върховете.

 

Ford Ranger 2.2 TDCi 4x4 Double Cab Limited

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

160 к.с. максимална мощност при 3700 об/мин

385 Нм въртящ момент при 1500-2500 об/мин

11,8 секунди ускорение от 0-100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

7,1 л/100 км среден разход на дизел

185 г/км емисии на СО2

47 700 лева базова цена на модела

70 100 лева цена на тествания модел

Тагове:  FordRanger

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.