MINI Clubman представлява уникална комбинация между вълнуващ автомобил с луксозно излъчване и функционално комби за всекидневието и за дълги пътувания.
Снимки Любомир Асенов и MINI

MINI Clubman е джентълменът в семейството

Денислав Стоянов - четвъртък, 24-12-2015 - 14:00

Новият британски модел комбинира усещането за картинг и функционалността на комби

Семейството на MINI постоянно се разраства. Освен хечбекът с 3 и 5 врати, както и двата кросоувъра - Countryman и Paceman, в гамата на британската марка се появи още един нов модел. През тази година към фамилията на MINI се присъедини второто поколение на MINI Clubman, който е един истински джентълмен в гамата на марката. Моделът представлява уникална комбинация между вълнуващ автомобил с луксозно излъчване и индивидуалност в стила на MINI, който доставя неподправено удоволствие от шофирането, и в същото време е функционално комби, пригодено за всекидневието и за дълги пътувания.

  Новият Clubman е с 6 врати, като двете задни симетрични врати откриват достъпа до багажното пространство.

Новият Clubman е с шест врати, като четири от тях са за достъп до пътническия салон, в който има пет места, а двете задни симетрични врати откриват достъпа до багажното пространство и осигуряват практично предназначение за потребителите. Новото MINI Clubman е със значително подобрени гъвкавост и пространствен комфорт спрямо предишния модел, а в сравнение с новото MINI с 5 врати се отличава със значително по-големи външни и вътрешни размери. Външните габарити са дължина 4,25 м, широчина 1,80 м, височина 1,44 м и междуосие 2,67 м.

Издълженият силует с 4 странични врати завършва с вертикална задна част с две врати и хоризонтални светлини.

На външен вид новото MINI Clubman се отличава с масивна предна част с отвори за въздух в арките на предните калници. Динамично издълженият силует с четири странични врати и дългата линия на покрива подчертават широкия контур на раменете. Задната част е вертикална, като се отличава с две симетрични отварящи се настрани врати и надпис Clubman в интегрираните хоризонтални елипсовидни светлини. Моделът се предлага с нови лакови покрития на каросерията - сив металик и бургундско червен металик. Покривът и корпусите на страничните огледала се предлагат в контрастни цветове - бяло, черно или сребристо лаково покритие. Всички фарове, дневни светлини, задни стопове, светлините при завиване и за мъгла могат да бъдат светодиодни (LED).

Интериорът на Clubman е оформен по напълно нов начин с широко арматурно табло и 8,8-инчов цветен дисплей.

Интериорът на MINI Clubman е оформен по напълно нов начин, с широко арматурно табло и лайсна, която преминава по цялата широчина на кокпита. На кормилната колона има кръгъл комбиниран уред със скоростомер и оборотомер с цветен дисплей, както и индикация за нивото на горивото в резервоара. Кръглият централен уред е с нови възможности за индикации и различни цветови комбинации чрез светодиоден светлинен пръстен за визуална обратна връзка при управлението на функциите, в който е интегриран сериен TFT-дисплей с четири реда, а като опция се предлага 8,8-инчов цветен дисплей.

Удобните предни седалки гарантират комфорта на водача и пътника до него, за които има достатъчно място.

Управлението на навигацията, развлекателната система, телефона и всички функции става чрез контролер на средната конзола. Стартирането на двигателя се осъществява с бутон на средната конзола. На средната конзола има отделения за вещи, две поставки за напитки, както и подлакътник.

На задните седалки е предвидено място за трима пътници, но по-удобно ще е за двама.

В салона на новото MINI Clubman има пет пълноценни места. Обемът на багажника е 360 л, а сгъваемата в съотношение 40:20:40 задна облегалка осигурява максимална вместимост на товарене от 1250 литра.

Обемът на багажника е 360 л, а при сгъване на задната облегалка товарният отсек събира до 1250 л.

Новото MINI Clubman се предлага у нас с шест варианта на задвижване - три бензинови и три дизелови двигателя. Базовият бензинов мотор е 3-цилиндров с мощност 102 к.с. в MINI One Clubman, следва го малкият бензинов 3-цилиндров турбомотор със 136 к.с., а големият бензинов турбомотор е 4-цилиндров със 192 к.с. в MINI Cooper S Clubman. В гамата на дизеловите двигатели базов е 3-цилиндровият 1,5-литров мотор със 116 к.с. в MINI One D Clubman, а 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизел се предлага с два варианта на мощност – със 150 к.с. при MINI Cooper D Clubman и 190 к.с. при MINI Cooper SD Clubman. Серийно моделът е с предно предаване и се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а за базовите модели срещу доплащане се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия, която е много подходяща ако шофирате предимно в града. За пръв път при MINI Cooper S Clubman и MINI Cooper D Clubman се предлага като опция и 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic.

  Новото MINI Clubman се отличава с масивна предна част с отвори за въздух в арките на предните калници.

На пътя новият Clubman се държи като типично MINI. За прецизното поведение допринася и електромеханичното кормилно управление с функция Servotronic, която включва и променливото сервоусилване в зависимост от скоростта. Стегнатото окачване повишава пъргавината в завоите. Като опция новото MINI Clubman може да се оборудва с адаптивни амортисьори. Водачът има избор между две настройки, за да може в зависимост от ситуацията да активира по-комфортни или по-спортни и директни реакции на амортисьорите. За индивидуална настройка на автомобила се предлагат опционалните режими на шофиране MID, SPORT и GREEN, които се променят с въртящ се превключвател Mode в основата на скоростния лост селектора на автоматичната трансмисия. Режимите променят реакциите на педала на газта и кормилното управление, на динамиката на превключването на трансмисията, както и на динамичния контрол на амортисьорите. Пъргавите двигатели и стабилното пътно поведение доставят огромно удоволствие от шофирането. Ниският център на тежестта в комбинация с предното задвижване и директното управление създават усещането за пълен контрол над автомобила, което може да се сравни само с това на картинг.

 

MINI Cooper D Clubman

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

330 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

212 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на дизел

109 г/км емисии на СО2

51 500 лева цена на модела

 
Тагове:  MINI