Широката овална радиаторна решетка е съчетана с големи светодиодни фарове.
Снимки MINI
Първият SUV в историята на марката намери над половин милион клиенти

MINI Countryman порасна и възмъжа

Денислав Стоянов - събота, 15-04-2017 - 10:55

Второто поколение на кросоувъра има повече пространство и удобства

Първият съвременен кросоувър на MINI се появи през 2010 година под името Countryman и стана ключов модел за британската марка с германски собственик. Въпреки че феновете на MINI приеха хладно първия кросоувър в историята на марката, той намери над половин милион клиенти. Съвсем логично през миналата година се появи второ поколение на MINI Countryman и неотдавна моделът беше представен и на българския пазар. Новото MINI Countryman е пораснало с 20 см на дължина и достига 4,30 метра. Широчината е увеличена до 1,82 м, а междуосието до 2,67 м. Новият високопроходим модел е роднина на BMW X1, защото двата модела са построени на една и съща платформа, с основно задвижване на предния мост.

Контрастният покрив завършва със спойлер, а вертикалните светлини са украсени с хромирани рамки.

Въпреки, че второто MINI Countryman е станало много по-голямо, дизайнът му не се е променил много. Запазени са раздутите повърхностни, плавните контури на каросерията и характерната извивка на линията на покрива. Широката овална радиаторна решетка е съчетана с големи светодиодни фарове. Броните са по-масивни, а арките на калниците са разширени, подчертани от защитните пластмасови панели. Петата врата е покрита с спойлер, а вертикалните светлини са украсени с хромирани рамки. Версията Cooper SD на новото MINI Countryman може да бъда разпознато по аеродинамичния пакет и 17-инчовите колела вместо стандартните 16-инчови.

В централната част на таблото в кръг е поставен 8,8-инчовият екран на мултимедийна система.

В салона на новото MINI Countryman са използвани по-качествени материали за тапицерията на интериора, но цялостният стил на кабината е запазен. Както и преди, в салона доминират оригиналните обли форми. Осветяването се извършва с помощта на светодиоди, а техният цвят може да се променя. Воланът е с малък диаметър и е обшит с кожа. Скоростомерът сега се намира в близост до оборотомера, а не на централния панел. Показанията могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. На централната конзола се намира сензорният екран на мултимедийна система. В зависимост от нивото на оборудване, неговият диагонал е 6,5 или 8,8 инча. Под него се намират регулаторите на климатичната система, а още по-надолу са бутоните за стартиране на двигателя и активиране на системите, които приличат на самолетни превключватели. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина.

Спортните седалки са с подобрени странични опори и отопление, но са все така удобни за водача и пътника.

Позицията зад волана е малко по-висока, което подобрява видимостта във всички посоки. Във версията Cooper S седалките са спортни с подобрени странични опори и отопление, но са все така удобни. На централната конзола има две поставки за чаши и подлакътник с кутия вътре. Увеличените размери са въздействали положително върху вътрешното пространство, особено на втория ред седалки. Мястото за краката на пътниците отзад е много повече, а над главите се е увеличило малко. Задните седалки се местят в хоризонтална посока със 130 мм, а ъгълът на наклон на облегалките може да се променя. Обемът на багажното пространство се е увеличил до 450 литра при използване на 5 места и до 1390 литра със сгънати задни седалки. Подът вече може да се повдига и да се превръща в пейка за пикник за двама човека. Багажната врата вече може да бъде оборудвана с електрическо задвижване с функция за отваряне със сензори, като е необходимо човекът с ключа в джоба да размаха крак под задната броня.

Сгъваемият под вече може да се повдига и да се превръща в пейка за пикник за двама човека.

Първоначално новото MINI Countryman се предлага у нас с два бензинови и два дизелови двигателя с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Най-малкият е 1,5-литров 3-цилиндров бензинов мотор с мощност 136 к.с., който е подходящ за улегналите водачи със спокоен стил на шофиране. На динамичните натури повече ще допадне вариантът Cooper S, задвижван от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор, развиващ 192 к.с. при 4700 об/мин. Той разполага с много тяга още от ниските обороти, тъй като максималният въртящ момент от 280 Нм се достига още при 1350 об/мин. При активиране на функцията Overboost за кратко време са налични и 300 Нм. Приятно е настроен и звукът от изпускателната система, който наподобява на 6-цилиндров баварски мотор. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,2 секунди, а максималната скорост е 222 км/ч. Според производителя комбинираният разход на гориво е 6,6 л/100 км.

Countryman се наклонява минимално в завоите и запазва типичното за MINI усещане за управление на картинг.

За тези, които обичат динамиката, но се стремят към по-ниска консумация на гориво, най-много ще допадне дизеловата версия Cooper SD, задвижвана от 2,0-литров 4-цилиндров агрегат с мощност 190 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм при 1750 Нм. При рязко ускорение моторът издава приятен гърлен звук и за да спринтира до 100 км/ч му трябват само 7,4 секунди. Тук разходът е много по-умерен и в града е около 6 л/100 км, а при агресивно шофиране се качва до 8 на сто. При плавно темпо MINI Countryman се задоволява само с 5 литра. Същият 2,0-литров турбодизелов мотор се предлага и във вариант със 150 к.с., като има достатъчно тяга от 330 Нм за бодро ускорение. Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия демонстрира невероятна бързина на превключване, като работи плавно и адекватно сменя предавките.

Благодарение на големия пътен просвет и късите надвеси, Countryman се движи уверено в калните коловози.

Усъвършенстваната система за задвижване на всички колела All4 позволява до 100% от тягата да се прехвърлят на задната ос, което осигурява отлично сцепление на хлъзгави пътища и пресечени терени. Благодарение на големия си пътен просвет и късите надвеси, новото MINI Countryman се справя отлично извън пътя като с лекота може да ви отведе до язовири или труднодостъпни местности високо в планината. Новият Countryman вози по-комфортно от другите модели на MINI, а пътното поведение остава достатъчно стабилно. Комфортът на возене може да се подобри с помощта на опционалните адаптивни амортисьори. Иначе високият автомобил изненадващо малко се наклонява в завоите, като запазва типичното за MINI усещане за управление на картинг. Воланът на Countryman е много остър и точен, а моделът реагира незабавно на движенията му в завоите. Обратната връзка е много по-добра отколкото при предшественика, а недозавиването е намалено, благодарение на електронната блокировка на предния диференциал.

Комфортът на возене по лоши пътища може да се подобри с опционалните адаптивни амортисьори.

Оборудването на MINI Countryman е много богато и включва електрически стъкла и огледала, климатроник, автоматични чистачки и фарове, CD-плейър, камера за обратно виждане, навигационна система, Bluetooth връзка. За сигурността на пътниците се грижат 6 въздушни възглавници, система за контрол на стабилността и технология за автоматично спиране. Версията Cooper S добавя безключов достъп до автомобила и стартиране със старт-стоп бутон, отопляемо предно стъкло и круйз-контрол. Сред опциите са кожена тапицерия, панорамен покрив, асистент за автономно паркиране, автоматично спазване на платното на движение, наблюдение на „слепите” зони и разпознаване на пътните знаци. Новото MINI Countryman вече се продава при дилърите на марката у нас, а цената му започва от 50 750 лева. Съвсем скоро моделната гама ще се разшири с двете най-мощни версии – спортното MINI Countryman John Cooper Works с 231 к.с. и хибридното MINI Cooper S E Countryman ALL4 с 225 к.с.

Под предния капак е 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 190 конски сили.

MINI Countryman Cooper SD All4

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

218 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на дизел

129 г/км емисии на СО2

70 600 лева цена на модела

Тагове:  MINICooperCountryman

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.