Дизайнът на CX-4 копира миналогодишния концептуален автомобил Koeru.
Снимки Mazda

Най-красивото високопроходимо купе

Денислав Стоянов - събота, 07-05-2016 - 16:00

Mazda CX-4 залага на успешния опит на BMW и Mercedes-Benz

През последните години сегментът на така наречените високопроходими купета сериозно се разширява. Докато по-рано подобни успешни модели имаше само BMW, неотдавна бяха последвани и от Mercedes-Benz. Сега към този сегмент се насочват и японците от Mazda, които също решиха да създадат всъдеход, подобен на купе и представиха новия модел CX-4 на автосалона в Пекин. Това не е случайно, тъй като се смята, че Китай ще бъде основният пазар за модела. В основата на Mazda CX-4 е платформата на познатия модел CX-5, затова и междуосието на двата кросоувъра е едно и също – 2,70 метра. В същото време новият модел е с дължина 4,63 метра и височина 1,53 метра. На широчина двата автомобила са идентични.

Хромираната рамка на решетката завършва под формата на вежди над скосените фарове.

Дизайнът на CX-4 копира миналогодишния концептуален автомобил Koeru. Моделът изглежда много стремителен, което особено добре се забелязва в профила. Дългият капак и дъгообразната форма на покрива са типични за купе, но в същото време CX-4 е с къси надвеси на каросерията и доста голям просвет от 196 мм. В долната част са поставени защитни панели.

Силно наклоненото задно стъкло е покрито с голям спойлер, а пътният просвет е почти 20 см.

Фирмената радиаторна решетка на Mazda прилича на усмивка, а скосените фарове отгоре са покрити с хромирани „вежди”. Автомобилът има изразителни мускулести калници. Силно наклоненото задно стъкло е прикрито с доста голям спойлер в си горната част, а продълговатите светлини са свързани с масивна хромирана лайсна. Базовата версия е качена на 17-инчови алуминиеви джанти, докато най-скъпата е оборудвана с големи 19-инчови.

Най-отгоре на централната конзола е поставен 7-инчовият екран на мултимедийната система.

Спортният дух е продължен и в салона на Mazda CX-4. Интериорът е украсен със сребристи акценти от алуминий, в центъра на арматурното табло е поставен голям оборотомер, а от двете му страни има два цветни екрана за останалите показатели. Данните могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло. Най-отгоре на централната конзола е поставен 7-инчовият екран на мултимедийната система.

Предните седалки са спортни, а на втория ред има достатъчно място за трима пътника.

Предните седалки са спортни, като на втория ред има достатъчно място за трима пътника. Обемът на багажника варира от 400 до 1200 литра. Списъкът на опциите включва кожена тапицерия, двузонов климатроник, навигационна система, Wi-Fi, сензори за дъжд и светлина, камера за обратно виждане, адаптивен круйз-контрол с автоматично намаляване на скоростта и технология за следене на „слепите” зони.

Дългият капак, мускулестите калници и дъгообразната форма на покрива са типични за купе.

На първо време за Mazda CX-4 ще се предлага избор от два бензинови 4-цилиндрови двигателя. Базовият вариант е 2,0-литров мотор с мощност 165 к.с. и със задвижване на предните колела, а версията с двойно задвижване 4х4 има под капака 2,5-литров мотор със 192 к.с. И двата агрегата се предлагат стандартно в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия или 6-степенна автоматична като опция.

Тагове:  Mazda

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.