Ще ни локализират в интернет с точност до 30 метра

2 млн. фалшиви обаждания на 112

Агенция Монитор - петък, 09-02-2018 - 16:54

Разработват видеовръзка със спешния телефон

Близо 2 млн. от обажданията на спешния телефон 112 за изминалата година се оказват фалшиви или т.нар нерегламентирани. Това отчете на празника си дирекцията в Европейския ден на телефон 112.

Единният номер функционира у нас вече 10 години. През 2017 г. операторите от 112 са приели над 4 милиона повиквания, от които 2 051 091 са реални сигнала за оказване на помощ на граждани. Останалите са нерегламентирани. Това са случайни набирания, докато телефонът е в джоба, известни като Pocket call. „Грешна преценка“, също попада в графата нерегламентирани. Това е, когато подаващият сигнал преценява, че случаят е спешен, но за службите ситуацията не е такава. Например – счупен пръст на ръката. Има и обаждания за искане на административна информация, както и такива от лица с психически отклонения. Не липсват агресивни позвънявания или такива, които само кликват, въпреки че телефонът е безплатен.

Най-голям е процентът на обажданията към полицията - 47% , следвана от спешна помощ - ЦСМП - 42%, сигналите за пожари са 4%. Средно на ден за миналата година са приети 11 140 повиквания, при 12 021 за 2016 г. Общият брой на приети повиквания е намалял със 7,6%, отчитат още от службата. Общият брой на регламентираните повиквания е намалял с 1,1%, а на нерегламентираните - с 13,4%. От службата отчитат още намаление в броя на сигналите за телефонни измами с 23,6% или от 18 409 на 14 067 за миналата година. Изключение правят областите Монтана, Перник, Видин и Велико Търново.

Констанца Бойкова, главен експерт в Дирекция „Национална система 112“, открои някои от предизвикателствата пред единния спешен телефон като например въвеждането на приложението за разширена мобилна локация, разработено от Гугъл. Такъв пример вече съществува в редица европейски държави. Внедряването на това приложение ще позволи много по-точна локация в радиус до 30 метра. Други предизвикателства са комуникации чрез социалните мрежи, използването на дронове и възможност за видеовръзка с телефон 112. Не е ясно обаче кога това ще стане.

Работна група между МВР и здравно министерство работи за изграждането на изцяло нова система, разчитаща на съвременните информационни и комуникационни технологии.

На специална демонстрация за медиите бяха показани възможностите на родните служби за бърза реакция след получаване на сигнал за пожар и обгазяване.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.