Фирмената хромирана радиаторна решетка е шестоъгълна и е с увеличени размери, а около нея са стреловидните фарове.
Снимки Audi

Новото Audi A4 идва с технологии от бъдещето

Денислав Стоянов - понеделник, 25-01-2016 - 15:44

Деветото поколение на модела е изградено на съвременна платформа и е значително по-леко

Когато през 1972 г. започва производството на Audi 80, малко хора са мислили, че за четири десетилетия той ще направи значителен технологичен напредък. От 1994 г. моделът е известен като Audi A4, а общият брой на произведените седани и комбита надвишава 12 милиона автомобила. Напредък в технологиите прави и новото Audi А4 с фабрично обозначение B9, което означава, че това е деветото поколение на седана.

Въпреки, че новото Audi А4 визуално е подобно на предшественика си, над 90% от компонентите и агрегатите в него са нови. Моделът е изграден на съвременната платформа MLB Evo. Дължината на колата е увеличена до 4,73 м, а междуосието е нараснало до 2,82 м. Автомобилът е по-широк – 1,84 м, а височината от 1,43 м е запазена. Новото Audi A4 пораснало на размери, но теглото му е намалено със 120 кг до 1395 кг в базовата версия, поради по-широкото използване на алуминиеви и магнезиеви сплави в конструкцията. Твърдостта на каросерията е подобрена с 15%.

В капака на багажника е интегриран малък спойлер, а светлините са станали по-големи.

На пръв поглед новото Audi A4 не се е променило много на външен вид, в сравнение с предишното поколение. Пред нас е познатият седан с дълъг капак на двигателя и извита форма на покрива. Профилът е украсен с типичните щамповани линии, въпреки че подобно на предния капак те са станали по-релефни. Най-добре се виждат разликите във външния вид на А4 при поглед отпред. Фирмената хромирана радиаторна решетка е шестоъгълна и е с увеличени размери. Свежо изглеждат и стреловидните фарове, които още в базовата версия са биксенонови, а в по-скъпите варианти са светодиодни. Като опция се предлагат и матрични светлини, които работят заедно със сателитната навигация и имат способността да променят посоката и интензитета на светлинния сноп в зависимост от пътните условия.

Седанът с дълъг капак на двигателя и извита форма на покрива има коефициентът на въздушно съпротивление от 0,23.

Огледалата за обратно виждане са монтирани директно на панелите на вратите, а не до рамката на прозореца, което подобрява аеродинамиката. Коефициентът на въздушно съпротивление при седана е намален до 0,23, което е рекордна стойност за класа. В капака на багажника е интегриран малък спойлер, а светлините са станали по-големи. Базовото оборудване включва 16-цолови лети джанти, а във варианта S Line колелата са 19-цолови с гуми с нисък профил.

В горната част на централната конзола е прикрепен 8,3-инчовият екран на мултимедийната система MMI.

В интериора преобладават стилните хоризонтални линии. В салона щедро е използван алуминий за облицовката на таблото и централния тунел, съчетан с естествено дърво. Осветлението се осъществява със светодиоди и може да променя цвета си. Във версията S Line интериорът е декориран с кожа, а върху педалите и праговете има метални пластини. В тази спортна версия воланът с три спици е малко по-различен и е с плоско дъно. Оригинално изглеждат вентилационните отвори по цялата ширина на предния панел. В някои модификации са поставени аналогови измервателни уреди, но в по-скъпите варианти показанията са изведени на LCD екран. Той има два режима на работа, като в първия по-големи са скоростомерът и оборотомерът, а във втория – картата на навигационна система, като изображенията на приборите в този случай са по-малки. Можете да изберете и система за прожектиране на данните върху предното стъкло. Широката асиметрична централна конзола е обърната към водача, а в горната й част към нея е прикрепен мониторът на мултимедийната система MMI. В зависимост от нивото на оборудване неговият диагонал е 7,0 или 8,3 инча.

Салонът е станал малко по-широк, така че отзад да се чувстват удобно трима възрастни пътници.

Гласовото управление на менюто е стандартно, а срещу доплащане можете да изберете сензорен панел, който разпознава буквите написани с пръсти. В превключвателите на блока на климатроника са се появили малки дисплеи. При натискане на бутон неговата стойност се показва на малък монохромен екран. Кормилната колонка се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача се настройва в доста широки интервали. Подглавниците се регулират и в хоризонтална посока. Позицията на седене в новото Audi А4 е малко по-ниска. Предните седалки са станали по-комфортни и придържат по-добре тялото. В модела A4 S Line са поставени специални спортни седалки. Кутията в подлакътника сега се допълва от безжично зарядно устройство за мобилни телефони. На втория ред пространството за краката е увеличено с 23 мм, а мястото над главите е повече с около 20 мм. Салонът е станал малко по-широк, така че отзад да се чувстват удобно трима възрастни пътници. Обемът на багажника е 480 литра, като в него има четири куки, на които се захваща фиксираща мрежа, подходяща за по-дребни предмети.

Най-икономичният двигател за новото Audi A4 е 2,0-литровият турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с.

За новото Audi A4 се предлагат модерни и ефективни бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване и технология за загасяване при спиране. Двигателната гама започва с новия 1,4-литров 4-цилиндров мотор със 150 к.с. Бензиновият двигател с обем 2,0 литра сега се предлага в две версии със 190 и 252 к.с. Турбодизеловият мотор 2.0 TDI се предлага също в два варианта на мощност - 150 или 190 к.с., а 3,0-литровият турбодизел развива 218 или 272 к.с. Последният тегли отлично още на низките обороти, благодарение на огромния въртящ момент от 600 Нм при 1500 об/мин, който се предава към колелата посредством 8-степенна автоматична скоростна кутия Tiptronic. Всички останали модификации са съчетани стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic. Най-мощните версии са получили задвижване на всички колела Quattro.

Новото предното окачване с по пет носача значително е подобрило комфорта на возене, без да прави компромиси с контрола.

Най-икономичният двигател за новото Audi A4 е 2,0-литровият турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с., който носи към обозначението си ultra и отделя едва 95 г/км емисии на СО2. Агрегатът е оборудван със система за изгасване но мотора при спиране. Стандартно е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic. Скоростите на ръчната кутия се превключват точно, ходът на лоста е кратък, а S tronic демонстрира по-бързо превключване от водача и по-добра динамика. На пътя двигателят има достатъчно тяга още с потеглянето, благодарение на немалкия въртящ момент от 320 Нм още при 1500 об./мин. Моторът е еластичен и ускорява А4 от място до 100 км/ч за 8,9 секунди. При изпреварване на магистрала не се налага да слизате на по-ниска предавка. Въпреки че е дизелов, двигателят работи много плавно и по-тихо, отколкото преди. Производителят обещава среден разход от 3,8 л/100 км, но в зимни условия той е около пет на сто.

Функцията за предотвратяване на непосредствен сблъсък задейства спирачките ако водачът не го направи.

Седанът Audi A4 със задвижване на предните колела няма проблем със сцеплението дори и на заснежените пътища и се управлява добре. В автомобила значително е намалено недозавиването, а кормилното управление с електромеханично усилване е станало по-точна и по-информативно. Новото предното окачване с по пет носача значително е подобрило комфорта на возене, без да прави компромиси с контрола. Във версията S Line пружините са по-твърди, но за комфорта помагат адаптивните амортисьори. В режим Comfort неравности по пътя се абсорбират леко, а в Dynamic возенето е по-твърдо, но затова път наклоняването на купето е намалено. В този случай кормилното управление става по-остро, а педалът на газта е значително по-отзивчив. Шумоизолацията е подобрена, така че дори и при високи скорости в салона е тихо.

Системата за следене на лентата гарантира безопасно движение спрямо хоризонталната маркировка.

Новото Audi A4 притежава най-богатата в класа си гама от електронни системи за безопасност и подпомагане на водача. Функцията за превантивна икономичност спомага за снижаване на разхода, системата за следене на лентата гарантира безопасно движение спрямо хоризонталната маркировка, а адаптивният круйз-контрол с функция за подпомагане на движението в тежък трафик Stop&Go улеснява водача при шофиране в натоварени градски условия. Специално предимство на функцията за подпомагане на движението в тежък трафик е нейната стратегия за управление. Тя отчита голям брой различни параметри като пътната маркировка и движещите се отпред превозни средства.

Системата за предупреждение при излизане на път с предимство засича автомобил, който е невидим за водача.

Сред другите нововъведения със сериозен принос за безопасността на пътя са системата за автономно паркиране, функцията за предупреждение за напречно движещи се автомобили, предупреждението при излизане на път с предимство, функцията за предотвратяване на непосредствен сблъсък, подпомагането при маневри и системите за превантивна безопасност Audi Pre-sense. При новото поколение на Audi А4 се предлага система за разпознаването на пътни знаци с помощта на видео сензор.

Функцията за предупреждение за напречно движещи се автомобили алармира водача за автомобил в мъртвата зона.

Audi A4 2.0 TDI ultra

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 3250-4200 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1500-3250 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

3,8 л/100 км среден разход на дизел

95 г/км емисии на СО2

67 000 лева цена на модела