Отпред има нова броня с променени въздухозаборници, както и новите фарове с LED дневни светлини.
Снимки BMW

BMW 320d Touring съчетава спортна динамика и нисък разход на гориво

Денислав Стоянов - събота, 20-02-2016 - 16:00

Баварското комби се товари до тавана и събира багажа на цялото семейство

Последното поколение на BMW Серия 3, носещо фирменото обозначение F30, е на пазара от 2012 година. Моделът се продава изключително добре като седан, но не е толкова популярен като комби Touring. През миналата година „тройката” беше обновена, като получи леки щрихи в дизайна и редица нови двигатели и технологии. Външно промените в BMW Серия 3 са козметични. Отпред се забелязва новата броня с променени въздухозаборници, които подчертават широчината на автомобила. Новите фарове и изразителните LED дневни светлини засилват мощното излъчване. Новата задна броня с декоративни елементи, както и серийните светодиодни задни светлини подчертават спортната стойка на модела.

Новата средна конзола и плъзгащото се покривало над поставките за чаши позволява по-лесното им ползване.

В салона на BMW Серия 3 са използвани нови материали, които помагат на интериора да изглежда още по-висококачествен. По превключвателите и отворите за вентилация има множество акценти от хром. Новата средна конзола и плъзгащото се покривало над поставките за чаши позволява по-лесното им ползване и повишава ергономия на салона.

Докато версията седан на BMW Серия 3 се радва на широка популярност у нас, комбито наречено Touring не е много разпространено в България. Поне така беше доскоро, докато българите все още не са открили ползата и гъвкавостта на тези автомобили, оборудвани с много място за багаж.

Комбитата не са толкова популярни колкото седаните заради формата си, която издава семейната им принадлежност.

Основната причина за ниската популярност на комбитата може би е външният им вид, който се смята от хората за по-малко привлекателен в сравнение с формата на седаните. Голямото предимство на комбито BMW Серия 3 Touring е обемът на багажника, който е по-голям от този на седана, особено ако пътувате с малки деца. Комбито събира 495 литра до ръба на прозорците, но ако се наложи, може да се натовари до тавана и тогава предимството му пред седана е огромно. При необходимост от голям товарен обем задните седалки се сгъват напред и се отваря капацитет с вместимост от 1500 литра.

Новата задна броня и серийните светодиодни задни светлини подчертават спортната стойка на модела.

Едно чудесно семейно комби безспорно е BMW 320d Touring xDrive, задвижвано от 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел с мощност 190 к.с. при 4000 об/мин. Този двигател дава възможност да се наслаждавате на динамиката, присъща за BMW и в същото време да карате много икономична кола. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 7,6 секунди, а средният разход на гориво е едва 4,5 л/100 км. Стандартно моторът е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а като опция се предлага 8-степенна автоматична трансмисия, която превключва съвършено предавките. Тя се справя не само по-бързо и по-плавно от водача, но не увеличава разхода на гориво. За по-динамично шофиране в режим Sport баварското комби се ускорява бързо и с лекота изпреварва при ограничена видимост. На хлъзгави настилки двойното задвижване xDrive разпределя тягата оптимално към четирите колела, като осигурява още по-голямо сцепление и сигурност, без да лишава водача от удоволствието от шофирането. На пътя обновеното BMW 320d Touring вози доста комфортно. Ходовата част поема стегнато неравностите по асфалта и преминава еластично през легналите полицаи. В спортен режим страничните наклонявания в завоите са минимални, което засилва усещането за стабилност на пътя.

BMW 320d Touring xDrive

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

222 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на гориво

119 г/км емисии на СО2

78 600 лева цена на модела

 
Тагове:  BMW

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.