Хамилтън хвърля във въздуха купата от Япония пред погледа на двамата пилоти на „Ред Бул“ - Верстапен (вляво) и Рикардо (вдясно).
Снимка БГНЕС
След победата в Гран при на Япония във Ф1

Хамилтън взима титлата след две седмици в Остин

Агенция Монитор - неделя, 08-10-2017 - 13:47

Фетел: Вече не можем да спасим нищо до края на сезона

Пилотът на „Мерцедес” Люис Хамилтън може да грабне титлата при пилотите във Формула 1 още след две седмици в Гран при на САЩ в Остин. Това стана възможно, след като британецът спечели надпреварата в Япония днес, а главният му конкурент Себастиан Фетел с „Ферари” напусна състезанието още в четвъртата обиколка, заради повреда в запалителните свещи на двигателя му.

След надпреварата в Япония Хамилтън има преднина от 59 т. в генералното класиране. Ако в САЩ той спечели, а Фетел завърши най-много 6-и или пък британецът финишира втори, а конкурентът му – 9-и, то разликата ще достигне 76 т. За победа се присъждат по 25 т., т. е. дори след това да не види финал, тъмнокожият ас на „Сребърните стрели“ ще се окичи с титлата.

Иначе надеждите на Фетел на „Сузука” се изпариха точно в 8 ч. и 12 мин. българско време. „Нямам никаква мощност”, оплака се той по радиото. И четири обиколки след старта прибра колата си в бокса. Не е за вярване – причина за всичко е дефект в запалителните свещи. „На мотора му нямаше нищо, ядосваше се четирикратният шампион. – На старта обаче мощността изведнъж изчезна. Опитахме се да спасим нещо,но не успяхме. Вече нищо не може да бъде спасено…”

След като беше принуден да се предаде, Фетел дълго не излезе от кокпита на своето „Ферари” SF70H. Наложи се лично шефът на тима Маурицио Аривабене да го успокои, след което го прегърна през рамо. „Няма как при толкова малшанс да ти издържат нервите. Явно нещата прескочиха лимита”, промърмори германецът.

За разлика от него Люис Хамилтън бе видимо доволен след успеха в Япония и допълни, че е можел само да мечтае за такава солидна преднина 4 състезания преди края. Той благодари за работата на отбора си.

„Имахме страхотна публика. Много съм благодарен за подкрепата и отношението, каза той. - Беше чудесен ден. За първи път сега видях слънце. Отборът свърши страхотна работа, Макс Верстапен също направи силно състезание, от „Ред Бул” показаха, че наистина са много добър екип.“

„Честно казано, можех само да мечтая за такъв аванс. Заслугите са на отбора, затова, че те бяха толкова безупречни. Огромно благодаря! Този аванс се дължи на всички усилия на моите съотборници“, каза още Хамилтън.

Валтери Ботас пък не можа да настигне Даниел Рикардо до финала и да застане до съотборника си Люис Хамилтън на подиума. Финландецът финишира четвърти на около секунда от Рикардо и в интервю обясни, че ако състезанието е било малко по-дълго, е щял да догони пилота на „Ред Бул”.

 

Резултати, Гран при на Япония Британецът излезе начело на колоната още след старта, при който Фетел се оплака от липса на мощност в колата.

1. Люис Хамилтън (Вбр), "Мерцедес" - 1.27:31,194 ч.
2. Макс Верстапен (Хол), "Ред Бул" - на 1,211 сек.
3. Даниел Рикардо (Авл), "Ред Бул" - на 9,679
4. Валтери Ботас (Фин), "Мерцедес" - на 10,580
5. Кими Райконен (Фин), "Ферари" - на 32,622
6. Естебан Окон (Фр), "Форс Индия" - на 1:07,788 мин.
7. Серхио Перес (Мек), "Форс Индия" - на 1:11,424
8. Кевин Магнусен (Дан), "Хаас" - на 1:28,953
9. Ромен Грожан (Фр), "Хаас" - на 1:29,883
10. Фелипе Маса (Бр), "Уилямс" - на 1 обиколка
11. Фернадо Алонсо (Исп), "Хонда" - на 1 обиколка
12. Джолиън Палмър (Вбр), "Рено" - на 1 обиколка
13. Пиер Гасли (Фр), "Торо Росо" - на 1 обиколка
14. Стофел Вандоорне (Бел), "Макларън" - на 1 обиколка
15. Паскал Верлайн (Гер), "Заубер“ - на 2 обиколки

Отпаднали:

Ланс Строл (Кан), " Уилямс" - 45 обиколка
Нико Хюлкенберг (Гер), "Рено" - 40 обиколка
Маркус Ериксон (Шв), "Заубер" - 7 обиколка
Себастиан Фетел (Гер), "Ферари" - 4 обиколка
Карлос Сайнс (Исп), "Торо Росо" - 1 обиколка

Генерално класиране

Пилоти: 1. Люис Хамилтън - 306 т., 2. Себестиан Фетел - 247, 3. Валтери Ботас - 234, 4. Даниел Рикардо - 192, 5. Кими Райконен - 148, 6. Макс Вестапен - 111

Конструктори: 1. "Мерцедес" - 540 т., 2. "Ферари" - 395, 3. "Ред Бул" - 303, 4. "Форс Индия" - 147, 5. "Уилямс" - 66, 6. "Торо Росо" - 52 и др.

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.