Широката хромирана решетка на новото Peugeot 3008 е съчетана с тесни фарове.
Снимки Peugeot

Peugeot прави френска офанзива в Париж

Денислав Стоянов - понеделник, 03-10-2016 - 14:36

Наследниците на минивановете 3008 и 5008 атакуват като кросоувъри

На автомобилното изложение в Париж най-голямата офанзива правят домакините от Peugeot. Французите с лъва на автомобилите си атакуват на всички фронтове и представят два абсолютно нови модела в сегмента на кросоувърите, който е най-прогресиращ на пазара. Във френската столица своята премиера правят компактният 3008 и по-големият 5008. За разлика от своите предшественици, носещи същите индекси, новите модели 3008 и 5008 се преобразиха от миниванове в кросоувъри. Освен тях на щанда от над 3600 кв.м е изложен и уникалният всъдеход Peugeot 3008 DKR, който ще представи Peugeot Sport на състезанието „Дакар” 2017.

За разлика от своят предшественик, новото Peugeot 3008 се преобрази в кросоувър с пътен просвет от 219 мм.

Новото Peugeot 3008 атакува пазара в компактния сегмент на високопроходими автомобили, който се разраства главоломно във всички райони на света, тъй като клиентите търсят нови и различни преживявания. Новото Peugeot 3008 се стреми да се утвърди от самото начало като основен играч на пазара, благодарение на своя експресивен дизайн, впечатляващ i-Cockpit от последно поколение, оптимизирана ефективност на конструкцията и високотехнологично оборудване за комфорт и сигурност. Кросоувърът е снабден със серия икономични и ефективни двигатели, както и с разнообразна гама, предлагаща динамично оборудване GT и GT Line.

Отзад светлините на 3008 приличат на хриле, има спойлер, а долната част е покрита със защитни панели.

Новото Peugeot 3008 ще се предлага с два бензинови и четири дизелови двигателя с турбокомпресор. По-малкият бензинов е 1,2-литров от семейството PureTech с мощност 130 к.с., а големият е 1,6-литров THP със запас от 165 к.с. Дизеловите агрегати са 1.6 BlueHDi с мощност 100 и 120 к.с., както и 2.0 BlueHDi със 150 и 180 к.с. Различните версии са оборудвани с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Всички варианти на Peugeot 3008 са с предно предаване, но са оборудвани със система за подпомагане по стръмен склон и система против пробуксуване за всякакви терени Advanced Grip Control с режими за пясък, кал и сняг. По-късно ще се появи и 3008 Hybrid с двойно предаване. Новото Peugeot ще се произвежда в заводите в Сошо, Франция и ще се лансира на световните пазари след автосалона в Париж.

За повишената проходимост на 7-местното Peugeot 5008 ще е от полза и големият пътен просвет от 236 мм.

Подобно на 3008, новото Peugeot 5008 запазва името си, но концепцията е напълно нова. Във френската столица дебютира новият 7-местен SUV, който се появява на този обещаващ пазар със силни доводи. Новото Peugeot 5008 се възползва не само от новия i-Cockpit и от ефективната модулна платформа EMP2, но разполага също така и с множество високотехнологични средства. Зад динамичния му и елегантен дизайн се крие функционалността на 7 индивидуални места и модулност, присъща на най-добрите в сегмента мултифункционални модели. Седалките на втория ред са не само независими една от друга, но и идентични, регулируеми и сгъваеми. Седалките на третия ред са сгъваеми и се изваждат лесно, като по този начин обемът на багажника се оптимизира до рекордните 780 литра. Моделът 5008 може да има също сгъваща се седалка на пътника отпред за пренасяне на товари с дължина до 3,20 м и практична безконтактно отваряща се моторизирана задна врата.

На покрива има спойлер, задните стойки са наклонени, а фаровете наподобяват следи от нокти на хищник.

За задвижването на новото Peugeot 5008 се предлага избор от два бензинови и два дизелови двигателя в десет конфигурации. Бензиновите турбомотори са 1.2 PureTech 130 с мощност 130 к.с. и 1.6 THP със 165 к.с. Дизеловите варианти са 1.6 BlueHDi с мощност 100 и 120 к.с., и 2.0 BlueHDi със 150 и 180 к.с. Всички те са оборудвани със система Start-stop за гасене на мотора при временно спиране. Двигателите за новото Peugeot 5008 могат да се комбинират с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. Задвижване на всички колела не се предлага, но има възможност за избор на системата Advanced Grip Control, която осигурява сцепление на всякакви терени с режими за пясък, кал и сняг. За повишената проходимост ще допринася и големият пътен просвет от 236 мм. Изцяло новото Peugeot 5008 ще се предлага в пет нива на оборудване, както и в спортните версии GT Line и GT. Новото 5008 ще се произвежда в Рен, Франция и ще бъде представено на публиката в Париж преди официалното му лансиране на международния пазар през пролетта на 2017 г.

Отпред предназначеният за „Дакар” 3008 DKR изпъква със своята свирепа форма и големи гуми за офроуд.

Наред с новите компактни кросоувъри 3008 и 5008, на щанда на Peugeot е изложен и състезателния всъдеход 3008 DKR, с който марката ще започне с пълни сили сезон 2017. Следващото рали „Дакар” вече се оформя като страховито и силно оспорвано състезание. Четирите екипажа на отбора Peugeot Total остават непроменени и всички ще разполагат нов високоскоростния демон Peugeot 3008 DKR. Той представлява екстремна визия на новото 3008, като остава верен на свирепата форма и отношение на високопроходимия модел с черен декор върху широките колони и хромирани кантове, които подчертават линията на покрива. Предната и задната част на двата автомобила си приличат по издадените части, радиаторната решетка и лентата с червените „нокти” на задните светлини.

Състезателният всъдеход 3008 DKR е с черен декор върху широките колони и хромирани кантове.

Тагове:  PeugeotHybrid30085008

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.