Новият флагман идва като седан Insignia Grand Sport и комби Insignia Sports Tourer.
Снимки Opel

Opel Insignia тръгва с мощни турбомотори

Денислав Стоянов - сряда, 22-02-2017 - 07:50

Новият флагман на марката идва с 8-степенна автоматична трансмисия

Новият флагман на Opel в лицето на седана Insignia Grand Sport и комбито Insignia Sports Tourer ще се задвижва от богата гама турбодвигатели и трансмисии, с които моделът ще дебютира на европейските пазари. Гамата от задвижващи агрегати за новия Opel Insignia Grand Sport стартира с напълно новия и високоефективен бензинов двигател 1.5 Turbo, който ще се предлага с две нива на мощност. Базовият двигател разполага със 140 к.с. и впечатлява с въртящ момент от 250 Нм, налични в интервала между 2000 и 4100 об/мин. По-мощната версия е заредена със 165 к.с. и разполага с всичко необходимо, за да се превърне в бестселър в гамата на Insignia. Напълно алуминиевият 1,5-литров агрегат с директно впръскване и принудително турбо пълнене и намалява разхода на гориво с 3%. Така според производителя в комбиниран цикъл, новият Opel Insignia Grand Sport ще харчи едва 5,7 л/100 км.

Напълно новата 8-степенна автоматична скоростна кутия сменя предавките плавно и адекватно.

Върховото задвижване в бензиновата гама на новата Insignia се осъществява от
2,0-литровия 4-цилиндров турбомотор, осигуряващ огромна мощност от 260 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, наличен в интервала от 3000 до 4000 об/мин. При него комбинираният разход на гориво за версията Grand Sport е 8,6 л/100 км. Новият 2,0-литров двигател се предлага в комбинация с напълно новата 8-степенна автоматична трансмисия, която сменя предавките плавно и адекватно. Моделът е оборудван и с високотехнологична система за задвижване на четирите колела с технология за управление на въртящия момент Torque Vectoring. В тази система за двойно задвижване конвенционалният диференциал на задния мост е заменен с два многодискови съединителя и могат да предадат въртящ момент към всяко едно от колелата за части на секундата в зависимост от ситуацията на пътя.

Коефициентът на челно съпротивление и на седана Grand Sport, и на комбито Sports Tourer е едва 0,26.

Дизеловата гама от двигатели се състои от 1,6-литров турбодизелов двигател 1.6 CDTI с два варианта на мощност - 110 и 136 к.с. И двата мотора се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, която осигурява намаляване на разхода на гориво с 10% в сравнение със сегашния модел. Така комбинираният разход на гориво за Grand Sport със 110 к.с. е само 4,0 л/100 км, а за седана със 136 к.с. средната консумация е 4,3 л/100 км. Турбодизеловият агрегат 2.0 CDTI е с мощност 170 к.с. и комбиниран разход на гориво за Grand Sport от 5,2 л/100 км.

Дизеловите мотори 1.6 CDTI с мощност 110 и 136 к.с. се комбинират с 6-степенна механична трансмисия.

Новото поколение на Opel Insignia се отличава със своя елегантен спортен силует и с невероятна аеродинамика, като коефициентът на челно съпротивление е едва 0,26. Новата Insignia впечатлява с подобрена динамика и вътрешен простор, както и с отлична цена за това, което предлага. Автомобилът се характеризира със системи подпомагащи водача като стандартно оборудване, включващи предупреждение при опасност от удар отпред с разпознаване на пешеходци, автоматично аварийно спиране, предупреждение за непреднамерено напускане на лентата за движение, асистент за запазване на лентата с автоматични корекции с кормилното управление и индикация за поддържане на дистанцията. Дори базовата версия на новия флагман на Opel ще се предлага със сензорен екран.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.