Каросерията на Multivan Generation SIX е в два контрастни цвята, както и 18-инчови джанти в ретро стил.
Снимки Иван Кисьов, Христо Петров и Volkswagen

Шесто поколение на всестранния талант

Денислав Стоянов - събота, 06-02-2016 - 16:00

Volkswagen T6 Multivan посреща големи семейства със специална версия Generation SIX

На пръв поглед шестото поколение на Volkswagen Transporter е по-скоро еволюция на предходното издание, отколкото революционно нов модел. Наистина ветеранът в лекотоварната гама на марката е останал верен на традициите, но в същото време е станал много по-привлекателен за клиентите. Макар обновяването да не е толкова мащабно, то е напълно достатъчно за да обогати автомобила с още много таланти и да го направи по-практичен и комфортен за семейните пътешествия през уикендите и отпуските. Няма семеен и бизнес превозвач, който да може да се конкурира по популярност с микробуса Volkswagen Transporter. За 65-годишната история на легендарния ван са били продадени над 12 милиона представители от тази серия.

През годините германският микробус от Т1 до Т6 се е променил до неузнаваемост, но същността му е запазена.

Първият се е появил на бял свят през далечната 1950 г. със задвижване на задните колела и оборудван с бензинов двигател Boxer с мощност 30 к.с. По време на еволюцията от Т1 до Т6 германският микробус е променял формата си, размерите и платформата си, получавал е по-производителни двигатели и трансмисии, както и нови възможности за вътрешна трансформация, и нови електронни системи, но същността му през годините не се е променила. Последният модел с индекс T6 е още по-практичен, ефективен и най-важното - стилен автомобил, който във Volkswagen се смята за нищо повече от символ на развиващата се епоха. Не случайно новият Transporter 6 беше избран за „Международен ван на 2016 година” от интернационално жури, а у нас моделът получи титлата „Ван на годината” за 2016-а, присъдена от журналистите от Прес-Авто клуб България.

Външните форми са още по-остри и още по-отчетливи, линиите преминават плавно от предната към задната част.

В пътническите версии Multivan, Caravelle и California дизайнери са прекроили предницата и задницата на модела, оставяйки почти непокътнати страничните стени. Отпред изпъкват аеродинамичните брони, солидната радиаторна решетка с две напречни хромирани лайсни, двойните светодиодни светлини, както и по-ниските отпреди странични огледала. В задната част са въведени по-широко стъкло и малък спойлер в багажната врата. Безспорно най-красива е ограничената версия на Multivan Generation SIX. Този микробус е базиран на оборудване Comfortline и е получил контрастен цвят на екстериора, както и 18-цолови лети джанти в ретро стил.

Мултимедийната система с 6,33-инчов цветен сензорен екран се управлява с жестове и гласови команди.

Направените промени в салона са подобрили и без това образцовата ергономия, както и са модернизирали интериора. Новият Multivan е получил нови седалки със забележимо по-изразен профил. Плътните странични опори задържат отлично тялото в завоите, но не пречат да си проправите път в салона на автомобила. Мултимедийната система е с 6,33-инчов цветен сензорен екран с възможност за интегриране на смартфони, управление на менюто с жестове и гласови команди. Новият компактен волан е с бутони за дистанционно управление на мултимедийната система, бордовия компютър и круйз-контрола, а също позволява да се приемат телефонни обаждания.

Салонът на специалното издание Generation SIX е оборудван със седалки с двуцветен дизайн и светли шевове.

Появил се е и по-информативен инструментален панел с цветен екран, по-ергономична централна конзола с множество плъзгащи отделения и рафтове за малките неща. Като опция може да се поръча тризонов климатроник. Материалите за декорация също са се променили, като качеството на пластмаса в Multivan е по-високо. Микробусът в изпълнение Generation SIX се доближава до по-горния клас с топ оборудване Business и може да се похвали с перфектна форма на панелите, скъпи и стилни пластмаси и алуминиеви облицовки, боядисан метал, дърво и пиано лак, както и меки полимери на панелите на вратите.

Седалките на средния ред се въртят и се сгъват, а задният диван може да се превърне в пълноценно легло.

Салонът предлага множество възможности за трансформация. Плъзгащата се врата от страната на пътника е стандартна, а втора плъзгаща се врата е опция. При сравнително малка дължина, новият Multivan може да качи на борда си 7 човека с много багаж. Седалките на средния ред се въртят и се сгъват, а задният диван може да се превърне в пълноценно легло. Всяко от местата с изключение на това на водача може да се оборудва със система за закрепване на детско столче Isofix, а може и да се поръча седалка с вградено столче за дете. За пътниците в задната част на микробуса може да се поръча сгъваема масичка, която се мести по дължина по релса в пода. За комфорта през зимата допринасят отопляеми предни седалки и подгряване на предното стъкло.

Като опция се предлага седалка с вградено детско столче, а местата са оборудвани със система за закрепване Isofix.

За задвижването на новия Volkswagen T6 се предлагат два бензинови и четири дизелови двигатели, като приоритети при конструирането им са издръжливостта и дългият срок на експлоатация. Моторите са по-мощни и в същото време по-икономични. Дизеловите варианти са 2,0-литрови агрегати TDI с мощност 84, 102, 150 и 204 к.с., а бензиновите са 2,0-литрови TSI със 150 и 204 к.с. Всички мотори серийно са оборудвани със система Start-Stop. Като цяло разходът на гориво е намален средно с 15% или близо с 1 л на 100 км. Скоростните кутии са 5- и 6-степенна механична и 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Като опция се предлага задвижване на всички колела 4MOTION.

Най-красива е лимитираната версия Generation SIX с два контрастни цвят на купето и 18-цолови джанти в ретро стил.

Един от първите автомобили у нас е вариантът Multivan Generation SIX с предно предаване, задвижван от турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Тягата на двигателя от 340 Нм е напълно достатъчна за увереното ускорение на микробуса при потегляне дори със 7 човека на борда и багаж. Въпреки големия диапазон на въртящия момент от 1500 до 3000 об/мин, за наистина динамично ускорение на магистралата е по-добре да се премине към по-ниска предавка. За да осигури на водача стабилно пътно поведение, а на пътниците висок комфорт на возене, новият Т6 Multivan Generation SIX е оборудван с адаптивно окачване с три режима, което преди не се предлагаше.

На пътя автомобилът демонстрира характерната за Volkswagen стабилност дори в комфортен режим на окачването.

На пътя автомобилът демонстрира характерната за Volkswagen стабилност, като не тревожи водача дори в комфортен режим на окачването. В режим Sport амортисьорите се втвърдяват и Multivan е като залепен за пътя, въпреки високия център на тежестта. В салона не прониква шум от двигателя, нито от пътя. Конструкторите на Т6 са пренастроили шасито и кормилното управление за по-добър контрол, а като опция се предлага Servotronic. За сигурността на водача и пътниците, новият Volkswagen T6 е оборудван със система за наблюдение на зоната пред автомобила с включена функция за аварийно спиране в градски условия, активен круйз-контрол, система за следене на мъртвите зони, система за автономно паркиране, система за регулиране на дългите светлини и за разпознаване на умората на водача.

 

Volkswagen Multivan 2.0 TDI 150

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. макс. мощност при 3250-3750 об/мин

340 Нм въртящ момент при 1500-3000 об/мин

12,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

182 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на дизел

161 г/км емисии на СО2

67 580 лева базова цена на модела

 
 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.