Няма заглавие
Монитор Архив

Бизнес клас на разумна цена

Денислав Стоянов - петък, 31-07-2015 - 16:16

Новата Skoda Superb съчетава комфорт, голямо пространство и високи технологии

Повечето потребители свързват марката Skoda най-вече с автомобилите от малкия и компактния клас, където най-популярни са Fabia и Octavia, но в миналото Skoda се е утвърдила и като производител на представителни модели. В периода от 1934 до 1949 година чехите са произвеждали разкошната Skoda Superb. През 2001 година знаменитият модел беше възроден в гамата на марката и оттогава в заводите на Skoda са произведени над 700 000 екземпляра. Огромната популярност се дължи на съчетанието между висок комфорт, голямо пространство в салона, технологии от Volkswagen и оборудване на ниво бизнес клас, като всичко това е на една разумна цена.

От съвсем скоро новата Skoda Superb се продава и у нас, а цените започват от 41 490 лева, като моделът ползва данъчен кредит за фирми, тъй като има сертификат за N1.

Skoda Superb е построена на новата модулна платформа MQB, която се използва също за Octavia, а още и за новия Volkswagen Passat. Флагманът  в гамата на Skoda е пораснал незначително, като в дължина е прибавил 28 мм до 4861 мм, на широчина достига 1864 мм, височината е пораснала до 1468 мм, а междуосието е увеличено с 80 мм до 2841 мм. Въпреки това теглото е намалено със 75 кг до 1375 кг.

Почеркът на главния дизайнер на марката Йозеф Кабан личи и по  каросерията на Superb с изразителни ръбове и комбинация от геометрични форми. Новият модел изглежда солидно като истински флагман на чешката марка. На външен вид Superb не се различава особено от концептуалния автомобил VisionC. Фир­­ме­ната радиаторна решетка с издадени напред „зъби” е съчетана с продълговати фарове. В бронята изпъква широк въздухозаборник, а на „носа” е разположено логото на Skoda. Капакът и страничните калници са релефни, а линията на прозорците прави извивка достигайки до задната стойка. Широчината на задната част е подчертана от стреловидни светлини. Инте­рес­ното е, че в капака на резервоара за гориво

е скрита зелена стъргалка за лед

В салона преобладават строгите хоризонталните линии. Обзавеждането е луксозно благодарение на черните лакирани вложки и сребристите лайсни. Во­­ланът е с три спици и във всички версии е обшит с кожа. Скалите на приборите са изпълнени в класически стил, а между тях е цветният дисплей на бордовия компютър. В горната част на широкия централен панел е поставен сензорен екран на мултимедийната система, който в зависимост от версията е с диагонал 5.0, 6.5 или 8.0 инча. Бутоните на блоковете на аудиосистемата и климатроника са подредени рационално и са практични за употреба. Кормилото се регулира по височина и в дълбочина. Предните седалки са стабилни и осигуряват много удобна позиция на водача. Под шофьорската седалка има ниша, където е поставена светлоотразителната жилетка. Тънките стойки на покрива осигуряват чудесен обзор напред, а електромеханичната ръчна спирачка с бутон е позволила да се увеличи предния подлакътник, в който има обемна кутия. В новия Superb има огромно вътрешно пространство както за краката, така и за главите и раменете на пътниците, характерно за моделите от по-висок клас. Отзад могат да седнат удобно дори трима възрастни. В задните врати има скрити по един фирмен чадър.

Обемът на багажника е нараснал до 625 л

а със сгънати задни седалки товарният отсек се увеличава до 1760 л. Инженерите са се отказали от сложната багажна врата с две секции, каквато имаше в предшественика. Затова в по-скъпите версии е предвидено електрозадвижване, при това със сензорно отваряне, като е достатъчно само да протегнете крака си под задната броня.

Новата Skoda Superb се предлага с модерни турбодвигатели TSI и TDI, като всеки от тях е с директно впръскване на горивото и система Start/stop за угасване на мотора при спиране. Всички агрегати отговарят на екологичната норма Евро 6. Най-малкият мотор е 1,4-литров 4-цилиндров бензинов, като се предлага с мощност 125 или 150 к.с. Следва го 1,8-литровият бензинов турбодвигател със 180 к.с., а най-голям е 2,0-литровият, развиващ цели 280 к.с. Най-ико­­номичният вариант е с 1,6-литров турбодизел със 120 к.с., който средно харчи 4,1 л/100 км. По-големият турбодизел 2.0 TDI се предлага в две версии на мощност със 150 и 190 к.с. Втората версия със 190 к.с. е тегли чудесно още от ниските обороти, а максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 1750 об./мин и се запазва постоянен до 3250 об./мин. С този Superb изпреварванията на път с ограничена видимост стават бързо и лесно, без да се налага понижаване на предавка. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 7,7 секунди. Средният разход на гориво според производителя е 4,5 л/100 км, като в града консумацията е 5,4 л/100 км, а извън него - 4 л. Лостът за превключване на предавките на 6-степенната механична скоростна кутия е с прецизен ход. Още по-добра е 6-степенната автоматична трансмисия DSG с два съединителя, която реагира много пъргаво и при нужда от бързо ускорение сваля до три предавки надолу. За двата най-големи двигателя се предлага система за задвижване

4х4 със съединител Haldex от 5-о поколение

На пътя новата Skoda Superb се контролира с лекота и показва стабилно поведение. Кормил­ното управление е точно и достатъчно информативно. Сцеплението с пътя е много добро и във версията с предно предаване, а за да се преодолее недозавиването помага технологията XDS+, имитираща диференциал с повишено триене. Окачването е еластично, което се усеща особено по родните пътища с неравна настилка. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори. В комфортен режим колата вози значително по-меко, а в спортен става по-твърдо, но затова пък наклоняването на каросерията е минимално. В режим Sport кормилното управление става по-остро, педалът на газта е по-чувствителен, а автоматикът сменя скоростите на по-високи обороти. Подобрената шумоизолация изолира външната среда и дори при високи скорости в салона е тихо.

Skoda Superb 2.0 TDI 190 DSG

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел6-степенна автоматична трансмисия DSG190 к.с. макс. мощност при 3500-4000 об/мин400 Нм въртящ момент при 1750-3250 об/мин7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч235 км/ч максимална скорост4,5 л/100 км комбиниран разход на дизел118 г/км емисии на СО241 490 лева базова цена на модела