Най-голям дял отново има BMW X5 с 18% от доставките, следван от BMW X6 с 15% от общата реализация.
Снимки Георги Павлов, Любомир Асенов

Българите залагат на BMW с дизелов мотор и 4х4

Денислав Стоянов - неделя, 07-02-2016 - 10:00

Всъдеходите Х5 и Х6 са най-предпочитаните баварски модели през миналата година

Българите предпочитат BMW с дизелов двигател и система за двойно задвижване 4х4, според статистиката на представителството на баварската марка у нас. За 2015 година BMW Group е доставила 903 автомобила с марка BMW, което е ръст с 5% в сравнение с предходната година. Цели 83 % от тях са оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive. По отношение на двигателите 93% от продадените у нас нови автомобили BMW са с дизелови мотори. Очакванията на компанията са постепенно този дял да намалява успоредно с разширяване на гамата от Plug-in хибридни и електрически модели. През 2016 година предстои да бъдат въведени още три модела, които комбинират електрическо задвижване с възможност за зареждане от мрежата и 3- и 4-цилиндрови двигатели с вътрешно горене.

Традиционно най-популярни сред клиентите на BMW са 6-цилиндровите дизелови двигатели.

Традиционно най-популярни сред клиентите на BMW са 6-цилиндровите редови двигатели, които са предпочетени в 41% от доставените автомобили. Нараства популярността на 4-цилиндровият редови двигатели с принудително пълнене. Анализът на националните продажби показва балансирано представяне на моделите от цялата палитра. Най-голям дял отново има BMW X5 с 18% от доставките, следван от BMW X6 с 15% от общата реализация. На трето място с почти еднакви резултати са BMW X3 (11%) и BMW Серия 5 (10%) от продажбите. Запазва се тенденцията делът на моделите от Х-семейството да съставляват малко над 50% от общите доставки.

 Новото BMW Серия 7 беше отличено с многобройни награди за представяне, технологии и дизайн.

Във висшия сегмент BMW Серия 7 стартира пазарното си представяне в края на годината със сериозна заявка за лидерска позиция в луксозния сегмент. Само за няколко седмици моделът привлече сериозно внимание и заслужи признанието на експертите, както в световен така и в национален план. Моделът беше отличен с многобройни награди за представяне, технологии и дизайн, а в България е носител на приза „Автомобил на годината” в едноименния конкурс на автомобилните журналисти Прес-Авто клуб България в категорията „Премиум автомобили“ и на наградата на списание Top Gear в категория „Луксозни лимузини“.

Новото MINI Clubman дебютира на пазара в края на миналата година и се очаква да стане хит през 2016 г.

Марката MINI постига балансирано пазарно представяне на българския пазар и се развива стабилно с продадени 104 автомобила за миналата година, което е ръст от над 15,5%. MINI. През 2015 година основни модели в реализацията на марката MINI са Countryman със система за задвижване на четирите колела ALL4 (36%) и MINI Hatch с пет врати (33%), което относително бързо съумя да се наложи на българския пазар, като привлича най-вече корпоративни клиенти. Класическото MINI Hatch с три врати завоюва 25% пазарен дял. Новото MINI Clubman дебютира на пазара в края на миналата година и се очаква да даде отчетливо отражение през 2016 г. още повече, че предстои въвеждането на система за задвижване на четирите колела и за най-функционален модел на MINI. Още през март MINI Cabrio ще зарадва любителите на радостта от шофирането под открито небе.

Тагове:  BMWMINI

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.