Общо геймърите прекарват почти по 2000 години на ден в престрелки

От Втората световна война до Космоса и обратно

ГЕОРГИ СЛАВОВ - събота, 11-11-2017 - 12:00

Call Of Duty поредицата е създала най-продаваните шутъри

Поредицата на „Монитор“ продължава с играта, която в своите корени е исторически шутър за Втората световна война, но прераства в гейминг феномен, където битките се водят от пушещия Сталинград до необятния Космос.

Играта представлява в основата си прост шутър, но стойността на CoD поредицата е в това, че прави всико както се очаква да бъде. Онлайн битките са грабващи, къси и интригуващи във всяко една игра от поредицата. Кампанията в историческите заглавия е изключително пленяваща и ни превежда през моменти като превземането на Райхстага, защитата на Сталинград, героите са грабващи и запомнящи се, геймплеят е динамичен и изисква бързо вземане на тежки решения. В проучване на Current Biology се акцентира именно на скоростта на играта, която развива мозъкът и способността за вземане на решения. Изводът от проучването е, че CoD играчите са с най-бързи реакции сред гейминг категориите.

За да си представите размаха на най-успешната шутър пор  едица, създавана досега, нека Ви кажа, че заглавието Modern Warfare 3 счупи рекорда за най-бързо продавана игра, държат дотогава от друга Call Of Duty игра – Black Ops. За първите пет дни от както е в продажба, MW3 изкарва на създателите си 775 милиона долара. По същото време излиза „Аватар“, най-успешният финансово филм, който не достига цифрите на MW3. Още повече, че ако се съберат парите, които трите най-продавани заглавия от големия екран, са изкарали на създателите си(“Avatar”, ”Titanic” and “The Avengers”), то те не могат да стигнат 6-те милиарда долара дадени за копия от игри от Call Of Duty поредицата.

Според Activision, компанията майка на CoD, играта освен че привлича най-мн  ого фенове с всяко следващо заглавие, е и поредицата, в която се губят най-много часове. Изследвайки събрани данни от целия живот на шутъра, от Activision установили, че на ден се прекарват по 1900 години в онлайн престрелки. За това време в реалността са открити Новия Свят, изобретен е автомобилът, империи са ставали световни господари и са рухвали. Продължавайки с историческите аналогии, ако се съберат часовете, които всеки фен е цъкал CoD, то поредицата е играна общо 2.8 милиона години. А това е повече отколкото хората са съществували на Земята. Точно така, Call Of Duty e изпреварила еволюцията.

CoD е използвана и за  пропаганда. Зашеметяващите графики от Modern Wa  rfare III са използвани през 2013 г. от Северна Корея, за да изменят реа  лността. Сцената, която използват е как рухват сгради, а пропагандното съо  бщения гласи, че САЩ е нападната. Освен тях и Ислямска държава и  зползват кадри от същата игра, за да всяв  ат страх, представяйки събарянето на Айфеловата кула и атаки на Рим и Берлин.

Аctivison не задържа всичките пари, изкарани от най-успешната шутър поредица само за себе си. Създаден е фонд, наречен Call of Duty Endowment (CODE), който помага на американски ветерани да си намерят работа, тъй като този социален проблем е значим за Щатите. През март 2010 са раздадени 3000 копия на стойностс 180 000 долара на националната флота на Щатите, а през 2015 г. са дарени 12 милиона долара, с помощта на които е намерена работа на над 14 000 ветерани.

 

 

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.