Проектите чакат оценката на преподаватели, учени от БАН и експерти

Колизеумът и Тутанкамон в новите учебници по история

Мила Мишева - неделя, 12-06-2016 - 15:21

Интерактивно упражнение иска от учениците да са „репортери на бъдещето“ и да правят интервю с древни римляни

Колизеумът в Рим и фараонът Тутанкамон са сред илюстрациите в един от новите учебници по история за пети клас на издателство „Просвета“. На страниците има уроци за Древна Елада, Древен Рим, Древна Тракия, както и интерактивни упражнения, за които ще трябва да се използват компютърни технологии. Според новите програми на Министерството на образованието и науката учениците ще започват прогимназията с уроци за Древната история, вместо за родното минало, както е момента. Така от следващата учебна година петокласниците ще учат по генерално нов материал.

Както „Монитор“ писа в петък в МОН пък бяха внесени 8 проекта на учебници по история и цивилизации за V клас. Издателство „Просвета“ е представило два проекта на учебници. В единия от тях може да се видят интерактивни упражнения за учениците с практическа насоченост. Така например едно от тях е кръстено

 

Как да открием древните цивилизации в интернет“

 

Целта на виртуалното „пътуване“ е да се открият обектите и постиженията на древните цивилизации. По този начин, освен да придобият нови знания, петокласниците могат да развият и умението да търсят и използват информация в интернет по зададена тема.

В друго упражнение пък от учениците се иска да „бъдат граждани в Атина“ като пресъздават древната демокрация чрез дебати, тайно гласуване и др. В друга практическа задача пък от децата се иска да направят възстановка на интервю с древни римляни. Учениците трябва да влезнат в ролята на „Репортери на бъдещето“ и

 

да попитат „героите“ как живеят, с какво се прехранват

 

Издателите трябваше да представят проектите си до 9 юни. В комисията по оценяване на съдържанието на проектите участват 7 души - учители, преподаватели и научни работници от БАН, както и експерт от РИО. Други 6 души ще оценяват графичния дизайн и полиграфическото изпълнение на учебниците.

До средата на юли комисията в МОН трябва да приключи работа, за да може след това учителите в страната да изберат по кой от одобрените от министъра учебници ще преподават през следващата учебна година.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.