Рекламират вота във „Фейсбук“ с над 100 бона

Агенция Монитор - вторник, 07-02-2017 - 19:01

ЦИК заделя 108 000 лв. за консултантски услуги за разяснителната кампания в интернет и „Фейсбук“ за предстоящите на 26 март парламентарни избори. Това става ясно от обявената обществена поръчка, с която се търси изпълнител. Очакваният резултат е както да се повишат познанията на избирателите за предстоящия вот, начинът на гласуване и кандидатите, така и мотивацията им да отидат до урните. Пускането на бюлетини вече е задължително според Изборния кодекс, но последните президентски избори показаха, че новата разпоредба не стресна чак толкова много хора при липсата на глоби.

ЦИК вече разпрати на районните комисии и методическите указания за дейностите им по провеждане на парламентарния вот. В тях изрично се подчертава, че кабините за гласуване в секциите трябва да се поставят така, че до тях да имат достъп и инвалиди или хора с увредено зрение.

Бюлетините и останалите изборни книжа пък трябва да бъдат доставени до секциите най-късно до 20 часа в деня преди вота, тоест на 25 март вечерта. Транспортното средство трябва да се осигури от съответния кмет, а шофьорът да носи със себе си подпечатан от градоначалника лист с имената, ЕГН-то му, регистрационния номер на возилото и целта на пътуването.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.