Mokka X е с тотално променен облик с нова радиаторна решетка и адаптивни LED фарове.
Снимки Opel

Opel Mokka X пленява с приключенски дух

Денислав Стоянов - четвъртък, 11-05-2017 - 16:22

Кросоувърът блести с обновен дизайн, ярък цвят и модерни технологии

Компактните кросоувъри станаха много популярни благодарение на комбинацията от мускулест външен вид, практичен интериор, висока позиция на седене, повишена проходимост и сравнително приемливата си цена за придобиване и поддръжка. През март 2012 г. на автосалона в Женева германската марка Opel представи своя първи компактен кросоувър, наречен Mokka. Бумът в продажбите на подобни автомобили, който се наблюдава в целия свят, допринесе за реализацията на над 600 хиляди коли от красивия модел с име на ароматно кафе. Интересно е, че първата Mokka привлече много нови клиенти към марката Opel. През миналата година в Женева дебютира значително обновеният Opel Mokka, прибавил символа X към името си, който подчертава авантюристичния му дух и готовност за още по-големи приключения извън пътя. Новата Mokka X засилва позициите на Opel в борбата с конкурентите.

Силуетът е запазил мускулестите и атлетични линии и форми, а в задната част има нови LED светлини с крила.

От дебюта на Opel Mokka инженерите и дизайнерите са работили усилено, за да модернизират колата в съответствие с изискванията на времето. Кросоувърът се е променил на външен вид в предната и задната част, като вече има нова радиаторна решетка отпред, адаптивни предни фарове със светодиодни дневни светлини, нови задни светлини и брони, които са подобрили геометричната проходимост. С новите брони дължината е намалена с 3 мм до 4275 мм, но другите размери са се запазили. Важен принос към чара на Opel Mokka X имат новите забележителни ярки цветове, като оранжевото Amber и червеното Absolute.

В салона има ново арматурно табло и централна конзола с 8-инчов сензорен екран и с по-малко бутони.

Дизайнът на интериора е сериозно променен, като приятно впечатление правят новите елементи пред водача. Кокпитът е с нови скали на измервателните уреди и нова централна конзола с 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система, познати от новата Astra. Дизайнът впечатлява с по-малко на брой бутони, като много от функциите вече са достъпни чрез сензорния екран. Той осигурява на водача и неговите спътници цялата необходима информация, включително достъп до Интернет. За новата Mokka X се предлагат всички опции, които са налични за новата Astra, включително комуникационната система OnStar, сателитна навигация и мултимедийна система, която поддържа приложения за Apple CarPlay и Android Auto.

Водачите на Mokka X се свързват със служител на системата OnStar с натискане на синия бутон на тавана.

Особено внимание заслужава забележителният комфорт, който предоставя Mokka X за всички пътници в салона. За тапицерията на салона са използвани кожа и визуално приятна и мека на допир пластмаса. Ергономичните седалки са одобрени от независимата асоциация AGR, която обединява редица водещи германски дружества, специализирани в лечението и профилактиката на заболявания на гърба. Предните седалки са осигурени с множество регулировки, както и подвижни подлакътници за повече комфорт. На втория ред мястото за краката и главите е напълно достатъчно, като удобно ще пътуват двама пътници, но при необходимост могат да се съберат и трима, въпреки че в областта на раменете ще им бъде тясно. Обемът на багажника е 356 литра, а ако се сгънат облегалките на задните седалки ще нарасне до 1372 литра.

В багажника с обем от 356 литра има специална скара за комфортно разположение на домашни любимци.

За задвижването на Opel Mokka X още се предлага 1,6-литров бензинов атмосферен двигател със 115 к.с., но по-голямо внимание заслужават 1,4-литровите турбомотори с директно впръскване в два варианта на мощност – със 140 и 152 к.с. В по-мощната версия максималният въртящ момент от 240 Нм е наличен в интервала от 2000-4000 об/мин. Двигателят е пъргав и бързо набира скорост, както при ускорение от място, така и при изпреварване. Турбината го прави динамичен и в средните обороти. В комбинация с 6-степенната автоматична скоростна кутия Opel Mokka X ускорява от място до 100 км/ч за 9,7 секунди.

С 6-степенната автоматична скоростна кутия Opel Mokka X ускорява от място до 100 км/ч за 9,7 секунди.

Разходът на гориво според производителя е 7,9 л/100 км в града и 5,7 л/100 км на извънградско, но в реални условия с четири човека на борда и багаж е с около 2 литра повече. За икономия на гориво двигателят е оборудван с технологията Start/Stop, която го гаси при спиране на светофара или в задръстване. За задвижването на Opel Mokka X се предлагат и новото поколение „шептящи” дизели с работен обем 1,6 литра с максимална мощност 110 к.с. и 136 к.с.

При лоши метеорологични условия Mokka X има добро сцепление с настилката и стабилно пътно поведение.

Базовата модификация на Opel Mokka X е само с предно предаване, предпочитано от потребителите който не шофират извън асфалтираните пътища, както и в районите, където зимата е мека и почти не вали сняг. Задвижването 4х4 на всички колела се предлага като опция за двигателите с турбокомпресор, като основно моторът предава тягата на предните колела, но ако е необходимо на задната ос може да се предаде до 50% от тягата. Има и технология за помощ при стръмно спускане. Ползата от задвижването 4х4 се усеща при лоши метеорологични условия, когато Mokka X има добро сцепление с настилката и стабилно пътно поведение.

Окачването на Mokka X е доста еластично, което особено добре се усеща във версията с 18-инчови колела.

Воланът е лек и се върти лесно само с няколко пръста. Типично за кросоувър управлението не е много точно и информативно. Окачването на Mokka X е доста еластично, което особено добре се усеща във версията с 18-инчови колела. Високият автомобил се наклонява изненадващо малко в завоите и радва със стабилността си. По магистрала с висока скорост става ясно, че шумоизолацията може да бъде по-добра, тъй като вятърът и гумите са чуват ясно. Въпреки сериозното обновяване, цената на Opel Mokka X почти не се е променила. Базовата версия струва 33 325 лева, а моделът с бензинов турбомотор, автоматик и 4х4 започва от 45 335 лева.

Под предния капак е 1,4-литровият 4-цилиндров турбомотор с директно впръскване с мощност 152 к.с.

Opel Mokka X 1.4 Turbo 4х4

1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

152 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин

240 Нм въртящ момент при 2000-4000 об/мин

9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

6,5 л/100 км среден разход на бензин

150 г/км емисии на СО2

45 335 лева цена на модела

Тагове:  OpelMokkaMokka-X

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.