Отпред фаровете са стеснени, решетката е по-широка, а хромираната рамка е огъната.
Снимки Mazda
Кросоувърът е по-приятен за шофиране със системата G-Vectoring Control

Новата Mazda CX-5 идва в отлична форма

Денислав Стоянов - събота, 01-04-2017 - 12:05

Японският бестселър изпъква с ярка визия и глези с лукс и комфорт

Поради увеличаващото се търсене на кросоувъри японците от Mazda пуснаха CX-5 през 2012 г. Моделът много бързо спечели популярност и за миналата година на CX-5 се падат 25% от общите продажби на марката, което го превърна в най-продаваният в гамата на японците. На автосалона в Женева преди месец Mazda показа второто поколение на CX-5, предназначено да засили позицията на високопроходимия модел в постоянно растящия сегмент на кросоувъри.

На външен вид новата Mazda CX-5 запазва познатия динамичен дизайн на своя предшественик с извита форма на покрива и мускулести калници, но всъщност тя е един напълно нов автомобил с вталена каросерия, която я прави да изглежда по-лека и спортна.

Задната част е повдигната, светлините са по-тесни, а новият ярък червен цвят на кристал подчертава дизайна.

В основата на външния вид на новия модел е еволюция на дизайна, наречен от японците KODO, който придава още по-ярък облик и запомнящ се вид на кросоувъра. Предната част е по-агресивна с тесните LED фарове и по-широката триизмерна хромирана решетка, чиято рамка вече е огъната и завършва под светлините. Бронята е по-релефна, капакът е удължен, а предното стъкло е леко изместено назад. Масивната задна част е повдигната, а в края на покрива има спойлер. Задните светлини са по-тесни и наподобяват цветчета. В цветовата гама е добавен нов ярък червен цвят на кристал, който подчертава красотата на дизайна. Новата Mazda CX-5 е с дължина 4550 мм, широчина 1840 мм и височина 1680 мм, като междуосието от 2700 мм е запазено. Твърдостта на каросерията е увеличена с 15%, а теглото на новия автомобил във варианта с предно предаване е 1360 кг. Пътният просвет е 200 мм.

Над таблото е поставен 7,0-инчовият дисплей на мултимедията, който се управлява с кръгъл джойстик.

В салона на новата Mazda CX-5 също има редица подобрения, като приятно впечатление създават по-скъпите интериорни материали и покрития с черни лакирани детайли. Предният панел е станал по-релефен, а скалите са поставени в отделни окръжности, като централно място заема скоростомерът, в ляво от него е оборотомерът и в дясно е цветният екран на бордовия компютър. Воланът с три лъча е с бутони за дистанционно управление на аудиосистемата и круйз-контрола. В горните нива на оборудване най-важните данни са проектирани върху предното стъкло чрез head-up дисплей, който във високите версии дори няма проекционен екран, а информацията се вижда от водача върху предното стъкло.

Предните седалки са по-удобни, а скоростният лост е повдигнат и се намира точно под дясната ръка на водача.

Централният панел Mazda CX-5 е станал по-малък, най-отгоре е поставен 7,0-инчовият дисплей на мултимедийната система Mazda Connect, а за да се движите в менюто е предвиден кръгъл джойстик. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са много по-малко, въпреки че някои от тях са твърде малки. Кормилната колона се регулира на височина и в дълбочина. Предните седалки са по-удобни, подобрена е и тяхната странична опора. Лостът на скоростната кутия е повдигнат с 60 мм, така че се намира точно под дясната ръка на водача.

Мястото отзад е увеличено, а облегалките на задните седалки вече могат да се наклоняват в две степени.

По-високо е разположен и централният тунел, а кутията в предния подлакътник е с увеличен обем. Обзорът назад е подобрен, благодарение на по-тънките задни стойки на покрива. На втория ред седалки има малко повече място за краката, а пространството над главата е достатъчно за да седнат пътници с ръст до 1,85 метра. Облегалките на задните седалки вече могат да се наклоняват в две степени. Обемът на багажника е увеличен до 506 литра в нормално състояние и се увеличава до 1620 литра със сгънати задните седалки. Получава се равен под, а в най-високото ниво на оборудване багажната врата е с електрическо задвижване.

Обемът на багажника от 506 л нараства до 1620 л със сгънати задните седалки, като се получава се равен под.

Новата Mazda CX-5 се задвижва от познатия турбодизелов мотор SkyActiv-D с работен обем 2,2 литра, който е получил фини настройки за по-добра динамика и по-нисък разход на гориво. Агрегатът се предлага в две мощности – със 150 и 175 к.с., като съвсем логично по-динамичен е моторът с повече сили. Двигателят има огромна тяга от 420 Нм, която водачът може да управлява механично чрез 6-степенната механична скоростна кутия с къси ходове на лоста, напомнящ превключването на скоростите в уникалния роудстър Mazda MX-5. Дизеловият двигател с по-ниската мощност също е чудесен начин на задвижване, като динамиката отстъпва само с няколко стотни на по-заредената му разновидност. И двата мотора могат да се съчетават с опционалната 6-степенна автоматична скоростна кутия, за която се доплаща 3000 лева, но е голямо удобство при шофиране в града, като разходът на гориво е незначително по-висок.

Пониженият център на тежестта и разширената следа допринасят за стабилното пътно поведение.

Новата Mazda CX-5 се предлага и с 4-цилиндрови бензинови двигатели с работен обем 2,0 литра и мощност 160 к.с., както и новия 2,5-литров мотор SkyActiv-G със запас от 192 к.с. Максималният въртящ момент от 256 Нм е наличен при 4000 об/мин, но и при по-ниски обороти двигателят тегли добре. Педалът на газта е по-отзивчив, а двигателят работи по-тихо. Базовата версия на Mazda CX-5 е с предно предаване, а моделът със задвижване на четирите колела има по-добро сцепление с пътя, като контролът и пътното поведение не отстъпват на модел от компактния сегмент. Това се дължи на пониженият център на тежестта и разширената следа.

Благодарение на революционната система G-Vectoring Control, наклоняването на каросерията е минимално.

Благодарение на революционната система G-Vectoring Control, която разпределя въртящия момент според ъгъла на завъртане на волана, накланянето на каросерията е сведено до минимум и не се усеща от водача. При приплъзване на предните колела системата за задвижване 4х4 светкавично прехвърля тяга и на задната ос. Степента на усукване е намалена с 16%, което прави CX-5 много по-приятна в завоите. На път с неравности колата вози по-комфортно, което се дължи на модифицираното окачване. Подобрена е и шумоизолацията при шофиране с висока скорост. Новата Mazda CX-5 реагира на действията на водача точно и прецизно, като доставя още по-голямо удоволствие от шофирането.

В най-високото ниво на оборудване багажната врата е с електрическо отваряне и затваряне.

Оборудването на Mazda CX-5 е разширено и сега дори базовата версия е снабдена със система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, климатик, аудиосистема, камера за обратно виждане и Bluetooth връзка. Осигурени са и 6 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. В най-високата версия салонът и седалките са тапицирани с кожа, добавен е двузонов климатроник, електрически предни седалки, сензори за дъжд и светлина, по-мощна аудиосистема BOSE, адаптивен круйз-контрол с регулиране на дистанцията, система за спазване на платното на движение и наблюдение на „слепите” зони. Сред опциите вече има система за автоматично спиране, определяне на умората на водача и разпознаване на пътните знаци. Новата Mazda CX-5 вече се предлага на пазарите в Япония и САЩ, а съвсем скоро ще дебютира в Европа и у нас, където цената ще е с около 3000 лева по-висока от предходното поколение, а топ версията ще струва около 75 000 лева.

Mazda CX-5 SkyActiv-D 2.2 AWD 6АT (175)

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

175 к.с. максимална мощност при 4500 об/мин

420 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

206 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на дизел

152 г/км емисии на СО2

74 980 лева цена на модела

Тагове:  MazdaCX-5

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.