Новият Е-клас ще се предлага с класическа радиаторна решетка със звезда на предния капак и със спортната решетка с голяма емблема.
Снимки Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E-клас е звездата на Детройт

Денислав Стоянов - сряда, 13-01-2016 - 17:28

Новата лимузина прави голяма крачка към бъдещето на пълното автономно шофиране

E-клас е основополагащ продукт за марката Mercedes-Benz и в миналото многократно е предопределял стандартите в сегмента на бизнес-лимузините. Тази традиция се запазва и сега Mercedes-Benz прави голяма крачка в бъдещето с множество първокласни иновации, внедрени за първи път в новия E‑клас, представен на автосалона в Детройт. Десетото поколение на бизнес лимузината е с емоционален дизайн и висококачествен интериор, и се задвижва от нови двигатели, които поставят нови стандарти за икономичност в този сегмент. С новия E-клас се отбелязва и световната премиера на редица технически иновации, които осигуряват комфортно и безопасно придвижване от ново поколение. На разположение са и асистиращи системи от ново измерение, които помагат на водача и мислят вместо него.

Линиите Elegance и Exclusive се предлагат с класическата радиаторна решетка със звезда на предния капак.

Новият E-клас прави още една важна крачка напред към пълното автономно шофиране, като предлага подобрения в ефикасността, безопасността и комфорта, намалява нивото на стреса по време на шофиране и допълнително насища удоволствието от пътуването. Развлекателните и контролните системи предлагат напълно ново изживяване, а новото многокамерно въздушно окачване осигурява изумителен комфорт и динамика. Всички тези иновации, включително и активния асистент за смяна на лентата, който позволява на водача „магически” да смени лентата при изпреварване, превръщат новия Mercedes-Benz E-клас в най-интелигентната лимузина в сегмента на бизнес автомобилите.

Линиите Avantgarde и AMG са със спортната решетка, в чийто център е вградена голяма звезда на Mercedes-Benz.

Новият Mercedes-Benz E-клас е изискан, стилен и спортен. Той е с увеличени дължина и междуосие, а резултатът е истински вълнуващ силует. Издълженият преден капак се влива в покрив с елегантна линия на купе и плавно преминава в широкоплеща задница. Каросерията на модела се отличава с къси надвеси, дълго междуосие и големи колела. Могъщото излъчване на предницата предлага различна визия на дизайнерските линии и оборудване. Базовата версия Elegance и линията Exclusive са с класическата радиаторна решетка за Mercedes с малка звезда на предния капак, а линиите Avantgarde и AMG се разпознават по спортната решетка с вградена голяма емблема на Mercedes-Benz.

Интериорът на новия E-клас е въплъщение на синтеза от емоция и интелект. За първи път в този сегмент пред водача са поставени два дисплея под общо покривно стъкло от следващо поколение, всеки с диагонал на екрана от 12,3 инча. Двата екрана визуално се сливат в широкоекранен кокпит, като по този начин се превръщат в централен елемент, подчертаващ  хоризонталната линия в интериорния дизайн. Водачът може сам да избира дизайна на визуализацията за широкоекранното инструментално табло измежду три различни стила - Classic, Sport и Progressive.

Пред водача са поставени два дисплея под общо покривно стъкло, като всеки от тях е с диагонал на екрана от 12,3 инча.

За първи път в автомобил се използват чувствителни на докосване контролни бутони в спиците на волана. По подобие на смартфон те реагират на хоризонтално и вертикално приплъзване на пръста, като позволяват на водача да управлява системата, без да сваля ръцете си от волана и да не се разсейва при шофиране. Информационната система може да се управлява и с тъчпад, разположен на централната конзола, който може дори да разпознава ръкопис, както и със системата за гласово разпознаване. Има и бутони за директен достъп, за настройка на климатичната инсталация или за бърза активация или деактивация на асистиращите системи.

Пътниците се радват на изискан интериор и щедро пространство, което предлага комбинация от елегантността на луксозния клас и детайли със спортен характер. Използвани са висококачествени материали като дървени декоративни елементи с открити пори, модерна интерпретация на инкрустирано дърво и нов вид метализирани материи, както и облечени в кожа горни панели на вратите. Типичното за Mercedes-Benz усещане за високо качество се постига благодарение на педантичното отношение към всеки детайл и ръчната изработка. За осветяване на интериора е използвана само LED технология. Комфортните седалки са с ергономична форма за дълги пътувания с изчистен дизайн. За пътниците на задните седалки се предлага гъвкав подглавник, съставен от три елемента и две отварящи се поставки за напитки.

Комфортните задни седалки с изчистен дизайн са с ергономична форма за дълги пътувания.

Новият E-клас ще направи своя пазарен дебют с избор от два двигателя E 200 с 4-цилиндров бензинов двигател и E 220d с изцяло новия 4-цилиндров дизелов мотор. След пазарния дебют ще бъдат добавени и други модификации, включително E 350e с  хибридна технология. Новият E-Class Plug-in hybrid постига около 30 км пробег изцяло на електрическа енергия и съответно движение без разход на вредни емисии. Системата от 4-цилиндров бензинов двигател в комбинация с електрически задвижван мотор, достига мощност от 279 к.с. и въртящ момент от 600 Нм. С това задвижване E 350e се представя като истински спортен автомобил и същевременно консумира по-малко гориво от малък автомобил в компактния клас. Най-мощната дизелова модификация ще се похвали с 6-цилиндров двигател с мощност от 258 к.с. и въртящ момент от 620 Нм. Към гамата ще се присъедини E 400 4Matic, чийто 6-цилиндров бензинов двигател има мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент от 480 Нм. По-късно гамата от двигатели ще се допълни от още варианти, включително нов 4-цилиндров дизелов мотор със 150 к.с.

Новият E-Class с хибридна технология E 350e постига около 30 км пробег изцяло на електрическа енергия.

Гамата от бензинови мотори ще се състои от 4-цилиндрови агрегати, чийто мощности са в диапазона от 183 до 245 к.с. плюс 6-цилиндров мотор с 333 к.с. Всички двигатели в новия E-клас са оборудвани с функцията ECO старт/стоп. Новият дизелов мотор, инсталиран в E 220d развива мощност от 195 к.с. и показва среден разход от само 3,9 л/100 км, което се равнява на изразходвани емисии CO2 от 102 г/км. Всички модели, които ще се предлагат при дебюта на модела са оборудвани с новата 9-степенна автоматична трансмисия 9G-TRONIC, която позволява бърза смяна на предавките и превключване при по-ниски обороти, а като при това намалява шума.

Широките рамена над задните колела придават неповторим мощен характер на E-клас.

Окачването в новия E-клас предлага удоволствие от динамично шофиране в завои и същевременно най-високото ниво на комфорт в този сегмент. Лимузината стандартно се предлага със стоманено окачване Direct Control в три варианта - комфортно окачване Avantgarde със спортен характер, понижено с 15 мм и спортно окачване с адаптивно демпфериране, понижено с 15 мм, което заменя класическото спортно окачване. Единствен в своя сегмент, новият Е-клас може да бъде оборудван с многокамерно въздушно окачване. Системата позволява в три степени да се регулира реакцията на окачването, благодарение на три различни по обем камери на амортисьора на задната ос и две различни по обем камери на амортисьора на предната ос.

Пътуващите ще се наслаждават на по-меко стандартно окачване, а при повишаване на скоростта ще имат сигурното усещане за стабилност на пътя. Чувствителното и бързо реагиращо въздушно окачване, наречено Air Body Control предлага прецизна саморегулация за гарантиране на висок комфорт дори и при натоварен автомобил. То регулира нивото автоматично в зависимост от скоростта и редуцира разхода на гориво, като сваля автомобила по-ниско, например при движение по магистрала. Отделно, пътният просвет може да бъде увеличен при участъци от пътя в лошо състояние само с натискане на бутон от превключвателя за промяна на нивото.

Многокамерното въздушно окачване регулира нивото автоматично в зависимост от скоростта на колата.

Многокамерното въздушно окачване се допълва от перманентно електронно управлявано регулируемо променливо демпфериране. То адаптира всяко едно колело автоматично, в зависимост от пътната ситуация и състоянието на пътя, например при маневра за избягване на препятствие или при участъци с лоша настилка. По този начин системата осигурява комфорт и същевременно впечатляваща динамика при движение. От превключвател в кокпита водачът може да избира между четири различни характеристики на пътното поведение - Comfort, ECO, Sport и Sport+. С допълнителната програма Individual водачът може да конфигурира поведението на автомобила според предпочитанията си.

С новото поколение асистиращи системи и системи за безопасност, Mercedes-Benz предлага повече сигурност, комфорт и значително подпомага на водача. За първи път в новия Е-клас е вграден активен асистент за смяна на лентата, благодарение на който при активиране на мигача за повече от 2 секунди системата предприема автономно престрояване, ако съседното платно е свободно. Активният спирачен асистент с функция за кръстовища може автономно да предприеме спиране, ако водачът не реагира. Серийно се предлагат активен спирачен асистент, който може да предупреди водача при опасност от предстоящ сблъсък, да го подпомогне оптимално при аварийно спиране или при нужда сам да предприеме спиране. Системата разпознава бавно движещи се, спиращи или спрели автомобили също и преминаващи пешеходци, които се намират в опасната зона пред автомобила. Серийни са асистентът за предупреждение с регулируема чувствителност, чиято функция е да предупреди водача при невнимание или умора, и асистентът за страничен вятър, който подпомага водача, като значително ограничава отклонението на автомобила от траекторията му на движение, причинено от внезапен силен порив на вятъра. Асистиращите системи от пакета за автономно шофиране, които превръщат Е-клас в най-интелигентната лимузина в своя клас, са функциите за самостоятелно следене на предния автомобил със скорост до 210 км/ч, като освен ускоряване и спиране, пилотираща функция коригира и траекторията. Системата се справя дори със сложни завои, а при скорост до 130 км/ч може да се ориентира и когато осевите линии липсват. Системата за паркиране от разстояние чрез приложение на смартфон позволява на водача и пътниците да слязат или да се качат в автомобила преди той да е влязъл или излязъл в гараж или тясно място за паркиране.

Тагове:  Mercedes