Отпред S5 се отличава по двойните ламели в радиаторната решетка и по агресивната броня.
Снимки Audi

Спортист за пътя от Инголщат

Денислав Стоянов - четвъртък, 18-08-2016 - 09:00

Новото купе Audi S5 отключва състезателния потенциал на водача си

Автомобилният производител от Инголщат създаде истинско произведение на изкуството, с което грабна сърцата на автомобилните ентусиасти по целия свят. По традиция спортната версия на купето с две врати Audi A5 се казва S5 и се отличава на външен вид с по-внушителен дизайн, благодарение на изразителните спойлери и хромираните детайли. Специфичните елементи в интериора също подчертават динамичния характер на новото спортно купе. Най-голямото предизвикателство обаче се крие под предния капак на купето Audi S5, където е поставен новият 3,0-литров V-образен 6-цилиндров бензинов турбодвигател 3.0 TFSI, който се отличава с висока ефективност и динамика, съпоставима с тази на състезателен модел.

В задната част отчетливо се виждат двете двойни ауспухови тръби, обграждащи аеродинамичния дифузьор.

Двигателят с принудително пълнене чрез турбокомпресор е достатъчен за постигане на максимална мощност от 354 к.с., която е с 21 к.с. по-висока от тази при предишния модел. Моторът предава максималния въртящ момент от 500 Нм чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия Tiptronic, а системата за задвижване на четирите колела Quattro осигурява оптимално сцепление с настилката. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,7 секунди, максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч, а средният разход на гориво е едва 7,3 литра на 100 километра пробег. Като опция Audi предлага спортен диференциал на задната ос за още по-динамично и прецизно поведение на пътя.

Спортният интериор на S5 се характеризира със скосен отдолу волан и червени акценти в салона.

Изцяло новата ходова част осигурява на водача оптимален комфорт в съчетание с динамично пътно поведение. Благодарение на нея S5 се справя еднакво добре както с тесните планински отсечки с много завои, така и с дългите пътувания с висока скорост по магистрала. Допълнително Audi предлага и окачване с регулируеми амортисьори.

Предните седалки са с изразени странични опори, като подглавниците са едно цяло със седалките.

Електромеханичното сервоуправление адаптира работата си към скоростта на движение на автомобила и дава прецизна обратна информация на водача за контакта с пътя. Предлага се и динамична кормилна уредба, при която предавателното число се променя в зависимост от скоростта на движение и ъгъла на отклонение на волана.

Audi S5 се предлага и с окачване с регулируеми амортисьори за оптимален баланс между комфорт и динамика.

Audi S5 Coupe 3.0 TFSI

3,0-литров 6-цилиндров бензинов турбомотор

8-степенна автоматична скоростна кутия Tiptronic

354 к.с. максимална мощност при 5400-6400 об/мин

500 Нм максимален въртящ момент при 1370-4500 об/мин

4,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,3 л/100 км среден разход на гориво

166 г/км емисии на СО2

Тагове:  Audi

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.