Новото BMW X2 беше показано предпремиерно у нас в столичния хотел „Хилтън”.
Снимки BMW Group България

BMW X2 блесна предпремиерно в София

Денислав Стоянов - неделя, 04-02-2018 - 14:25

Новите баварски всъдеходи Х4 и Х7 ще дебютират до края на годината

Новото BMW X2 беше показано предпремиерно у нас по време на пресконференция за представянето на търговските резултати на BMW Group и BMW Group България. Официалната премиера на новото BMW X2 у нас ще се състои на 3 март. Моделната офанзива стартира в края на 2017 г. с лансирането на новото BMW X3, а съвсем скоро предстои представянето на второто поколение на BMW X4. В края на годината ще бъде лансирано и новото BMW X7.

Голяма част от успеха на BMW се дължи на моделите от семейството Х. От лансирането на първия модел през 1999 г. до края на 2017 г. са продадени над 5,5 милиона Х-автомобила. Те заемат около 30% пазарен дял в световната реализация на BMW. Популярността на този сегмент във всички основни региони продължава да расте. Компанията счита настоящия момент като най-подходящ за разширяването на моделното портфолио. Затова и BMW Group определя 2018 г. за годината на Х. Основна цел е разширяване на дела на Х-моделите в общите продажби на Групата, като затова в последните години са направени значителни инвестиции.

При MINI, на крайни клиенти са доставени 113 автомобила, което е с 20% повече в сравнение с 2016 година.

В България през 2017 г. BMW Group за първи път от 2008 г. постига четирицифрен търговски резултат. На крайни клиенти са доставени 1127 автомобила BMW и MINI. Така компанията за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента. За 12-те месеца на изминалата година компанията доставя 1014 автомобила с марката BMW и реализира ръст от 12 % спрямо предходната година. При MINI, на клиенти са доставени 113 автомобила, или с 20% повече, в сравнение с 2016 г. Много успешна е търговската реализация на BMW Motorrad с 145 продадени мотоциклета и ръст от 125%. В този резултат са включени доставените на Министерството на вътрешните работи 60 мотоциклета за нуждите на полицията. Ръстът постигнат без да се отчита тази еднократна специална доставка е 55%. Анализът на продажбите затвърждава популярността на Х-моделите на българския пазар. Те имат около 50% пазарен дял в реализацията както на марката BMW – общо 503 автомобила, така и на  MINI – 41 автомобила.

Във висшия клас са доставени са 83 автомобила от флагмана BMW Серия 7, като 11 от тях са на топмодела M760 Li.

Най-продаваният модел е BMW Серия 5 със 181 доставки (18%), следван от BMW X5 със 147 (14%) и BMW X6 100. Изключително успешно е представянето на марката във висшия сегмент: доставени са 83 автомобила от флагмана BMW Серия 7( 8%), като 11 от тях са върховия модел BMW М760 Li. Интересна е и динамиката в моделните семейства BMW M и BMW M Performance, от които общо са реализирани 99 автомобила или ръст от 13%. През април 2017 г. BMW Group България лансира на българския пазар и марката BMW i. За периода от 8 месеца са доставени 12 коли от неговото портфолио. Заедно с автомобилите iPerfomance делът на електрифицирани превозни средства в общите продажби на BMW е 2,37%. Очакванията са през 2018 г. на пазара у нас, броят на продадените електрифицирани автомобили да нарасне съществено до общо 50.

Второто поколение Countryman е основният модел, подпомогнал позитивния пазарен резултат на марката MINI.

Второто поколение MINI Countryman е основният модел, подпомогнал позитивния пазарен резултат на марката MINI. На него се дължат 49 % от продажбите на марката през 2017 г. MINI Hatch с 3 и 5 врати и MINI Clubman имат приблизително еднакъв дял, съответно 18%, 14%, 17%, а MINI Cabrio допълва оставащите 2% от общата реализация. Продължава да расте популярността на специализирания бранд MINI John Cooper Works с 25 автомобила и 40% ръст спрямо предходната година. През 2017 г. реализацията на BMW Motorrad достига 145 мотоциклета. Топ 5 на най-продаваните модели са както следва: F 700 GS (50), R 1200 GS Adventure 14, R 1200 RT 13, R 1200 GS 11, G 310 R 9. Сред най-продаваните модели в класа са R 1200 GS с реализирани 38% от продажбите, R 1200 GS ADV с 21% и R 1200 RS с 11%.

Най-продаваният модел е BMW Серия 5 със 181 доставки (18%), в най-различни конфигурации на задвижване.

И през 2017 година фокус за българския пазар е развитието на търговската мрежа. През октомври 2017 г. „М Кар” отвори свой автосалон в София, който предлага пълния спектър от продукти и услуги за марките BMW, MINI и Motorrad. Така търговските партньори на BMW Group в страната са вече шест - „Ауто Бавария” в София, „Бова Кар” в Бургас, както и „М Кар” във Варна, Пловдив, Плевен и София. Продължават инвестициите за обновяване на автосалоните в съответствие с най-новите стандарти на BMW Group, процес стартирал през 2015 г.

Наред с това се повишава  се компетентността при предлагането на продукти и услуги. След „Бова Кар”, Бургас и „Ауто Бавария” и „М Кар” в София са сертифицирани по високите стандарти на M GmbH. BMW i се предлага от три от търговските партньори на BMW Group България – „Ауто Бавария”, София, „Бова Кар”, Бургас и „М Кар”, Пловдив и София. Престои всички оторизирани дилъри да станат част от мрежата на BMW i.

Тагове:  BMWMINI

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.