В гамата на цветовете за каросерията е добавен нов нюанс металик Caribbean Aqua.
Снимки BMW Group

MINI Cooper S свали покрив в разгара на лятото

Денислав Стоянов - събота, 16-07-2016 - 16:00

Кабриолетът доставя невероятно удоволствие под открито небе

В разгара на лятото колата често се окачва оазис от големите горещини. Още със стартирането на двигателя пускаме климатика и скоро се радваме на хладната среда. Шофирайки сред природата обаче често отваряме всички прозорци и люка на покрива, ако имаме такъв. Иска ни се дори да махнем целия таван и да се озовем под открито небе. За феновете на откритите автомобили точно в разгара на лятото у нас дойде новото MINI Cabrio, което е събрало в себе си всичко най-добро от последното поколение на модела. Той е първият и все още единствен автомобил с открит покрив в сегмента на компактните луксозни модели. В новата версия на четириместния кабриолет хармонично са свързани емоционалният спортен дизайн, елегантният интериор и широка гама от иновации.

Автоматичното отваряне и затваряне на мекия текстилен покрив и на страничните прозорци отнема 18 секунди.

Сгъваемият текстилен покрив на новото MINI Cabrio е изработен от висококачествени звукоизолационни материали и е снабден с вградено отопление на задното стъкло. Благодарение на напълно електрическия и особено тих задвижващ механизъм, сгъването на покрива може да бъде почти безшумно. Покривът на кабриолета може да бъде отворен или затворен в рамките на 18 секунди, докато автомобилът се движи със скорост до 30 км/ч. В новото MINI Cabrio можете да се наслаждавате на хубавото време и с полуотворен покрив. С едно натискане на бутона покривът се свива с 40 см и се отваря като люк. Опциите за персонализация MINI Yours включват дизайн на покрива с изображение на британския флаг или лакове покритие металик в очарователни цветове като например Caribbean Aqua.

Светлините са хромирани рамки, а в интериора има място за четирима пътници.

Новото поколение на MINI Cabrio се предлага в три бензинови версии - Cooper, Cooper S и John Cooper Works, както и в две дизелови модификации – Cooper D и Cooper SD. Всички модели са оборудвани с мощни и ефективни двигатели от най-новото поколение с технология MINI TwinPower Turbo. Един чудесен вариант за задвижването на новото MINI Cabrio е познатият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото в модификацията Cooper S. Моторът разполага с максимална мощност от 192 к.с., а с функцията Overboost максималният въртящ момент за кратко достига 300 Нм, но дори и стандартните 280 Нм теглят колата много пъргаво още от 1250 об/мин.

Оформлението на таблото е с характерните кръгли скали и централен уред с нови функции и осветление.

За по-голямо удобство в града MINI Cooper S Cabrio е оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport с лостчета за превключване на волана. С нея ускорението от място до 80 км/ч отнема не повече от 5 секунди. Тутакси след като натиснете газта докрай вече се чувствате като изстрелян куршум под откритото небе. Плавното и безопасно шофиране е осигурено благодарение на характерното предно задвижване, специално разработената за модела по-твърда каросерия, широката следа и ниския център на тежестта. Автоматичните дъги за защита срещу преобръщане вече са напълно фиксирани зад задните седалки. Сред новите опции е таймерът на отворения покрив Always Open Timer с по-голям дисплей и особено компактният и удобен ветробран, който предпазва от вятъра при висока скорост.

Обемът на багажника е увеличен до 215 л при затворен и 160 л при отворен покрив, като може да се повдигне рамката на гюрука.

Удоволствието е много по-голямо в сравнение с другите варианти на MINI, тъй като в откритата версия усещате движението по-директно и чувството е все по-близо до характерното за управление на картинг. В стремежа си да компенсират усукването на откритата каросерия инженерите не са втвърдили окачването, дори напротив – кабриолетът отработва неравностите по-комфортно от хечбека, без да подрусва или потраква. Това не е повлияло на кормилното управление и новото MINI Cabrio също така прецизно описва завоите по извитите планински пътища.

Тутакси след като натиснете газта докрай вече се чувствате като изстрелян куршум под откритото небе.

Кабриолетът има чудесна аудиосистема, но под открито небе по-ярко се чува силният взрив от стрелбата на ауспуха при ръчното превключване на предавките и гърлените ридания от предпазния клапан на 2,0-литровия турбомотор на Cooper S. Благодарение на предното предаване, ниския център на тежестта и директното кормилно управление, шофирането на MINI Cooper S Cabrio пристрастява и често води до безцелно шофиране в околностите на града с цел удоволствие и наслада.

MINI Cooper S Cabrio

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

192 к.с. максимална мощност при 4700-6000 об/мин

280 (300*) Нм въртящ момент при 1250-4600 об/мин

7,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

228 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на бензин

131 г/км емисии на СО2

69 300 лева цена на модела

*с Overboost

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.