Новата Vitara може да се индивидуализира с избор на двуцветно купе и спойлер на покрива.
Монитор Архив

Suzuki Vitara се прероди за подвизи

Денислав Стоянов - петък, 24-07-2015 - 19:56

След дълго прекъсване японците направиха ново поколение компактен всъдеход

Японската кампания Suzuki е пионер в създаването на компактни всъдеходи, като първият модел Jimny датира от 1970 година. От 1989 г. гамата на марката се обогати с изключително успешния модел Suzuki Vitara, а осем години по-късно се появи и Grand Vitara. До момента компанията е произвела общо около 3 милиона всъдехода. На автосалона в Париж през есента на миналата година Suzuki представи изцяло нов модел, с който името Vitara се завърна, а компактният всъдеход в гамата на японците се прероди за втори живот. Автомобилът не е позициониран като наследник на Grand Vitara, тъй като той е значително по-малък. Платформата за него е заимствана от Suzuki SX4 S-Cross, но е малко скъсена. Дължината на новата Vitara е 4,18 м, широчината е 1,78 м, височината е 1,61 м, а междуосието – 2,50 м. В конструкцията са използвани леки класове стомана и базовата версия с предно предаване тежи 1075 кг.

На външен вид Suzuki Vitara не се различава радикално от концептуалния модел iV-4, показан във Франкфурт през 2013-а и много напомня на оригиналния модел от 1988 г. Той има изразен двуобемен профил със силно наклонени предни и задни стойки на покрива, а в дизайна преобладават правите линии и ъгли. Хромираната радиаторна решетка е съчетана с продълговати фарове, а масивната предна броня е допълнена с широки въздухозаборници. В огледалата за обратно виждане са поставени мигачи, а в страничните стени има малки декоративни „хриле”. Линията на прозорците се издига нагоре, а задните калници са раздути, за да придадат по-солидна стойка на модела. Задният капак подчертава големите триъгълни светлини. Автомобилът може да се индивидуализира с избор на двуцветно купе, хромирани лайсни на праговете и спойлер на покрива. Също така се предлага

офроуд пакет, осигуряващ защита на шасито.

В салона на новото Suzuki Vitara са използвани по-добри материали от интериора на Grand Vitara, въпреки че новият модел е от по-нисък клас. По желание предния панел може да се допълни с широка лайсна в цвета на купето, а освен това добро впечатление правят и многото черни лакирани детайли. Воланът с три спици е познат от Suzuki SX4 S-Cross. Циферблатите и приборите са аранжирани с хромирани пръстени. В скалата на скоростомера се намира показателят за наличното гориво в резервоара, а в оборотомера е датчикът за температурата на двигателя. В центъра е поставен екранът на бордовия компютър. На върха на правоъгълната централна конзола е поставен голям аналогов часовник, а от двете му страни се намират двата вентилационни отвора. В по-високите версии на оборудване под тях е поставен 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Бутоните на аудиосистемата и климатичната система не са много и са големи, така че да са лесни за ползване и да не изискват много време за свикване. Жабката на Suzuki Vitara не е голяма, а също така и отделенията за малки предмети не са много. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина. Седалките на първия ред са разположени достатъчно високо, така че заедно с тънките колони на покрива осигуряват добър обзор във всички посоки. Самите седалки са много стабилни и имат сравнително малки странични опори, така че да не пречат на хората с по-едро телосложение. Благодарение на това, че автомобилът е висок, над главите на пътниците има достатъчно място. Освен това салонът е широк и на втория ред седалки могат да седнат напълно удобно дори и трима възрастни пътници. Мястото за краката също е достатъчно. Стандартно обемът на багажника до прозорците е 375 л и достига 1120 л със сгънати задни облегалки. Отворът е широк, но не се образува абсолютно равен под. Новото Suzuki Vitara се предлага избор за задвижване от

два 1,6-литрови 4-цилиндрови двигателя

с еднаква мощност 120 к.с. Турбодизеловият се предлага само с 6-степенна механична скоростна кутия, а бензиновата версия може да се комбинира с 5-степенна механична предавателна кутия или с 6-степенна автоматична трансмисия. Познатият от SX4 S-Cross бензинов двигател е високооборотен, като максималният въртящ момент от 156 Нм е на разположение при 4400 об/мин и затова на ниските обороти понякога не достига тяга. Бензиновият мотор се развърта бързо, но заедно с увеличаването на оборотите става и по-шумен. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 12 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Двигателят е много икономичен и според данните на производителя харчи 5,6 л /100 км в комбиниран цикъл. При шофиране по планински серпентини, смесени с градски улици, средният разход беше 6,5 л/100 км. Системата Start/stop гаси и стартира двигателя на светофарите и в задръстванията. Много полезни функции са серийният асистент при потегляне по наклон помощникът при спускане.При движение по път с асфалт двойното задвижване 4х4 осигурява по-добро сцепление с пътя, а в спортен режим се бори с недозавиването чрез технологията за разпределение на векторната тяга, която имитира диференциал с ограничено приплъзване. Независимо от вида на задвижването да управляваш новата Vitara е приятно. Усилвателят на волана е настроен ясно и кормилото се върти с лекота, без да пречи на обратната връзка. Макар и доста високо, новото Suzuki Vitara сравнително малко се наклонява в острите завои, тъй като окачването е стегнато. Амортисьорите са настроени така, че колата да вози много прилично. Благодарение на ниското тегло и добрия баланс на шасито с предно окачване тип McPherson и полунезависимо задно окачване с торсионна греда, на моменти кросоувърът подтиква към спортен стил на шофиране по планински пътища.