В завода на Volvo в Гьотеборг беше произведен първият автономен автомобил XC90.
Снимки Volvo

Volvo XC90 тръгва без шофьор

Денислав Стоянов - вторник, 13-09-2016 - 09:11

Първият автономен модел на шведите ще може да се движи сам на пътя

В шведския град Гьотеборг беше произведен първият автономен автомобил Volvo XC90. Той е направен за целите на експеримента Drive Me, определян за най-амбициозният и високо технологичен проект за автономно управление в света. Всъдеходът Volvo XC90 е и първият от серия изцяло автономни автомобили, които ще бъдат достъпни за клиентите в Гьотеборг и ще могат да се движат по пътната мрежа в страната. Новият автономно управляем всъдеход е произведен в специалния технологичен център на Volvo в Торсланда. С този автономен модел шведите от Volvo официално стартират най-амбициозния и високо технологичен обществен експеримент за автономно управление на автомобил в света.

Техническият директор по активна безопасност към Volvo - Ерик Кьолинг, до първия автономен XC90.

Като лидер в сигурността, Volvo вярва, че представянето на технологията за автономно управление ще сведе до минимум пътните инциденти. Освен това, тази революционно нова технология ще улесни трафика и ще намали замърсяването и още, ще позволи на водача да използва по-пълноценно времето, прекарано в автомобила. И в момента Volvo предлага система за полуавтономно управление, наречена Pilot assist, при моделите си S90, V90 и XC90. Тази система контролира кормилното управление, така че автомобилът да се движи самостоятелно в зададената пътна лента при скорост до 130 км/ч, напълно независимо от другите участници в движението. Новите автономни коли ще се движат без да има нужда водачът да докосва волана или педалите. Първоначално това ще се случва в специално обособени зони около Гьотеборг с помощта на създадения от Volvo софтуер за автономно управление.

Новите автономни коли ще се движат без да има нужда водачът да докосва волана или педалите.

Volvo е основоположник на системите за автономно управление, като част от стратегията си през 2020 г. да няма нито един сериозно пострадал или починал пътник в случай на инцидент с нов автомобил Volvo. Проектът Drive Me е изцяло ориентиран към клиентите и точно това го отличава от останалите експерименти за автономно шофиране. От Volvo не разчитат само на инженерния си екип, но и на обратната връзка от клиенти, използващи тези автомобили в своето ежедневие. След  излизане от завода, автономните автомобили ще преминат редица щателни тестове, за да е сигурно, че системата за автономно управление работи правилно. След като инженерите от екипа на Volvo извършат необходимата проверка, автомобилите вече могат да се използват от клиентите. Проектът Drive Me в Гьотеборг е първият от редица тестове в реална среда на автономно управляеми автомобили Volvo. През следващите години в програмата ще влязат и градове в Китай.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.