Представя се за издател, крие, че е олигарх

Прокопиев опръска Брюксел с фалшиви новини

Агенция Монитор - сряда, 22-11-2017 - 19:17

Служители на фабриката за манипулации лично разпространяват опорните точки на задкулисието

Труженици от фабриката за фалшиви новини около олигарха Иво Прокопиев отидоха лично до Брюксел, за да разпръснат опорните точки на техните задкулисни господари.

Тъй като аудиторията на изданията, в които работят, очевидно не дава достатъчна представителност на техните манипулации, група представители на казионния Съюз на издателите, в който членуват основно медии от кръга „Капитал“ и присъдружните им сайтове, предвождани от Теодор Захов, посетиха вчера Брюксел. Захов е съдружник на Прокопиев в „Икономедия“, дясна ръка на олигарха и съответно председател на полуанонимния Съюз на издателите. Поводът за посещението на отбраната групировка пък се оказа среща с председателя на Европейската асоциация на издателите на вестници (ENPA) Карло Пероне, когото те лично са облъчили с фалшиви новини.

Информацията за събитието бе разпространена по

познатата изпипана схема

чрез която фабриката за фалшиви новини добавя международен блясък на манипулативните си акции. Обширен репортаж се появи първо в англоезичния сайт на доверения им брюкселски дописник Горан Готев, който упорито използва традиционната международна медия „Юроактив“ (виж карето), в угода на разнообразни тъмни балкански интереси. Часове по-късно публикацията бе дословно преведена и публикувана в „Дневник“. Макар и на пръв поглед да изглежда странно, защо „Дневник“ съобщава новини за себе си, позовавайки се на други медии, причината е повече от прозаична. В усукано обяснение сайтът на Иво Прокопиев обяснява, че взема „новината“ от сайта на Георги Готев, който пък работи в уважаваната медия „Юроактив“. Така, макар и шизофренично, се използва за повече достоверност имиджът на въпросния базиран в Брюксел сайт.

Основната опорна точка

на цялото упражнение е разкрита и описана отдавна. Група олигарси в лицето на Иво Прокопиев, Огнян Донев и Сашо Дончев се опитват да си издействат застраховка срещу наказателно преследване за далаверите си. Дебела финансова сянка от Белград пък им спуска Българския Мадоф Цветан Василев, който харчи окрадените от КТБ милиарди с мечтата да избегне правосъдието. Поради тази причина те използват казионните медии, които притежават, за да получат алиби на издатели, притискани от властите в България, уж за да им запушат устата. Колко фалшиво е това алиби, е видно от самия им отчаян ход – да се откажат да прокарват манипулациите си, а лично да ги разпространяват. Причината е критично малкият брой читатели, които имат въпросните бутикови медии, а както сочат неоспоримите правила на пазарната икономика – аудиторията е най-големият лакмус за качеството на продукта, който произвеждаш. Именно против всякаква пазарна логика, а само благодарение на изпросени грантове от чуждестранни фондации и милостинята на олигархичните си собственици, тези издания продължават да съществуват. Апропо, в Съюза на издателите има точно 10 членове, като само един от тях издава национален ежедневник. Останалите са интернет сайтове, малки регионални медии и профилирани списания с миниатюрен тираж. А недоверието на българските читатели и съответно силната зависимост от парите на собствениците им е и основната причина представители на тези издания толкова настървено и самоотвержено да бранят олигархичните им интереси.

Групичката олигарси

създадени по времето на прехода от Драгалевския лаборант Иван Костов, естествено посочват за свои основни врагове властите в България. Причината е, че техният Бащица отдавна не може да се добере до публичната власт в страната, съответно неговите олигархични отрочета вече не могат да се ползват от институционалния чадър, който Фетхуллах Костов бе опънал над тях. Затова правителство, прокуратура, контролни органи като Комисията за финансов надзор и Комисията за отнемане на незаконно придобито имущество се оказват основен обект на техните отчаяни вопли. Същевременно голям проблем за опазване на придобитите от тях по престъпен начин активи се оказва и публичността, която даваме ние от „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“ и Агенция Монитор. Поради тази причина основен враг на олигарсите, криещи се зад фабриката за фалшиви новини, се оказва и нашият издател Делян Пеевски. Именно доминираната от интернет сайтове организация се оплаква от монопола, който Пеевски имал над разпространението на печатни издания. Освен, че е лъжа твърдението на представителите на въпросната групичка в Брюксел, логически това е абсурдно. Твърденията им, че се имали проблеми с институциите заради публикациите в притежаваните от тях медии пък хронологично не могат да бъдат потвърдени. По-скоро обратната връзка доказа самият Иво Прокопиев миналата седмица, тъй като първо се оказа, че дялове от бизнеса му могат да бъдат запорирани от КОНПИ и след това изведнъж „Капитал“ и „Дневник“ стартираха серия публикации колко зависим и компрометиран бил този орган. Самият олигарх пък се представи като тежко репресиран, откакто ГЕРБ е на власт в страната, а обвинението, което уж му били изфабрикували, е именно заради далавера с публични средства с двама от министри от първото правителство на тази партия.

Медийните бухалки на тези олигарси, макар и със затихващи функции, продължават да се насочват срещу неудобни за тях институции, бизнеси и личности, а последната им наказателна акция буквално премина границите, като опръска с фалшиви новини дори и Брюксел.

 

 

Скандален сайт на бивш

агент обслужва шайката

 

Интернет сайтът, който се използва за международна трибуна на фабриката за фалшиви новини, сам е обект на подозрения в манипулации. Скандал предизвика регистрирането на страница с името BulgarianPresidency.eu, която наподобява официалния сайт за БГ председателството на ЕС на ресорното министерство Bg-eupresidency.gov.bg.

Наложи се от ведомството официално да опровергават съмненията, че въпросният сайт-копърка има нещо общо с тях. Неговият собственик Георги Готев пък обясни, че проектът му имал за цел да пише новини, свързани с българското председателство на Съвета на ЕС. Сайтът му бил лично негов и го плащал от собствения си джоб, но имал подкрепата на работодателите си от euractiv.com, където Готев е зам. главен редактор. Българският журналист, живеещ в Брюксел, пък всъщност има доста по-голям стаж в дипломацията, където кариерата му започва още през комунизма, когато баща му – покойният Горан Готев, е дългогодишен кореспондент на БТА в чужбина. Освен по семейна линия първият допир на Георги Готев е, че като дипломат е бил агент и на Второ главно управление на Държавна сигурност по направление чуждестранни журналисти. Подвизаващият се като агент Иванов е продължил да работи за тайните служби и след 10 ноември. След това Готев става журналист и заема ръководни длъжности в различни медии в България и в Брюксел, като последно се установява в белгийската столица. Името му основно се свързва с различни медийни кампании в полза на левицата, а напоследък среща и щедрата подкрепа на изданията на уж прозападно настроения Иво Прокопиев.

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.