Гигантите Ford, Continental и Schaeffler показаха във Виена своя нов бензинов хибрид Focus.
Снимка Ford

Хибридният Ford Focus харчи под 4 на сто

Денислав Стоянов - вторник, 09-08-2016 - 12:00

Моделът се задвижва от всепризнатия 1,0-литров EcoBoost и електромотор

Преди 2 години автомобилните гиганти Ford, Continental и Schaeffler показаха във Виена своя първи бензинов хибрид Ford Focus, а тази година партньорите се завърнаха с още по-завладяващо хибридно решение. В австрийската столица трите иновационни компании в автомобилната индустрия представиха второто поколение на бензиновия хибрид, наречен „Бензинов Технологичен Автомобил” или Gasoline Technology Car - GTC II, който обещава 25% по-ефективен разход на гориво или разход на бензин под 4 литра на 100 км. Автомобилната концепция GTC II представя възможностите на интелигентната 48-волтова хибридна система от последно поколение като обещава подобрение на горивната ефективност с близо 17%, а емисиите на CO2 ще бъдат редуцирани под 95 г/км.

Хибридният Ford Focus се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател EcoBoost с турбокомпресор и 12-волтова старт/стоп технология. Най-голямата разлика между GTC II и GTC I е високоефективната интеграция на електромотора с бензиновия двигател и трансмисията, наречена архитектура P2. Второто поколение бензинов хибрид GTC II демонстрира високия потенциал на леките хибриди, където 48-волтовата електрическа система, двигателят с вътрешно горене и останалите компоненти са оптимизирани в една цяла и завършена система. Новият Ford Focus, оборудван с 1,0-литров бензинов двигател EcoBoost, който е спечелил многобройни награди за „Международен двигател на годината”, предоставя отлична изходна позиция за хибриден автомобил и дава възможностите, които хибридизацията предлага дори за двигател от толкова висок клас. При интеграция на концепцията за GTC II фокусът е върху цялостното оптимизиране на системите за задвижване.

Електромоторът на GTC II е вграден в цялата система за задвижване чрез ремък, който преминава между двигателя с вътрешно горене и трансмисията. Два съединителя - един над и един под ремъка позволяват на бензиновия двигател да бъде изцяло отделен при необходимост. По този начин електромоторът може да се използва отделно от бензиновия двигател. В резултат на това GTC II подпомага електрическата инерция при постоянна скорост и ниско натоварване, както и електрически старт при шофиране. Благодарение на използването за първи път на 48-волтов електрически катализатор от висок клас на Continental, изгорелите емисии от двигателя са намалени веднага, дори и след дълги фази на престой. Тази стратегия има голяма роля в гаранцията, че GTC II отговаря на строгите изисквания за емисиите според стандарт Евро 6.

Тагове:  FordContinentalFocus

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.