Предната част е в духа на C3, като логото на Citroen е интегрирано в радиаторната решетка.
Снимки Citroen

Citroen C3 Aircross покорява града с офроуд визия

Денислав Стоянов - сряда, 09-08-2017 - 15:24

Новият SUV е с компактни размери, но крие просторен и гъвкав интериор

На автосалона във Франкфурт през септември ще се състои световната премиера на новия компактен модел с повишена проходимост Citroen C3 Aircross. Новият SUV на французите почти не се различава от прототипа C-Aircross, показан през март в Женева. Новият градски кросоувър внася свежест и разнообразие в разрастващия се сегмент на малки SUV. Серийният Citroen C3 Aircross е базиран на платформата на градския мъник С3, но разполага с по-голям просвет и има система за контрол на сцеплението с пет режима за различните видове настилка на пътя и извън него. Новият Citroen C3 Aircross ще се бори с преките си конкуренти, сред които Renault Capture и Peugeot 2008, предлагайки атрактивен външен вид, зад който се крие просторен, гъвкав и комфортен салон с множество практични удобства за пътуване. От Citroen ще разчитат много на външния вид на C3 Aircross, защото той изглежда свежо, модерно и закачливо, като в същото време се отличава от тълпата с безброй възможности за персонализация.

Новият френски SUV се отличава с къси надвеси на каросерията и висок, но компактен преден капак.

Силуетът на новия кросоувър изпъква с широки релефни форми, контрастиращи със силни и прецизни цветни графични елементи. Габаритите на модела са дължина 4,15 м, широчина - 1,76 м и височина - 1,64 м, а междуосието е 2,60 м. Citroen С3 Aircross е предназначен за приключения и затова е снабден с предни и задни защитни панели, и широки арки на колелата в блестящ черен цвят. Автомобилът е стъпил върху 17-инчови джанти с модерен дизайн, които осигуряват висока позиция на шофиране и движение по всякакви пътища. Дневните LED светлини са прикрепени в горната част на решетката и са отделени от основните фарове в долната част. Задните светлини са триизмерни и се състоят от три плаващи светещи пръстена. Новият Citroen C3 Aircross може да бъде персонализиран според вкусовете на своя бъдещ собственик и затова французите предлагат 90 възможни варианта с 8 основни цвята, 4 цвята на тавана и 4 пакета. За интериора се предлагат пет нива на оборудване и пет степени на осветление. Като опция има стъклен панорамен покрив с отварящ се люк.

Задните седалки на С3 Aircross се местят напред-назад в интервал от 150 мм, а облегалките се сгъват.

Вратите на новия Citroen C3 Aircross се отварят широко и осигуряват комфортен достъп за качване и слизане. В просторния интериор седалките са разположени високо и предоставят отличен обзор напред и настрани. Седалките нямат изразени странични опори, което улеснява качването и слизането, и дава възможност зад волана да седнат хора с много едро телосложение. На задната седалка биха могли да седнат и трима пътника за кратки разстояния, но удобно ще се чувстват двама. Задните седалки на С3 Aircross се местят напред-назад в интервал от 150 мм, а облегалките могат да се сгъват в няколко позиции. В зависимост от позицията на задната седалка, обемът на багажника варира в интервала от 410 до 520 литра. При сгъване на задните облегалки, багажният обем се увеличава до 1289 л. Максималната дължина на товара при сгънатата седалка на пътника до шофьора достига 2,40 метра.

В зависимост от позицията на задната седалка, обемът на багажника варира в интервала от 410 до 520 литра.

Пред водача на новия Citroen C3 Aircross се намира таблото с конвенционални уреди на скоростомера и оборотомера, а над него пред предното стъкло се показва прозрачен Head-up дисплей, на който се проектират най-важните данни и информация за пътуването. На централната конзола е поставен 7-инчов сензорен дисплей с навигационна система, музикална система и различни функции, както и връзка със смартфон чрез система Mirror-Screen. Пред скоростния лост на централната конзола има място за индуктивно зареждане на смартфон.

Пред погледа на водача се показва Head-up дисплей, а на централната конзола е 7-инчовият сензорен екран.

За задвижването на новия Citroen C3 Aircross се предлагат богата гама от бензинови и дизелови двигатели. Базовият вариант е 1,2-литров 3-цилиндров бензинов мотор с мощност 82 к.с., който се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия. След него в гамата е 1,2-цилиндровият мотор с турбокомпресор и директно впръскване на горивото, който генерира 110 к.с. и се съчетава с 5-степенна ръчна или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Най-мощният бензинов турбомотор е 1.2 PureTech със 130 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. При дизелите 4-цилиндровият 1,6-литров BlueHDi се предлага във версия със 100 к.с. в комбинация с 5-степенна ръчна скоростна кутия и със 120 к.с., съчетан с 6-степенна механична трансмисия.

Система Grip Control има пет режима – стандартен, върху пясък, на сняг, в офроуд и с изключена ESP.

Новият Citroen C3 Aircross е с предно предаване, но ще може да се справя с всякакви предизвикателства извън пътя, благодарение на опционалната система за контрол на сцеплението Grip Control с пет режима за различни видове настилка на пътя и извън него – стандартен, върху пясък, на сняг, в офроуд и с изключена стабилизираща програма ESP. Асистентът при спускане по наклон улеснява водача извън асфалта.

За сигурността на пътниците, новият C3 Aircross е оборудван с аварийна спирачка, система за предупреждение при напускане на лентата на движение, сензори за наблюдение на мъртвата зона, система за следене на умората на водача, асистент за дългите светлини, камера за обратно виждане, асистент при паркиране, автоматично ограничаване и поддържане на скоростта, разпознаване на пътните знаци и други.

Най-динамичен е C3 Aircross с бензиновия турбомотор 1.2 PureTech със 130 к.с. и 6-степенна ръчна трансмисия.

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,3 л/100 км среден разход на бензин

119 г/км емисии на СО2

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.