Новата Insignia Grand Sport изглежда по-стегната и атлетична и е станала по-ниска.
Снимки Opel

Opel Insignia Grand Sport стана по-голям и по-спортен

Денислав Стоянов - сряда, 14-12-2016 - 09:55

Новият флагман дебютира в Женева с 8-степенна автоматична кутия

Първото поколение на Opel Insignia се появи през 2008 година като наследник на моделите Opel Vectra и Signum. За тези 8 години бяха произведени над 900 000 автомобила от модела, което го прави много популярен на всички континенти. Близнаците на Insignia се продават в САЩ и Китай под марката Buick Regal, в Австралия като Holden, а във Великобритания традиционно моделите на Opel се продават с логото на Vauxhall. Сега дойде време за второто поколение на Opel Insignia. Новият флагман е станал по-голям и по-спортен, което се загатва от добавката Grand Sport към името на модела. Той е построен на напълно нова платформа и е много по-голям от своя предшественик.

Извивката с форма на острие в долната част на вратите се превръща в светлинен орнамент на профила.

Дължината му е увеличена до 4897 мм, а междуосието е нараснало с 92 мм до 2829 мм, осигуряващо значително по-просторен интериор, от който особено облагодетелствани са пътниците отзад. В конструкцията са използвани алуминиеви сплави, което е позволило теглото да бъде намалено с цели 175 кг. Коефициентът на челно съпротивление е намален на 0,26, който е един от най-добрите в сегмента.

Покривът очертава линия на купе, графично снижава колата надолу и подчертава издължената форма.

Новият Opel Insignia Grand Sport дебютира с каросерия лифтбек, при която капакът на багажника се отваря заедно със задното стъкло. Съвсем скоро се очаква и появата на версиите седан и комби. На външен вид новият флагман на Opel е станал по-солиден и елегантен. Широката радиаторна решетка е в хармония  с издължените фарове. Светлините могат да бъдат LED или с матрична адаптивна светлинна система. Предният капак и страничните повърхности са по-релефни и агресивни. Линията на покрива е като горната част от арка. В капака на багажника е интегриран спойлер, а по ръбовете на каросерията са инсталирани големи остри светлини.

Оформлението на кокпита е познато от Astra, щедрата централна конзола е извита и обгръща водача.

Интериорът на новия Opel Insignia Grand Sport радва своя водач с ново арматурно табло, което сякаш го обгръща и осигурява по-директно преживяване при шофиране. В салона значително са подобрени материалите и е увеличено вътрешното пространство. Оформлението на уредите и показателите е познато от новия Opel Astra. В по-високите версии на показанията на приборите се извеждат на LCD дисплей. Също така данните могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. На централната конзола е поставен 8,0-инчовият сензорен екран на мултимедийна система. Анатомичните предни седалки са монтирани по-ниско и са разделени от високия тунел на трансмисията. Сега не само водачът, но и всички пътници в Insignia Grand Sport се чувстват по-добре благодарение на променените пропорции на колата. Удълженото междуосие и напълно новото разпределение им осигуряват 32 мм повече място на височината на бедрата, 25 мм повече пространство за раменете и коленете и 8 мм повече височина при главите. Обемът на багажника варира от 490 до 1450 литра. Списъкът на допълнително оборудване за новия Opel Insignia Grand Sport включва Wi-Fi, камери за 360-градусов обзор, адаптивен круйз-контрол със система за автоматично намаляване на скоростта, технология за спазване на лентата на движение, по-интуитивна за ползване мултимедийна система IntelliLink с интерфейс Apple CarPlay и Android Auto, както и много други.

По-ниската линия на покрива графично снижава автомобила надолу и подчертава издължената му форма.

При дебюта си новият Opel Insignia Grand Sport ще се предлага с богата гама от бензинови и дизелови двигатели с принудително турбо пълнене и директно впръскване. Официална информация за моторите все още няма, но е известно, че най-малкият агрегат ще бъде 1,5-литров бензинов турбомотор с мощност над 160 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Стандартно двигателите ще се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция ще се предлага напълно нова 8-степенна автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Тази предавателна кутия с намалено триене е с водещи за класа качества по отношение на комфорта на превключване на предавките и се предлага само в комбинация със система за двойно предаване.

Ярката радиаторна решетка и присвитите предни светлини са вдъхновени от прототипа Monza Concept.

Новата модерна система за задвижване на четирите колела е с векторно разпределение на тягата и е комбинирана с напълно ново окачване с пет рамена. Официалната премиера на Opel Insignia Grand Sport ще се състои през март 2017 година по време на автосалона в Женева.

Изчистените и ясни линии на задната част са комбинирани с двойни криловидни светодиодни светлини.

Тагове:  OpelAstraInsignia

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.