Всъдеходът тегли трите вагона по моста Хемисхофен в Швейцария над живописната река Рейн.
Снимки Land Rover

Land Rover Discovery Sport стана локомотив

Денислав Стоянов - сряда, 29-06-2016 - 12:36

Британският всъдеход тегли три вагона с тегло 108 тона цели 10 километра

Британският всъдеход Land Rover Discovery Sport дръпна три луксозни вагона с общо тегло 108 тона по железопътни релси в демонстрация на възможностите си за теглене. Компактният високопроходим модел успя да измине разстояние от 10 км през региона на Рейн в Северна Швейцария в ролята на локомотив, теглейки трите вагона. Въпреки че според спецификацията си Discovery Sport може да тегли прикачен товар с максимална маса 2500 кг (2,5 тона), той беше в състояние да тегли композицията, която тежи над 60 пъти собственото му тегло. Тестваният Land Rover Discovery Sport е задвижван от дизеловия двигател Ingenium, осигуряващ мощност 180 к.с. и  430 Нм максимален въртящ момент.

Land Rover Discovery Sport дръпна три вагона с общо тегло 108 тона по железопътни релси.

Освен това Discovery Sport се възползва от редицата технологии на Land Rover, предназначени за теглене и създаване на тяга като системата Terrain Response, асистент за теглене, асистент за закачване на теглича и All Terrain Progress Control – полуавтономна система за офроуд шофиране, която автоматично управлява мощността от двигателя и спирачките за да изпълни сензационното предизвикателство. Това впечатляващо изпълнение съвпадна с обявяването на  Discovery Sport за победител в класа от 1700-1899 кг на престижните награди на автомобили за теглене Tow Car Awards в Обединеното кралство, на които Land Rover Discovery е обявен за „Най-добър автомобил за теглене на десетилетието”.

Discovery Sport успя да измине разстояние от 10 км в ролята на локомотив, теглейки трите вагона.

Изпитанието е подготвено от инженерите на Land Rover за да демонстрира ясно силата и възможностите на Discovery Sport с препратка към подобна демонстрация, изпълнена през 1989 г. при лансирането на неговия предшественик Discovery. Задвижващата система на автомобила остава непроменена, като единствената модификация е оборудването му с колела за релси, за да играят ролята на стабилизатори. За разлика от тегленето на Discovery през 1989 г., Discovery Sport изпълни впечатляващото теглене без помощта на предавки в ниския обхват, а вместо това използва свръхмодерната си 9-степенна автоматична скоростна кутия и технологията Terrain Response, за да генерира необходимата тяга.

На стандартния във всяко отношение Discovery Sport са монтирани железопътни колела.

Системата All Terrain Progress Control на Land Rover е използвана също по време на тегленето само с натискане на бутон за да увеличи максимално тягата при зададена скорост. Системата действа подобно на автопилот при ниска скорост и позволява на водача да се фокусира върху пътя отпред или върху релсите в този случай.

Тагове:  Land-RoverDiscovery

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.