V-образната радиаторна решетка отпред е по-широка, а масивната броня е с големи отвори.
Снимки Nissan
Японският SUV е с освежен дизайн, подобрен интериор и нови функции

Nissan X-Trail сплотява семействата за приключения

Денислав Стоянов - петък, 24-11-2017 - 08:38

Мощен турбодизелов двигател, автоматик и 4х4 е най-добрата комбинация

Още с появата си през 2000 г. Nissan X-Trail стана един от най-популярните високопроходими автомобили не само в Европа, но и в целия свят. Благодарение на качествата си, през миналата година X-Trail стана най-продаваният SUV в света с реализирани 766 000 автомобила. През тази година третото поколение на модела беше значително обновено. Новият X-Trail се отличава с множество подобрения, които допълнително повишават качеството и изпълнението му.

Промените включват откроим фейслифт на екстериора, по-висококачествен интериор с нови функции, допълнителна практичност за собствениците и иновативни нови технологии, които правят живота на пътниците още по-сигурен. За водачите, търсещи нови нива на гъвкавост и по-голяма свобода, когато им потрябва, новият X-Trail се предлага с технология за автономно управление и паркиране. Подобренията се базират на обратна връзка от клиентите, като целта им е да затвърдят позицията на модела като перфектния автомобил за семейни приключения.

Бронята отзад е променена, като са добавени хромирани детайли, а светлините са изцяло светодиодни.

Промените в предната част на Nissan X-Trail се изразяват в поставянето на по-широка V-образна радиаторна решетка, нов дизайн на бронята, по-голямата част от която е изпълнена в цвета на купето, като е добавен и черен гланц. Обновените фарове са с модерна визия, а дневните светлини са във формата на бумеранг. Има по-голяма разлика между халогенните и изцяло LED фаровете, които за пръв път са адаптивни и се превключват автоматично от къси на дълги и обратно. Фаровете за мъгла вече не са кръгли, а правоъгълни. Бронята отзад също е променена, като са добавени хромирани детайли. Светлините са изцяло светодиодни.

Профилът на обновения Nissan X-Trail е подобрен с добавянето на нови 17- и 18-инчови джанти, а под вратите във високите нива на оборудване преминава хромирана лайсна. За каросерията се предлагат нови четири ярки перлени цвята – оранжево, червено, синьо металик и тъмно кафяво, които допълват настоящите шест.

Новият волан с плоско дъно улеснява достъпа на шофьора, като вече е добавена и функция за отопление.

Подобренията в интериора на обновения мултифункционален SUV с 5 или 7 места на борда включват нов волан с плоско дъно, който улеснява влизането и излизането на шофьора. Воланът има функция за отопление, като предлага подобрена видимост към контролните прибори и по-интуитивни бутони за дистанционно управление. В купето на обновения Nissan X-Trail са използвани нови материали и седалки, при които кожената тапицерия е с по-високо качество. Вече се предлага възможност за подгряване на предните и задните седалки. Като опция може да се поръча и двуцветен кожен интериор.

На третия ред седалки в 7-местния вариант могат да седнат две деца или възрастни с нисък ръст.

Структурата на оборудването също е еволюирала с въвеждането за пръв път на високото ниво N-Connecta, предлагащо допълнителен избор, стойност и привлекателни функции. Най-високото ниво Tekna предлага стандартно нова аудиосистема BOSE Premium с 8 високоговорителя. За пръв път стандартно се предлага дигитално радио, а сателитната навигация със сензорен екран включва интелигентен нов интерфейс, чиято визия наподобява повече тази на мобилно приложение за по-лесна работа с него. В комплект върви нова антена тип „перка на акула”.

Благодарение на промененото вътрешно пространство, обемът на багажника на обновения Nissan X-Trail е нараснал до 565 литра при 5-местната версия. Товарното пространство при сгънати седалки се увеличава до 1996 литра. В багажника на X-Trail има възможност за подреждането на рафтовете и разделителите в 9 различни конфигурации. Има и скрито отделение за съхранение на ценни вещи.

Обемът на багажника е нараснал до 565 литра (5 места), а при сгънати задни седалки достига до 1996 литра.

Новият Nissan X-Trail се предлага с технологията за автономно управление ProPilot. Тя контролира волана, ускорението и спирането при движение по магистрала в една лента, в много натоварен трафик и при движение с висока скорост. Тази система на Nissan се предлага за пръв път в новия X-Trail. Има и система за автономно спиране при опасност с разпознаване на пешеходци. Също така ако водачът опита да потегли назад, когато бъде засечен автомобил, системата издава визуални и звукови сигнали за предупреждение.

За задвижването на Nissan X-Trail се предлагат два турбодизелови двигателя – 1,6-литров с мощност 130 к.с. и 2,0-литров със 177 к.с. и един 1,6-литров бензинов турбомотор със запас от 163 к.с. Клиентите могат да изберат между 6-степенна механична скоростна кутия или безстепенна автоматична трансмисия CVT X-Tronic, както и задвижване само на предните колела 2WD или на четирите колела 4WD.

В режим Auto на система 4x4 тягата се разпределя между предната и задна ос за по-добро сцепление.

Най-добрата комбинация за новия Nissan X-Trail е с 2,0-литров турбодизелов двигател е с мощност 177 к.с. с автоматична трансмисия X-tronic CVT и задвижване на четирите колела 4WD. С тази комбинация X-Trail е идеален за изминаване на по-големи разстояния и е перфектният автомобил за семействата с приключенски дух. Новият двигател е с максимален въртящ момент 380 Нм, които осигуряват отлична теглителна сила през целия оборотен диапазон.

По-голямата мощност и тяга на пътя изпъкват при спринта от място, при включване в магистрала от бензиностанция, както и при ускорение за изпреварване. И в двата случая водачът се чувства по-сигурен, като му е необходимо по-малко време и по-късо разстояние за маневрите. Независимо дали шофирате Nissan X-Trail на магистрали, междуградски пътища или в градска среда, ще се наслаждавате на увереното управление, което се изразява в плавно усещане на пътя, с прецизно завиване и стабилно пътно поведение.

Кросоувърът с просвет от 21 см и система за двойно задвижване 4x4 прекосява доста дълбоки коловози.

Основна заслуга за популярността на Nissan X-Trail има и опционалната система All-Mode 4x4-i, с която е оборудван тестваният автомобил. Водачът може да избира между режим на задвижване на предните колела 2WD за по-нисък разход на гориво, автоматичен режим Auto и режим Lock за постоянно задвижване на четирите колела. Усъвършенстваната електронна система за задвижване на четирите колела 4х4 се контролира посредством въртящ се превключвател върху централната конзола.

В автоматичния режим системата разпределя въртящия момент между предната и задна ос за да осигури максимално сцепление. За трудно проходими условия и при ниски скорости в режим Lock заключването на диференциала може да се осъществи при скорост до 40 км/ч, при което тягата от двигателя се разпределя поравно между осите. Системата 4x4 превръща X-Trail в истински всъдеход на всякаква настилка. Новият X-Trail разполага и със система Hill Start Assist, която при потегляне по наклон задейства спирачките на колелата в продължение на 2 секунди, което помага при отместването на крака от спирачката и натискането на газта.

2,0-литровият турбодизелов двигател е с мощност 177 к.с., съчетан е с автоматична трансмисия CVT.

Продажбите на обновения Nissan X-Trail вече започнаха, а базовата цена на модела у нас е 48 990 лева. Стандартното оборудване на модела включва 6 въздушни възглавници, система за подпомагане на водача, ABS в комбинация с електронно разпределение на спирачното усилие и контрол на стабилността. Сред стандартното оборудване влизат също круиз контрол с ограничител на скоростта, Bluetooth свързаност, механична климатична система, електрически сгъващи се и отопляеми странични огледала и алуминиеви джанти. В зависимост от избраното ниво на оборудване, сред другите налични функции влизат панорамен стъклен покрив, кожена тапицерия, затъмнени стъкла, двузонов автоматичен климатик и релси на покрива. Много от функциите от по-високите нива се предлагат като екстра при по-ниските нива на оборудване.

Nissan X-Trail 2.0 dCi CVT 4x4 N-Connecta

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

CVT безстепенна автоматична скоростна кутия

177 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин

380 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

10,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

196 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км среден разход на дизел

162 г/км емисии на СО2

68 480 лева цена на модела с ДДС

Тагове:  NissanX-TrailSUV

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.