Новите форми на предната броня, капака на двигателя и задния спойлер подобряват стабилността.
Монитор Архив

Повече спортни гени за Honda Civic

Денислав Стоянов - вторник, 25-08-2015 - 21:31

Японците подобриха модела и сега е още по-вълнуващ за шофиране

Деветото поколение на Honda Civic дойде през 2012 година. Моделът бързо спечели симпатиите на познавачите, които го определиха като изключително напредничав и много вълнуващ за шофиране. Затова и сега, когато дойде време за обновяването на Civic, промените не са радикални, на са подсилили още повече спортния характер на модела. Новият Civic се отличава с дизайнерски и технологични подобрения, които правят този автомобил още по-привлекателен и емоционален. Едновременно с това за новата си гама за 2015 г., Honda пусна на пазара и нова версия Sport. Освен обновеното стилово оформление на външния и вътрешния дизайн, новият Civic се отличава с подобрено окачване и повишена устойчивост в завоите, нови системи за безопасност и информационно-развлекателна система, базирана на изцяло нови технологии.

Обновената Honda Civic е с нов екстериорен дизайн на предницата, който придава по-спортно излъчване на модела, акцентирано с нови фарове с интегрирани дневни светлини и нова аеродинамично оформена предна броня. Хечбекът Civic е също така с нови задна броня и странични престилки, черен заден спойлер и комбинирани задни LED светлини. Новият модел Civic Sport е базиран на хечбека и е оборудван със заден спойлер и със 17-цолови алуминиеви джанти. Някои от ефектните характеристики на дизайна на Civic Sport са заимствани и от бъдещия модел Type R, като например нова предна броня с по-ниско разположена решетка и черна облицовка на тавана на купето. Чрез промените в екстериорния дизайн на Civic е постигнато и

понижаване на аеродинамич-ната подемна сила

Зад спортния екстериорен дизайн на Civic се крие възможност за прилагане на гъвкави решения, отличаващи се с интелигентна функционалност и ненадмината практичност. Интериорът е усъвършенстван с нова текстилна тапицерия на седалките и нови шевове на върху подглавниците, нова вътрешна декоративна облицовка на вратите с хромирани дръжки и инструментален панел с черно покритие металик. Новият Civic е с просторен интериор, предлагащ гъвкави решения и багажно отделение с обем 477 литра, което е най-голямото постижение за този клас автомобили. Комбито Civic Tourer е най-компактното комби в C-сегмента, но багажникът му е с най-голям обем за този клас автомобили. При изправени задни седалки обемът на багажника е 624 литра до покривалото, а при сгънати задни седалки вместимостта до облицовката на тавана нараства до 1668 литра. Системата Magic Seats на Honda за сгъване на задните седалки създава един от най-практичните интериори в C-сегмента. Задните седалки се сгъват с едно движение, а подът на багажното отделение е повдигнат така, че да образува изцяло равна повърхност заедно със сгънатите седалки. Освен това долните части на задните седалки могат да се повдигнат нагоре, с което площта на багажното отделение се увеличава и дава възможност за превозване на дълги товари.

В обновения Civic дебютира изцяло новата информационна система Honda Connect, която предлага удобно управление и комуникационни възможности по време на пътуване, а основните функции включват например AM/FM, DAB и Internet Radio, Bluetooth интерфейс, навигация в Интернет, сателитна навигация и камера за задно виждане при паркиране. Honda Connect е съвместима с Android 4.0.4 - най-популярната операционна система за смартфони и позволява да се използват познатите начини за управление чрез докосване и плъзгане с пръсти върху 7-инчовия сензорен екран.

За задвижването на Honda Civic се предлагат познатите бензинови двигатели 1.4 i-VTEC и 1.8 i-VTEC, както и изцяло

новия 1,6-литров турбодизелов мотор i-DTEC с мощност 120 к.с., който е най-лекият в този клас. Той се отличава с перфектен баланс между икономия на гориво и работни характеристики, облагодетелстващи водача при всякакви ситуации на пътя. Новият 1,6-литров турбодизелов двигател замества стария 2,2-литров мотор и е значително по-икономичен, като средният разход на дизел е редуциран до 3,6 л/100 км. Двигателят е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия и развива максимален въртящ момент от 300 Нм. Тягата на мотора се разгръща пъргаво, а при ускорение от 80 км/ч за изпреварване агрегатът е много еластичен. В новия Civic японците от Honda са въвели различни нови технологии за окачването и безопасността, които правят шофирането на автомобила много по-вълнуващо и приятно, а пътното му поведение в завои е по-стабилно. Подобренията включват системите Agile Handling Assist и усъвършенстваната Vehicle Stability Assist. Благодарение на съвместната работа на двете системи се повишава бързината на реакция и стабилността на автомобила, повишава се максимално сцеплението при движение в завой и при ускоряване върху хлъзгав път, а шофирането доставя още по-голямо удоволствие. Всеки модел от новата гама на Civic разполага със системата City-Brake Active на Honda като стандартно оборудване. Тази система е създадена специално с цел да спомогне за предотвратяване и намаляване на риска от инциденти при ниски скорости. Системата сканира пътя пред автомобила с помощта на радарни устройства и автоматично задейства спирачките при възникване на непосредствена опасност от удар.