IONIQ Electric е с хромирана предна част, а IONIQ Hybrid е с черна радиаторна решетка.
Снимки Hyundai

Hyundai IONIQ разкри трите си лица

Денислав Стоянов - сряда, 04-10-2017 - 22:19

Моделът идва с избор от електрифицирани версии Hybrid, Electric и Plug-in

Корейската марка Hyundai представи у нас напълно новата си серия от три модела IONIQ, която предлага избор от три варианта на електрифицирано задвижване във версиите Hybrid, Electric и Plug-in. Новият IONIQ символизира чистотата и щади околната среда със задвижване изцяло на ток или в комбинация с много икономичен двигател с вътрешно горене. Идеята на новия Hyundai IONIQ е да направи достъпно за всеки придвижването с ниски до нулеви емисии чрез новия семеен автомобил с атрактивен дизайн и модерни технологии за свързаност и безопасност. Всички версии на новия Hyundai IONIQ се отличават с елегантен аеродинамичен силует с водещ в класа коефициент на въздушно съпротивление от 0,24.

Задното стъкло е разделено на две части от спойлер, който свързва светлините с LED елементи.

Външните флуидни форми и каналите на естествен въздушен поток подчертават меките линии на аеродинамичната каросерия на изцяло новия IONIQ. Сините акценти във версиите Hybrid и Plug-in подчертават конкретни интериорни и екстериорни елементи в дизайна. IONIQ Electric се характеризира с медни цветни акценти, което създава впечатлението, че през интериора на колата протича електричество, вдъхновено от свойството на медта да е електрически проводник. В купето на автомобилите от гамата IONIQ разполагат с модерните функции за свързаност, като например Android Auto, Apple Car Play и навигационни услуги TomTom live, както и безжично зареждане на смартфон. На централната конзола е разположен 8-инчов екран, на който се изобразява важна за водача информация.

Централната конзола е леко обърната към водача, а на нея е 8-инчовият сензорен екран на мултимедията.

Автомобилите Hyundai IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in са оборудвани с напълно новия 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател 1.6 GDI с директно впръскване на гориво с мощност 105 к.с. и със 147 Нм въртящ момент. Двигателят е съобразен с хибридното приложение и е комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Подбраният електродвигател дава възможност за напълно електрическо управление и осигурява незабавен въртящ момент, докато шасито с многоточково задно окачване значително увеличава динамиката при шофиране. Електродвигателят на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 43,5 к.с. с максимален въртящ момент от 170 Нм, захранван от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 кВтч, разположена под задните седалки. В съчетание с бензиновия двигател 1.6 GDI, новият IONIQ Hybrid предлага системна мощност от 141 к.с. и въртящ момент до 265 Нм, максимална скорост от 185 км/ч и ниски емисии на CO2 от едва 79 г/км в комбиниран режим на работа.

На втория ред седалки има достатъчно място за краката и обширно пространството за трима пътници.

Изцяло електрическата версия IONIQ Electric предлага напълно чиста мобилност с помощта на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с мощност 28 кВтч за автономен пробег от над 280 км без да отделя вредни емисии. Максималният въртящ момент от 295 Нм е наличен още с потеглянето и се осигурява от електрическия двигател с максимална мощност от 120 к.с. посредством безстепенна автоматична предавка. Максималната скорост от 165 км/ч му дава възможност да се движи и по магистрали.

Най-новата версия на Hyundai IONIQ е Plug-in и съчетава 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване на гориво с водеща в сегмента топлинна ефективност от 40%, осигурявайки максимална мощност от 105 к.с. и въртящ момент от 147 Нм с електрически мотор с мощност 61 к.с., задвижван от литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 8,9 кВтч, за да осигури пробег с изцяло електрическо задвижване от 63 км и същевременно да намали емисиите на CO2 до 26 г/км и разхода на гориво до 1,1 л/100 км. Общата мощност на електрическия мотор и бензиновия двигател е 141 к.с., което позволява на Plug-in да ускорява до 100 км/ч за 10,6 секунди и да достигне максимална скорост от 178 км/ч. Взаимодействието между електрическия мотор и бензиновия двигател зависи от заряда на батерията.

Обемът на багажника е 443 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки нараства до 1505 л.

Ако има достатъчно заряд, IONIQ Plug-in работи в изцяло електрически режим, освен в ситуации, които надхвърлят капацитета на мотора. В режим Hybrid внимателното управление на бензиновия двигател и електрическия мотор осигурява най-голяма икономия на гориво. Превключвайки в режим Sport, IONIQ Plug-in използва максимално двигателя и мотора, за да подобри реакциите в съчетание с по-спортно усещане на волана. Излишната енергия се използва за зареждане на батерията. За зареждане на IONIQ Plug-in от зарядна станция, автомобилът е оборудван с 3,3 кВт зарядно на борда, което преобразува променливия ток от външен източник в постоянен ток за мощната батерия. Интегрираната кутия In-Cable Control Box позволява на водачите да зареждат своя IONIQ и в обикновен домашен контакт.

Акумулаторните батерии на Hyundai IONIQ Plug-in са поставени в дъното, което понижава центъра на тежестта, затова в завоите на практика не се усещат странични наклонявания. В същото време задното окачване е многораменно, а това осигурява мека возия на автомобила и значително увеличава динамиката при шофиране.

Предницата на IONIQ Plug-in се отличава с шестоъгълна черна решетка, която сякаш се слива с фаровете.

Новият Hyundai IONIQ Plug-in е много забавен за управление и позволява по-голяма динамика по време на движение. Воланът се върти с лекота и въпреки, че не е особено информативен, в режим Sport се изостря и придобива спортни маниери. Моделът има система за регенерация на спирачната енергия, а нейната интензивност може да се регулира със специални лостчета зад волана. В салона е тихо и уютно. Използвайки функциите за индикация за автомобил в мъртвата зона, подпомагане на смяната на лентата и предупреждение за трафик отзад, новият Hyundai IONIQ предупреждава водача за околните автомобили, пътници или други обекти. Системите за предупреждение при напускане на лентата и за подпомагане на поддържането на лентата се използват, за да предупреждават водача за заплахи при движение на автомобила със скорост над 60 км/ч, като следят за позицията на превозното средство. Системата за аварийно спиране алармира водачите за аварийни ситуации, като при необходимост спира автономно.

Новият IONIQ Plug-in е с модерен аеродинамичен дизайн и зашеметяващ силует на спортно купе.

Интелигентният круйз-контрол позволява поддържане на постоянна скорост и разстояние до предното превозно средство, без да се натискат педалите за ускоряване или спиране. Има и система, която следи за налягането в гумите.

Новият Hyundai IONIQ вече е в продажба на българският пазар. Стартовата цена за IONIQ Hybrid 50 000 лева, моделът IONIQ Plug-in започва от 62 000 лева, а IONIQ Electric стартира от 66 000 лева с ДДС. Към стандартната гаранция от 5 години без ограничение в пробега на всички модели на Hyundai, за IONIQ гаранцията е 8 години или 200 000 км на високоволтовата акумулаторна батерия. Заедно с пълен списък от стандартни функции и конкурентна цена, Hyundai IONIQ предоставя уникална емоция сред колите с алтернативно задвижване.

Цената на IONIQ Plug-in започва от 62 000 лева, а гаранцията на батерията е 8 години или 200 000 км.

Hyundai IONIQ Plug-in

1,6-литров бензинов двигател и електромотор

6-степенна трансмисия с двоен съединител DCT

141 к.с. системна максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

10,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

178 км/ч максимална скорост

1,1 л/100 км комбиниран разход на бензин

26 г/км емисии на СО2

61 990 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.