Грантаджии пробутват свои медии за награда

Агенция Монитор - четвъртък, 20-04-2017 - 16:42

Горещ спор нажежи страстите на пленум на ВСС при решаването коя медия да получи годишната награда на съвета. Кадровиците на Темида така и не се разбраха по какви критерии да оценят журналистическото отразяване на работата на кадровия орган на съдебната власт – по брой публикации, по тяхната аналитичност или обективност.

По време на дебата стана ясно, че първоначално били номинирани в. „Труд“, БНР и bTV, но членовете на съвета Калин Калпакчиев, Соня Найденова и Галина Карагьозова добавили и сайта „Правен свят“. На заседанието на пленума Галя Георгиева обяви, че добавя и в. „24“ часа. Тя поиска правният сайт да бъде изключен от номинациите с аргумента, че той е специализиран за разлика от другите медии и заяви, че той тенденциозно и изкривено отразявал работата на съвета. Калпакчиев веднага скочи да защитава номинацията си с противоположните мотиви, като в същото време реши да прави и анализ. „Медийната среда наистина е много болна, това го доказва и докладът на ЕК, където има текст, че отровената медийна среда в България е пречка за провеждане на смислен дебат за съдебната реформа. Има много фалшиви новини и клеветнически медийни кампании“, каза Калпакчиев и настоя, че в правния сайт правната тема е отразена най-обективно и детайлно.

В рамките на няколко минути той два пъти подхвърли обвинения към главния прокурор Сотир Цацаров, който отсъстваше от заседанието. „Липсва ни главният прокурор, който с неговия мащабен поглед върху медиите щеше да ни бъде полезен. Той се среща със собственици на медии и главни редактори не се знае в какъв формат“, два пъти каза Калпакчиев. „Г-н Калпакчиев не пропусна да се занимава с главния прокурор, без дори да е тук. Мнението му вече става авторитарно“, сряза го Галя Георгиева. „Аз бих гласувала за в.”Труд” заради многобройните му статии, в които най-подробно, аналитично и безпристрастно се отразява нашата работа. Не е от значение количеството на публикациите, а направеният анализ”, обяви Светла Петкова.
При гласуването резултатите бяха: 8 за в.  „Труд”, 8 за „Правен свят”, 2 за „24 часа”, 1 за bTV и 0 за БНР. „8 на 8 няма решение“, обяви представляващият ВСС Димитър Узунов. Магдалена Лазарова предложи да се дадат грамоти на медиите с равни гласове, но при гласуване на предложението то беше отхвърлено. Последва балотаж между „Труд“ и „Правен свят“. С 10 гласа „за“ победи вестникът, а сайтът получи 9 гласа „за“. „Избрахме го по правилата за избор на административен ръководител“, ядосано коментира наложилия се балотаж шефът на ВКС Лозан Панов.
Досега отличията за обективност на ВСС са получавали агенция„Фокус”, в. „Стандарт”, БНТ и БНР.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.