Снимки: Lockheed Martin

Lockheed Martin с нов роторен самолет

Агенция Монитор - неделя, 16-04-2017 - 14:00

Lockheed Martin представи своята визия за бъдещ боен роторен самолет с пускането на нов видеоклип на своята концепция Sikorsky-Boeing Future Vertical Lift. В процес на разработване от дъщерните компании на Lockheed, Sikorsky Helicopters и Boeing, футуристичния хеликоптер ще има щурмови (Assault) и атакуващ (Attack)  вариант, които се базират на демонстрационния модел X2, който постави неофициален рекорд за скорост на хеликоптер през 2010 година.
 

Подобно на X2, Future Vertical Lift използва fly-by-wire технология и обратно въртящи се перки с коаксиален ротор комбиниран с тласкаща перка на опашката и всички задвижвани от последно поколение турбини. Според Lockheed, това позволява на концепцията да лети със скорост над 250 възела (464 км/ч) и да зависва дори на височина от 1.800 м и температури от 33 ° С. Разполага с по-голям обсег и товароносимост от подобни хеликоптери, въпреки че, Lockheed е малко пестелив, с колко точно ги превъзхожда.

Сгъваемите, роторни лопатки от композитни материали, създават по-малка долна повърхност при спускането на войници и продоволствия, а тласкащата опашна перка и активните опашни стабилизатори осигуряват подобрен контрол при зависване и по-добра маневреност при ниска скорост, както и бързо ускоряване и забавяне при хоризонтален полет.

Концепцията разполага, също така с активен контрол на вибрациите, който прави самолета по-удобен и по-безшумен което е от значение, когато спуска командоси през нощта. С крушовидната си форма, Future Vertical Lift може да пренася на своите оръжия във всички режими на полет. За мисии на дълги разстояния, разполага с възможност за въздушно презареждане с гориво.


Всичко това е покрито от фюзелаж изграден от композитни материали, в който се помещава екипаж от четирима и 12 напълно въоръжени войника или осем носилки за евакуация на ранени от бойното поле. Двата варианта, Assault и Attack споделят голям брой общи системи и са проектирани да сведат до минимум началната цена, оперативните разходи и поддръжката на самолета.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.