В агресивната предница продълговатите LED светлини достигат до бъбрековидна решетка.
BMW Group България
С динамични и ефективни двигатели, подобрено шаси и окачване

BMW Серия 6 Gran Turismo предлага изобилие от удобства за комфортно пътуване

Денислав Стоянов - сряда, 31-01-2018 - 16:30

Наследникът на луксозния хечбек е красив, елегантен и функционален

В стремежа си да предложи автомобили за всеки вкус и потребности, германската компания BMW се впусна в различни експерименти и увеличи гамата си от модели неколкократно спрямо средата на 80-години, когато имаше само три серии – 3, 5 и 7. През 2009 г. в гамата на BMW Серия 5 към седана и комбито се присъедини луксозният хечбек Gran Turismo. Моделът ще се запомни с противоречивия си дизайн, който малцина харесваха, но повечето фенове не успяха да възприемат. През миналата година хечбекът се сдоби с наследник. Новият модел вече носи името Серия 6 Gran Turismo, но въпреки промяната е близък роднина на BMW Серия 5.

Профилните стени са релефни, а задната част е заострена, като правят впечатление извитите LED светлини.

За разлика от своя предшественик, новият практичен и функционален автомобил е красив и елегантен. Новото BMW Серия 6 Gran Turismo предлага комбинация от просторен салон, луксозно вътрешно оборудване и гъвкаво багажно отделение в елегантна опаковка. В съчетание със спортните и динамични възможности на пътя, тази кола допълнително подчертава високата класа от моделното семейство на BMW. Гъвкавият интериор и високият комфорт осигуряват първокласна обстановка за релаксиращо пътуване. Всичко това е допълнено от нови технологии, модерни системи за управление, динамични и ефективни двигатели, както и подобрени характеристики на шасито и окачването, превръщащи шофирането в удоволствие.

Спортната елегантност изпъква в силуета с дълъг преден капак, изтеглен назад салон и издължена задна част.

В дизайна на новото BMW Серия 6 Gran Turismo изпъкват динамичните пропорции и елегантните плавни линии. Автомобилът е станал много по-елегантен в профил чрез леко променена форма на покрива. Обтекаемият силует в комбинация с активното управление на въздушните клапи и автоматично издигащият се заден спойлер са подобрили коефициентът на въздушно съпротивление от 0,29 до 0,25. Серия 6 Gran Turismo е видимо по-голямо от предшественика си и достига дължина 5,09 м и междуосие 3,07 м. Широчината от 1,90 м се запазва, а височината е намалена до 1,53 м. В същото време новият модел е по-лек със 150 кг. Спортната елегантност изпъква в силуета с дълъг преден капак, изтеглен назад салон, врати без рамки на прозорците и издължена до задната част линия на стъклата. Стандартно колелата са 17-инчови, но по-добре изглеждат опционалните с размер 20 инча.

В луксозния салон централният панел е ориентиран към водача, има и разточително пространство за пътника.

В салона на новото BMW Серия 6 Gran Turismo луксът е почти на нивото на Серия 7, но оформлението на кокпита наподобява повече на 5-а серия. Интериорът предлага разточително пространство за водача и пътника до него. Повдигнатата позиция на седене подобрява видимостта, а ергономичното подреждане на уредите улеснява боравенето с тях. Най-важните данни за водача се проектират върху предното стъкло. Централният панел е насочен към шофьора, а на върха му се намира 10,25-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника вече са чувствителни на допир. Изчистените линии, хармоничното съчетание на кожа и алуминий, изборът на материали и прецизната изработка създават модерна и луксозна атмосфера.

Вратите са без рамки на прозорците, а отзад има три пълноценни места за седене с обширно място за краката.

Задната част предлага три пълноценни места за седене с обширно място за краката. Значително по-ниската линия на покрива спрямо предишния модел не е ограничила пространството за главите. За комфорта при пътуване допринасят и оформената по нов начин задна седалка и оптимизираната шумоизолация. Като опция се предлагат комфортни задни седалки с електрическо регулиране, които позволяват настройка на наклона на облегалката с натискане на бутон. Обемът на багажника на BMW Серия 6 Gran Turismo вече е 610 л в нормално състояние и 1800 л със сгънати задни седалки. Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка се активира с електрическо дистанционно управление от багажника с натискане на бутон. Товарният ръб е снишен на една височина с пода на багажника. Капакът на багажника е оборудван стандартно с електрическо задвижване.

Обемът на багажника е 610 литра, товарният ръб е снишен, а капакът е стандартно с електрическо задвижване.

Новото BMW Серия 6 Gran Turismo е получило редица опции, които по-рано не бяха на разположение. Това са четиризонов климатроник, система за нощно виждане с възможност за разпознаване на пешеходци, панорамен стъклен покрив, управление с жестове, паркиране с контрол от дистанция, безжично зарядно за смартфони, а за перфектния саунд в салона се грижи премиум озвучителна система Harman/Kardon.

Новото BMW Серия 6 Gran Turismo се предлага с модерни бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с технологията TwinPower Turbo и комбинирани серийно с 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Тестваното BMW 630d xDrive Gran Turismo се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров редови турбодизелов двигател с мощност 265 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нм в интервала от 2000 до 2500 об./мин.

Задвижването xDrive сработва автоматично и подобрява сцеплението на хлъзгави и мокри пътища, и на сняг.

Агрегатът ускорява тежащото почти 2 тона купе от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Запасът от мощност и тяга е напълно достатъчно, за да управлявате „големия турист” като спортно купе. С подобни динамични параметри се фукат спортни модели като Peugeot 308 GTi, Renault Megane R.S. и Hyundai i30 N. Всички тях BMW 630d xDrive Gran Turismo превъзхожда със скромен разход на гориво. В града реалният разход е 7,3 л/100 км. На междуселищен път с 90 км/ч консумацията пада до 5,9 л/100 км, а на магистралата със 140 км/ч, колата харчи следно 6,9 л/100 км и поддържа разрешената максимална скорост при 1700-1800 об/мин на 8-ма предавка. Икономичният двигател дава възможност на бавареца да измине над 1000 км пробег с един резервоар от 66 литра гориво.

Системата за двойно задвижване xDrive допринася за стабилното пътно поведение на автомобила в завои.

Пътуването с BMW 630d xDrive Gran Turismo е не само динамично и икономично, а и много комфортно, както за водача, така и за пътниците. Серийното въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото прескача повечето дупки и неравности, а за още повече комфорт на возене автомобилът е оборудван с въздушно окачване на предната и задната ос, както и динамичен контрол на адаптивните амортисьори. При движение по лоши пътища или изкачване на стръмно нагорнище, просветът може да бъде увеличен с 20 мм само с натискането на бутон. Допълнителен спортен дух осигуряват активната стабилизация на каросерията срещу наклоняване и интегралното активно кормилно управление. В режим Sport, както и автоматично при скорост над 120 км/ч, каросерията се снишава с 10 мм за по-голяма стабилност.

Всички опционални системи вече се предлагат и в комбинация с двойното задвижване от системата xDrive. Тя е от голяма полза най-вече през зимата, когато подобрява сцеплението на хлъзгави и мокри пътища, на сняг и при шофиране по черен път. Системата xDrive подпомага както равномерното потегляне на автомобила, така и стабилното пътно поведение в завои.

Двигателят с мощност 265 к.с. ускорява пъргаво и тегли уверено „големия турист” като спортно купе.

Новото BMW 630d xDrive Gran Turismo е оборудвано с нови асистиращи системи, които проправят пътя към автономното движение с минимална намеса на водача при шофиране. Благодарение на стерео камера, радарни и ултразвукови сензори за следене на пространството около автомобила, водачът получава предупреждение при опасност от сблъсък. Ако шофьорът не реагира при внезапна поява на пешеходец отпред, системата прилага спирачна функция и избягва евентуален сблъсък. Модернизираният активен контрол на скоростта с функция „Спри и тръгни” вече може да се ползва между 0 и 210 км/ч. Асистентът за завиване и водене в лентата се ориентира по хоризонталната маркировка и движещите се отпред коли, и подпомага водача при управление. Системите предотвратяват всяко погрешно движение на водача, като му спестяват куп неприятности. Освен това BMW Серия 6 Gran Turismo се предлага и дистанционно паркиране, което се извършва от ключа на автомобила.

 

BMW 630d xDrive Gran Turismo

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

265 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

620 Нм въртящ момент при 2000-2500 об/мин

6,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на гориво

154 г/км емисии на СО2

138 500 лева базова цена на модела

202 779 лева цена на тествания модел

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.