Пускат по линиите 30 годишни ветерани

Съветници порязаха частните автобуси в София

Цветелина Стефанова - четвъртък, 18-05-2017 - 16:19

Столичният общински съвет поряза продължаването на договорите с частния автобуснен превозвач „Карат С”. В края на март изтича контрактът за превоз по 2 автобусни линии които сега се обслужват от частното дружество. До септември 2018 година пък поетапно ще изтекат контрактите на рейсовете са с номера 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123 и 204. Така те ще се обслужват вече от общинската фирма „Столичен автотранспорт”, които ще трябва да пуснат 30 годишни ветерани по маршрутите. Автобусите, обслужващи съответните линии, са 58 и са собственост на частния превозвач и Столичната община няма права върху тях. В момента се подготвя поръчка за до 30 автобуса на газ, която беше пусната и други 120 превозни средства също на екологично гориво.

Докладът беше подкрепен само от групата на ГЕРБ, но 28 гласа не бяха достатъчни, за да мине. Мотивите за доклада бяха, че сега частникът вози с 8 годишни превозни средства, като и че се съгласил цената на километър пробег да е 3 лева, което е с 6 стотинки по-малко от общинското. Така ще се спестяват и около 300 000 лева на година, пресметна пък общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

„Предстои да направим консултации с юристи и със "Столичен автотранспорт" и ще преценим как да действаме от тук нататък”, обясни зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев. От БСП пък категорично бяха против отдаването на линиите, защото според тях това било „подарък към частника”

Преди гласуването кметът Йорданка Фандъкова пък обясни, че е категорично "за" прекратяването на старите договори.Съгласих се договорите да бъдат удължени, защото постигнахме споразумение частният оператор да вози на цена от 3 лева, която е по-ниска от тази на "Столичния автотранспорт", обясни градоначалникът. Освен това частникът возил с 8 годишни прилични автобуси, а спирането им ще означава по-лоша услуга.

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.