Освен че патрулират, полицаи с фенерчета проверяват изправни ли са тунелите по първокласните ни шосета.
Вместо строителни експерти

Катаджии с фенерчета проверяват тунелите

Агенция Монитор - неделя, 19-02-2017 - 20:10

Полицай се отърва на косъм от прегазване при обхода му на обявения за опасен „Траянови врата”

Полицаи с фенерчета проверяват пешком дали тунелите са безопасни за автомобили. На тази гледка се натъкнал в тунела „Траянови врата” в края на миналата седмица шофьор, който пътувал в посока София.

При навлизането му в тунела изведнъж пред автомобила му светнала жълтата светлоотразителна жилетка на пътния полицай, който вървял по средата на шосето. Пътният полицай гледал нагоре, към тавана на тунела и си светел с фенерче. Появил се изневиделица, тъй като пред леката кола имало камион, който закривал шосето. Изненадата, че по средата на пътното платно в тунела се разкарва катаджия с фенерче, за шофьора на леката кола била огромна. За да не го блъсне, той се хвърлил с двата крака върху спирачките на колата си и успял да спре екстремно.

На излизане от съоръжението шофьорът бил спрян за проверка от колега на катаджията с фенерчето. След като проверил автомобила, униформеният се оплакал на водача, че от пътната агенция са задължили катаджиите да обследват безопасността на тунелите. 

„Мен днес поне 10 коли щяха да ме отнесат”, се ожалил пътният полицай на шофьора.

Проверката на всички тунели в страната бе разпоредена от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Дончо Атанасов, след като 64-годишна жена загина на място при инцидент в тунел „Ечемишка”.

Ежедневно се извършват обходи на тунелите като част от ангажиментите на пътноподдържащите филми, обясниха от АПИ пред „Монитор” в отговор на въпрос защо пътни ченгета проверяват тунелите, вместо техни служители.

След трагедията в „Ечемишка” бе направена обстойна проверка на всички пътни тунели у нас по заповед на служебния министър на регионалното развитие Спас Попниколов.

Оказа се, че 6 тунела са по-опасни от „Ечемишка”, пише в доклада на АПИ до министър Попниколов. Те са определени като съоръжения с „много висок” и „висок риск”. Тунелите с много висок риск са 2, единият е край Велико Търново, а другият - на обиколния път на Ловеч. Други 4 тунела са определени като съоръжения с висок риск. Те са в областите Бургас, Габрово, Пловдив и Смолян, като при всички тях са установени течове или корозирала арматура на гредите и панелите. 8 са тунелите със съществен риск. 3 от тях са на АМ „Хемус” - „Витиня”, Топли дол” и „Ечемишка”, а също така и „Траянови врата” на автомагистрала „Тракия”.
2 нови тунела на автомагистрала „Люлин” са съоръжения със съществен риск. В единия от тунелите на аутобана между София и Перник също са открити проблеми, подобни на тези в злополучното съоръжение на „Хемус”.

 

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.