Тайната на доброто здраве и фигура е в правилната комбинация на храните.
Снимка: Yandex

Въглехидратите хранят мозъка

Силвия Николова - събота, 14-05-2016 - 10:35

Хипогликемия и припадък, ако ги изхвърлим от менюто си

Въглехидратите са възхвалявани от културистите и мразени от дамите на диета. Съдържат се във всички продукти, защото са органични вещества, които изпълняват важни биологични функции в живите организми. Затова е и толкова трудно да не ги слагаме в устата си, ако сме решили да свалим някой и друг килограм преди сезона на леките дрехи.
Всички те, независимо дали са монозахариди, олигозахариди или полизахариди, хранят мозъка. Без тях на ред е хипогликемията и припадъкът. Затова разумните специалисти по диетология и диететика не ги изключват от менюто на своите пациенти. Има обаче
няколко простички трика,
с които разграждането им може да бъде засилено или забавено, от което всъщност, зависи и дали ще отслабнем или не.
Моника Белучи например знае тайната на въглехидратите и затова успява да съхрани прекрасната си фигура, без да пази диети. Тя обаче има един непоклатим режим: винаги комбинира месото със салата от свежи зеленчуци, като добавя и малко боб, леща или нахут. Това всъщност е станалата особено популярна в последните години въглехидратна диета. Тайната й е в това, че тя се състои от продукти от групата на т. нар. бавни въглехидрати. Сред тях са месото (без свинското),
рибата, зелето, червеното цвекло
и всички бобови култури. За разлика от тях бързите въглехидрати, с каквито е натъпкано парчето торта, с което е почерпил колегата за рождения си ден, или сладкият алкохолен коктейл в петък вечер, се разграждат много по-бързо и скоро създават усещането за глад.
При въглехидратната диета сутрин, обед и вечер на трапезата задължително трябва да има три неща: зеленчуци, месо (не свинско), боб, леща или нахут. Зеленчуците могат да са варени, сурови на салата или печени. Препоръчва се крехко месо без мазнини, каквито са пилешко, телешко или риба. Фибрите в бобовите култури, комбинирани с месото позволяват по-качественото разграждане на въглехидратите, като осигуряват по-продължително време за този процес, през който човек се чувства сит.

С правилната комбинация се свалят по 5 кг месечно.

6 дни режим, на седмия може всичко

Ако не ви се яде всеки ден месо, можете да го замените с яйца, но не повече от 4 на ден, като се позволява да се изяжда жълтъкът само на едно от тях. Те могат да бъдат варени или печени на тефлонов тиган. Менюто от бавни въглехидратни храни със зеленчуци се спазва шест дни от седмицата. На седмия се разрешава всичко, дори шоколад, хляб и от любимата яхния на мама. Алкохолът обаче е забранен, допуска се само по една чаша бяло вино вечер.
Този режим на хранене стопява 5 кг месечно. Когато организмът стигне оптималното за ръста тегло, отслабването спира, но фигурата се запазва.

 

 

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.