Камионът възстановява енергията при спускане по наклон, по-голям от 1% или при спиране.
Снимки Volvo Trucks

Volvo направи хибриден камион за дълги разстояния

Денислав Стоянов - сряда, 22-03-2017 - 09:15

Шведската компания разработи прототип, който пести 30% гориво

Хибридните технологии отдавна навлязоха масово при автомобилите, но скоро ще станат широко използвани и при камионите. Шведската компания Volvo Trucks разработи прототип на хибриден камион Volvo Concept Truck, създаден за превози на дълги разстояния. Комбинацията с други подобрения по автомобила осигурява общо намаление на разхода на гориво и на емисиите на C02 с около 30%. Хибридна силова линия е първата разработка на Volvo Trucks за хибриден автомобил и е ключово подобрение, което компанията интегрира в концептуалния си модел Volvo Concept Truck. Машината беше показана за първи път през миналата година, но сега разработката и усъвършенстването са напреднали още повече. Хибридният двигател се комбинира с оптимизирана аеродинамика, намаляване на съпротивлението при търкаляне и на теглото. Той е един от първите по рода си при тежкотоварните автомобили за превози на дълги разстояния. Хибридната силова линия работи като възстановява енергия при спускане по наклон, по-голям от 1% или при спиране.

Хибридната силова линия дава възможност двигателят да остане изключен за до 30% от времето за шофиране.

Възстановената енергия се съхранява в акумулаторите на камиона и се използва, когато той се движи в електрически режим по равни пътища или малки наклони. Специално за хибридната силова линия е разработена усъвършенствана версия на системата в помощ на водача I-See на Volvo Trucks. Тя анализира топографията на пътя отпред, прави изчисления и предлага най-икономичния и ефективен избор между дизеловия двигател и електромотора, както и оптималното време за използване на възстановената енергия. При обичайния курс за превоз на дълго разстояние се очаква, че хибридната силова линия ще позволи двигателят да остане изключен през до 30% от времето за шофиране. Това ще спести между 5 и 10% гориво, в зависимост от типа на камиона или спецификацията и цикъла му на шофиране. Тя предлага възможност за шофиране в изцяло електрически режим на разстояние до 10 км. Така автомобилът работи с нулеви емисии и нисък шум.

Енергията се използва, когато камионът се движи в електрически режим по равни пътища или малки наклони.

С новата разработка от Volvo Trucks се стремят да са в челните позиции в разработването на товарни електромобили, като целят постоянно да намаляват нивата на разход на гориво и вредни емисии. Превозите на дълги разстояния имат основен дял в разхода на енергия в транспортния сектор. Използването на хибридна технология може да доведе до значителни оптимизации и да предложи отговорно решение към околната среда. Хибридната силова линия е базирана отчасти на познанията и опита, натрупани при хибридните и електрическите автобуси на Volvo Buses. Натрупаният опит ще помогне на Volvo Trucks да предложи на транспортния бизнес решение за устойчиво развитие.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.