Сегашният път Русе-Велико Търново е рекордьор по автокатастрофи.
СНИМКА МОНИТОР
От Горна Оряховица искат трасето да е по-близо

Жалбите бавят автомагистралата Русе и Велико Търново с 6 месеца

ВАСИЛ НАНЧЕВ - петък, 09-02-2018 - 15:07

Избраният вариант е с 300 млн. лв. по-евтин, припомни министър Николай Нанков

Жалбите срещу автомагистралата между Русе и Велико Търново може да забавят реализацията й поне с 6 месеца. Това прогнозира днес след участието си в парламентарния контрол строителният министър Николай Нанков.

„Жалбите са нормална процедура, но за Русе - Велико Търново аргументите не са точни. Нито, че ще заобикаля Горна Ораховица с 30 км или пък, че автомагистралата щяла да виси над село Хотница. В тази част на трасето са предвидени мостове на 300 м и ще има сумозащитни съоръжения. Вариантът, който избрахме е с 300 млн. лв. по-евтин от изместения в източна посока и по-близък до Горна Оряховица, но изцяло отхвърлен от ОВОС“, обясни министърът и добави, че

балансът на интересите е труден.

Според Нанков в момента се разглежда вариант от летището край града, където ще има индустриална зона до автомагистралата да се направи 7 км скоростен път.

Адвокат Борис Кумпиков от сдружение „Пътна безопасност“ твърди, че обжалват избрания вариант, защото на жителите на община Горна Оряховица ще се наложи много да обикалят докато успеят да отидат от бъдещия аутобан. По думите му трасето е много отдалечено на запад от общинския център, където има голям брой промишлени фирми и това ще създаде неудобство и за бизнеса.

Кметът на Горна Оряховица инж. Добромир Добрев каза за „Монитор“, че общината е в постоянна връзка с експертите от пътната агенция и регионалното министерство, относно проекта за магистралата. „Би било добре магистралата да е по-близо до Горна Оряховица, но трябва да се вземе под внимание и мнението на специалистите, които обследват терените по трасето. Има си дадености, с които всеки проект трябва да се съобрази.

Търсим алтернативни трасета,

които да свържат града или с автомагистрала „Хемус“ или с тази от Русе, за да удовлетворим желанията на бизнеса и на хората. Уверенията, които имам от АПИ и от МРРБ е, че Горна Оряховица няма остане изолирана от двете магистрали и се търси алтернатива, която да е рентабилна“, обясни той.

От своя страна строителният министър Нанков, обясни, че в случай на голямо забавяне със сроковете за началото на изграждането на аутобана Русе-Велико Търново ще се акцентира на четирилентовия път Мездра-Ботевград. „През март ще обявим обществената поръчка на 2 етапа за тази отсечка. Имаме прекалено много проекти, но малък финансов ресурс. Едва след пускането на тол системата ще можем да разполагаме с повече средства“, поясни министърът.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.