Дойче веле скри грантовете за фалшиви новини

Агенция Монитор - петък, 24-03-2017 - 18:15

Тенденцията, наречена фалшиви новини (fake news), е пропагандното оръжие за манипулиране на обществото, изобретено от медийните пипала на магната Джордж Сорос и употребявано в угода на интересите му по цял свят.

Стартираме кампания, в която изобличаваме фалшивите новини, които слугите на Сорос у нас и по света публикуват с цел обслужване на конкретни олигархични интереси.

Фабриката за фалшиви новини на кръга „Капитал“ и присъдружните му медии, дирижирана от олигарха Иво Прокопиев, приготви поредната фалшива новина по класическа рецепта с чуждестранни продукти. За пореден път в бъркоча бе използван интернет сайтът на българската секция на германско радио „Дойче веле“. Така авторитетът на една чуждестранна медия отново бе използван за нечистите намерения на олигархичната клика около Прокопиев. Манджата е претоплена, тъй като по същата рецепта само преди половин година, електронната секция на „Дойче веле“ в България бе използвана, за да се разпространи фалшива новина за тогавашния премиер. Серитьорът отново беше същият – протестърът Александър Андреев, който и тогава, и сега превежда и преразказва публикация от чужд език, вплитайки в нея измислици и обидни квалификации. Тогава авторът на статията опроверга Андреев и публично го разобличи като автор на фалшиви новини. Това, обаче по никакъв начин не попречи на компрометирания автор да продължи да използва медията носеща престижния бранд на чуждото радио, за интересите на своите господари-олигарси.

Този път очевидно скалъпеният с полуистини, непроверени факти и едностранчиви мнения анализ от неправителствена организация бе преразказан в сайта на радиото и оттам, моментално препечатана в медиите от Фабриката за фалшиви новини като например сайта „Медиапул“, притежаван от бившата говорителка на Иван Костов-Стояна Георгиева. Бомбастичното заглавие казва, че правителството си купува лоялността на медии с пари от ЕС. Факти, разбира се не са предоставени, а се цитира „разследване“ не на коя да е медия, а на „Капитал“ на Иво Прокопиев. От въпросното разследване са извадени малко цифри от суми, които общини са отпускали на регионални медии по европейски проекти, които звучат доста цинично на фона на милионите долари, които именно прокопиевите медии и присъдружните им сайтове са изсмукали от фондациите на милиаредера-спекулант Джордж Сорос, както и митичната организация „Америка за България“. За грантовете, разбира се, няма нито дума в анализа на неправителствената организация, която се притеснява за свободата на словото у нас. За сметка на това обширно място е отделено на издателя ни Делян Пеевски и цялата легенда от неверни твърдения свързани с него, които Фабриката за фалшиви новини упорито разпространява от години, включително и по време на предизборната кампания, по време на която ЦИК уж е длъжен да санкционира медии уронващи престижа на участници във вота.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.