Новите поправки на Пеевски хвърлиха в истерия Фабриката за фалшиви новини

Агенция Монитор - сряда, 07-02-2018 - 19:28

 

Ден, след като депутатът и наш издател Делян Пеевски обяви в декларация, че с колегите си от ДПС Йордан Цонев, Хамид Хамид и Велислава Кръстева е внесъл законопроект, който ще направи напълно прозрачна медийната среда у нас и ще прекрати спекулациите на изданията на олигарсите в страната, продуциращи фалшиви новини, манифактурата за клевети изпадна в истерия. Очаквана истерия, предвид факта, че ако бъдат приети връзките й с олигархията и задкулисието в страната ще излязат черно на бяло.

Само няколко часа след публикуването на предложенията, медиите, собственост на подсъдимите олигарси Иво Прокопиев, Огнян Донев и Цветан Василев и ортакът им Сашо Дончев, започнаха поредната атака срещу срещу Пеевски. С тези си действия те всъщност разобличиха истинското си лицемерно лице, показвайки кой точно се бои от пълна прозрачност на медийния пазар.

Тон зададе агент Акамедик на ДС – Огнян Стефанов. На фона на скандалното финансиране на сайта си „Фрогнюз“ от Цветан Василев той се пробва в интервю за BiT (друга финансирана от Василев медия) да хвърли съмнение върху вестниците от издателската ни група, питайки как се издържат ежедневниците „Телеграф“ и „Монитор“. Добави „за цвят“ и „Канал 3“, лансирайки отново старата опорна точка на Фабриката за фалшиви новини за лъжливи връзки между телевизията и издателя ни. На агент Академик ще припомним, че за разлика от изданията на Фабриката за фалшиви новини, ежедневниците от издателската ни група се издържат от продажби. Вестник „Телеграф“, който е и най-тиражният в страната, се продава. „Монитор“ също. Благодарение на доверието на читателите в качеството на журналистическия ни труд. Що се отнася до твърденията за предполагаеми връзки с „Канал 3“, припомняме, че Търговският регистър на страната е публичен и елементарна проверка в него ще покаже, че подобни обвързаности съществуват единствено и само в опорните точки, ретранслирани от Фабриката за фалшиви новини.

В истерията си заради внесените промени задкулисието и говорителите му достигнаха до абсурдни крайности, като адвокатът и виден грантаджия Александър Кашъмов дори се пробва да изкара измененията, които биха извадили на светло всички финансови зависимости на медиите у нас, едва ли не цензура. Кашъмов определи в интервю за БНР като странно да се обявяват даренията към медиите, премълчавайки, че всички останали форми на финансиране – съответно реклами и кредити, се обявяват пред данъчните и в търговския регистър. Малко по-късно същата теза започна да прокламира един от рупорите на Фабриката за фалшиви новини и автор на заплата в сайта на подсъдимия Огнян Донев „Клуб Z“ и българската секция на Дойче веле - Иван Бедров. В статия за „Клуб З“ той определя предложението като „нахално“ при положение, че като нахално може да се окачестви само поведението – неговото и на колегите му от Фабриката за фалшиви новини. Няма друга характеристика за хора, които на думи уж претендират за прозрачност, а в момента, в който има опасност да лъсне, че единствените със задкулисни обвързаности са те, започват да се гърчат в словесни конвулсии.

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.