e-Golf се зарежда само в контакта, като може 80% от батерията да се напълни за 30 минути.
Снимки Volkswagen

Volkswagen e-Golf зарежда само в контакта

Денислав Стоянов - четвъртък, 23-06-2016 - 16:00

Електрическият вариант на хечбека изминава до 190 километра на ток

В стремежа си да ограничи потреблението на горива и да намали количеството на изхвърлените вредни емисии в атмосферата, автомобилният гигант Volkswagen разработи модификация на своя бестселър Golf с електрически двигател. Новият e-Golf се зарежда само в контакта и не замърсява околната среда с отделени газове. При определен режим на шофиране, моделът може да измине до 190 км само на ток.

На външен вид новият Volkswagen e-Golf трудно се различава от стандартния Golf 7. Хечбекът има същия строг дизайн и разпознаваем силует с дебели задни колони на покрива. Все пак някои детайли позволяват на е-Golf да се открои сред братята си.

В радиаторна решетка има синя линия, а в предната броня светят C-образните LED светлини.

Фирмената радиаторна решетка е допълнена от синя линия. Продълговатите фарове сега са напълно светодиодни. В предната броня светят C-образните LED светлини. Аеродинамиката е подобрена чрез нови спойлери отпред и отзад, има дифузьор, а дъното е с равна повърхност. Така коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,28. Специалните гуми с размер 205/55 R16 имат нисък коефициент на съпротивление при търкаляне, а новите по-плътни джанти също подобряват аеродинамиката. Теглото се е увеличило заради батериите и е 1510 кг.

В салона има меки сини LED светлини, нови материали, като специален плат и сини шевове на волана.

Оформлението на интериора, както и разположението на бутоните не е променено. В салона има нови материали, като например специален плат със сини шевове, осветен от меки сини LED светлини. Воланът с три спици е облицован с кожа и е с плоско дъно. Вместо оборотомер е поставен индикатор за мощността на двигателя с датчик за заряда на батерията вътре в него. Екранът на бордовия компютър е цветен. Централният панел е обърнат леко към водача. Най-отгоре е поставен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система и навигацията.

Предните седалки в e-Golf са сравнително еластични и се регулират в големи интервали.

Освен стандартните функции на него може да се показва схемата на работа на електрозадвижването и разпределението на енергията. Предните седалки в e-Golf са сравнително еластични и се регулират в големи интервали. Тъй като акумулаторните батерии се намират в двойното дъно под седалките на втория ред, те не са намалили пространството в салона. Размерът на багажника също не е пострадал и е 380 л в нормално състояние и 1270 л със скръстени задни седалки. Отделението под пода не може да се използва. Тъй като е флагман в линията, оборудването на електрическия e-Golf е много богато.

С напълно заредена батерия e-Golf може да измине от 130 до 190 километра.

Компактният електрическия мотор развива мощност 115 к.с. и е в състояние да се развърта до 12000 об/мин. Стартирането на мотора се придружава от необичайна тишина, тъй като той работи много тихо. Максималният въртящ момент в e-Golf е не само много голям – 270 Нм, но е на разположение още с потеглянето, благодарение на което автомобилът има отлична тяга във всеки един момент. Освен това, не е необходимо да има автоматична скоростна кутия с много предавки, а тук тя е само една. Ускорението от място до 60 км/ч отнема само 4,2 секунди, до 80 км/ч – 6,9 секунди, а до 100 км/ч - 10,4 секунди. Максималната скорост е ограничена до 140 км/ч. С напълно заредена батерия могат да бъдат изминати от 130 до 190 км.

Средният разход за изминатите 25 км е 12,7 кВт/ч/100 км, а оставащият автономен пробег е 165 км.

Освен стандартния режим на двигателя са предвидени и още два, предназначени за увеличаване на пробега. В режим ECO мощността е ограничена на около 95 к.с., максималната скорост е 115 км/ч, а ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 13,1 секунди. В режим ECO+ са налични само 75 к.с. и 175 Нм, максималната скорост е 90 км/ч, а климатикът автоматично се изключва. В този режим автомобилът е в състояние да измине 190 км. Зареждането на батерията от 220-волтова мрежа става за 13 часа, а с помощта на опционален адаптер – за 8 часа. Предлага се и адаптер, с който 80% от батерията се зарежда само за 30 минути.

Возенето е комфортно тъй като гумите абсорбират гладко повечето неравности на пътя.

Управлението на е-Golf не се е променило много в сравнение със стандартния хечбек, но определено електрическият модел е по-стабилен в завоите, заради по-ниския център на тежестта. Той се контролира лесно, а неговият точен волан осигурява прецизност при управление и гарантира пряка обратна връзка. Технологията XDS имитира диференциал с повишено триене и се бори с недозавиването, благодарение на което e-Golf е наистина чудесен за управление. Возенето е по-комфортно, отколкото при моделите с бензинов или дизелов двигател, заради различните гуми, които абсорбират гладко повечето неравности на пътя.

Електрическият е-Golf е по-стабилен в завоите, заради по-ниския център на тежестта.

Автомобилът е оборудван със система за регенерация на енергията с четири режима. В зависимост от нейната интензивност се променя и дейността на спирачките, тъй като първоначалното спиране става с помощта на мотора и едва след това, ако е необходимо, се присъединят спирачните накладки и дискове.

Новият Volkswagen e-Golf е един истински електромобил, подходящ за ежедневна употреба. В много отношения той остава обичаен Golf и не прави компромис с комфорта и практичността. У нас той вече е в продажба на цена 71 815 лева, което е доста повече от най-добре оборудваните модели с бензинов или дизелов двигател.

Volkswagen e-Golf

Синхронен електрически двигател

1-степенна автоматична трансмисия

115 к.с. макс. мощност при 3000-12000 об/мин

270 Нм въртящ момент при 0-3000 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

140 км/ч максимална скорост

12,7 кВт/ч на 100 км комбиниран разход на енергия

190 км максимален пробег със заредена батерия

0 г/км емисии на СО2

71 815 лева цена на модела

Тагове:  Golf

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.