Стеснените фарове и новата радиаторна решетка променят предницата на модела, като го правят още по-спортен.
Монитор Архив

Бензин с турбо променя характера

Денислав Стоянов - петък, 28-08-2015 - 22:05

Toyota Auris се обнови с по-ефективни двигатели и спортно лице

Изминаха точно 3 години, откакто второто поколение на Toyota Auris изгря на автомобилната сцена. За това време Auris завоюва репутацията на надежден и издръжлив автомобил. За да стане още по-конкурентен и привлекателен, и за да задоволи очакванията на още повече клиенти, японците от Toyota обновиха хечбека Auris и комбито Auris Touring Sports. Сега и двата модела се предлагат и с хибридно задвижване, което дава изгодно предимство сред останалите конкуренти. Хибридът показва впечатляваща икономия на гориво, но ако не сте готови да пристъпите към тази модерна технология, на разположение са изцяло новите бензинов и дизелов турбодвигатели с директно впръскване 1.2 Turbo и 1.6 D-4D.

Новите и много по-ефективни турбодвигатели са най-важния процес в обновяването на хечбека Toyota Auris и комбито Auris Touring Sports. Досегашният 2,0-литров дизелов мотор е заменен от 1,6-литров турбодизел от BMW с мощност 112 к.с., с който Auris се ускорява от място до 100 км/ч за 10,9 секунди и достига максимална скорост 190 км/ч. Благодарение на своите 270 Нм въртящ момент, налични в интервала от 1750 до 2250 об/мин, новият турбодизел тегли уверено Auris, а заявеният среден разход е едва 4,2 л/100 км. Истинска революция в задвижването на Auris е

новият 1,2-литров бензинов турбомотор,

с който Toyota едва сега преминава към намаляването на работния обем, известно като downsizing, което вече отдавна използват Volkswagen, Ford, Opel, Renault и т.н. Новият 4-цилиндров мотор е с мощност 116 к.с. и 185 Нм въртящ момент в големия интервал от 1500-4000 об/мин. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия новият двигател е много пъргав и динамичен. Турбомоторът винаги е готов да ускори Auris при кратко изпреварване, а ако се кара спокойно, средният разход е 5,7 л/100 км. Новият бензинов турбомотор не изисква постоянна смяна на предавките, тъй като е доста еластичен, а благодарение на системата Start & Stop се изключва и се стартира при спиране на светофар или в задръстване. В моторната гама е запазен и 1,4-литровият турбодизел с 90 к.с., който сега е модернизиран и консумира още по-малко гориво.

Външните промени в Toyota Auris са доста съществени. Фаровете с нова форма и новата радиаторна решетка променят предницата на модела, като го правят още по-стилен и спортен, в сравнение с първообраза. Промени има и в задната част, като рефлекторните светлини в задната броня сега са разположени хоризонтално, а не вертикално. Обновеният автомобил наистина изглежда още по-добре, отколкото преди.

Салонът на Toyota Auris също е обновен значително и изглежда съвременно и свежо, със солиден интериор и прилично оборудване. Особено впечатляваща и модерна е

версията със 7-инчов сензорен дисплей на информационно-развлекателната система Toyota Touch 2 и с частично кожена тапицерия на салона. Позицията на водача е комфортна, благодарение на регулиращия се в дълбочина и по ъгъл на наклона волан, и настройващата се по дължина и височина шофьорска седалка, което осигурява добър обзор за хора с различен ръст. Органите за управление на функциите са лесни за използване и са разположени на много удобно и интелигентно на таблото. Лакираното черно покритие на централната конзола добавя малко блясък към това, което иначе би било скучно. Колата е изпълнена с много различни ниши и джобчета, голяма жабка, джобове във вратите, големи и дълбоки поставки за чаши и много полезно пространство за съхранение в централната конзола. Мястото отзад може да е напълно достатъчно, ако шофьорът и пътникът до него са с ръст до 1,80 м. Голямо предимство е, че за разлика от конкурентите, в Toyota Auris на втория ред седалки има почти равен под, а не тунел за трансмисията. Това означава, че пътникът седящ в средата на задния диван има място, където да постави краката си нормално. Формата на багажника и ниския праг позволяват относително лесно да се товарят тежки и обемисти предмети. Капацитетът на багажника е 360 литра. Задните седалки могат да бъдат сгънати в съотношение 60/40 до почти равен под само с едно докосване, увеличавайки обема на багажника до 1200 л. В комби версията Auris Touring Sports капацитетът на багажника е 530 л, а при сгъване на облегалките достига 1658 л. Височината на товарния ръб при комбито е със 100 мм по-ниска от хечбека Auris.Обновеният Auris, както и преди, е изграден върху платформа с предно окачване тип McPherson и двойни носачи в задната част. Някои версии на хечбека не са оборудвани с двураменно окачване отзад, а с торсионна греда, за да се спести тегло. Воланът е лек, но и достатъчно информативно в завоите. В тях Auris се „гмурка” бързо и с желание. Окачването е получило фини настройки за по-комфортно возене и наистина колелата на хечбека се справят по-добре с дупките и неравните повърхности на асфалта. На пътя Auris не се наклонява осезаемо в завоите и остава стабилен и при динамично шофиране.