Комбито е получило специална радиаторна решетка, пресечена от лъч с логото на марката.
Снимки Volvo
Двойно задвижване с офроуд режим помага на кал, сняг и хлъзгава настилка

Volvo V90 Cross Country - луксозно комби за бягство от ежедневието

Денислав Стоянов - четвъртък, 13-04-2017 - 11:29

Новият високопроходим модел отвежда хората далеч извън пътищата

Преди 20 години шведската марка Volvo представи своето първо високопроходимо комби, наречено Cross Country. Оттогава компанията не изневерява на традициите си и в нейната гама винаги присъства комби с повишена проходимост. В началото на миналата година Volvo показа новото си комби V90, а на автосалона в Париж през есента се състоя премиерата на високопроходимия вариант V90 Cross Country. Новият модел е предназначен за клиентите на луксозни автомобили, които водят динамичен начин на живот, който понякога ги отвежда далеч извън пътищата. Високопроходимото комби е много по-голямо от своя предшественик Volvo V70 Cross Country. На дължина новият модел достига до 4,94 метра, широчината е 1,88 метра, височината – 1,54 метра, а междуосието е цели 2,94 метра. За да бъде олекотена колата, в конструкцията са използвани алуминиеви сплави.

Новото V90 Cross Country се отличава от стандартното V90 с нови брони и защитни панели по каросерията.

На външен вид новото Volvo V90 Cross Country изглежда много елегантно, а острите ръбове и ъгли са останали в миналото. Късите надвеси и високата линия на прозорците правят профилът да изглежда стремително. Комбито с повишена проходимост е получило специална черна радиаторна решетка, пресечена от лъч с логото на марката. Продълговатите фарове са изцяло светодиодни и са украсени с Т-образни дневни светлини, наречени така заради характерната си форма на чука на Тор - бог на гръмотевиците, бурите и плодородието в скандинавската митология. Автомобилът е получил защитни пластмасови панели в долната част на каросерията, а пътният просвет е увеличен с 65 мм до 210 мм. Стандартното оборудване включва 18-инчови колела с високо профилни гуми, а като опция се предлагат колела с диаметър до 19 инча. На покрива е монтиран спойлер, а силно наклонените задни колони са подчертани от тесните и извити L-образни светлини.

Централната конзола е заета от 9,5-инчовият сензорен екран на мултимедийна система във вид на таблет.

Влизайки в новото Volvo V90 Cross Country ще се озовете в луксозния и уютен салон, в който хармонично са съчетани висококачествена кожа, полиран алуминий и естествен орех. В интериора цари практичният и сдържан шведски стил. Воланът е облицован с кожа и е много удобен за управление. Селекторът на автоматичната трансмисия е украсен с естествен кристал. Във високото ниво на оборудване Inscription показанията на приборите са изведени на 12,3-инчов цветен дисплей пред водача. Най-важните данни се проектират на предното стъкло. По-голямата част от централната конзола на Volvo V90 Cross Country е заета от 9,5-инчовият сензорен екран на мултимедийна система. Той работи на принципа на таблет и от него се управляват повечето от важните функции в автомобила - от навигационната система до климатроника. Благодарение на този екран на панела са останали само 8 бутона.

В луксозния интериор предните седалки са удобни и във всички версии имат функцията за отопление.

Позицията на седене във Volvo V90 Cross Country е висока, затова обзорът във всички посоки е добър. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача също предлага широк интервал от корекции. Предните седалки са удобни и предлагат добра странична опора. Във всички версии те имат функцията за отопление. На високия централен тунел е поставен подлакътник, в който има кутия за предмети.

Широчината на салона позволява на задните седалки да седнат удобно трима възрастни пътници.

На втория ред седалки в комбито има напълно достатъчно пространство за краката и главите на пътниците с ръст до 190 см. Широчината на салона позволява отзад да седнат удобно трима възрастни пътници. Обемът на багажника е 560 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки нараства до 1526 литра. Багажната врата се отваря автоматично, като е оборудвана със сензори, които реагират на движението на крака под бронята. Новото Volvo V90 Cross Country се предлага в две нива на оборудване – Momentum и Inscription. Дори в първото ниво има система за безключов достъп, двузонов климатроник, аудиосистема, Bluetooth връзка и 6 въздушни възглавници, система за стабилизация, автоматично намаляване на скоростта до пълно спиране и наблюдение на лентата на движение.

Обемът на багажника е 560 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки нараства до 1526 литра.

В най-скъпата версия Inscription са добавени четиризонов климатроник, електрически предни седалки с вентилация и масаж, камера за задно виждане, панорамен покрив с възможност за промяна на степента на оцветяване и др. Списъкът от опции включва камери за 360-градусов кръгов обзор, автопилот за паркиране, висококачествената аудиосистема Bowers & Wilkins, отопление на волана и на задните седалки. Можете също така да изберете конкретна технология за следене на умората на водача, система за разпознаване на пътните знаци и наблюдение на слепите зони. Нова е и системата за полуавтономно шофиране Pilot Assist, способна да държи автомобила в лентата на движение без намесата на водача и да спре, ако засече препятствия.

Като опция се предлага автопилот за перпендикулярно и успоредно паркиране, който сам намества колата.

Новото Volvo V90 Cross Country предлага избор от два бензинови и два дизелови 4-цилиндрови турбодвигателя, всички с работен обем 2,0 литра. Бензиновите мотори са Т5 с мощност 254 к.с. и Т6 с 320 к.с., като вторият освен с турбина е снабден и с механичен компресор. Той осигурява огромна тяга още при ниски обороти, преди да се включи турбината. Благодарение на двата компресора максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение в широкия интервал от 2200-5400 об/мин. С този мощен двигател високопроходимото комби се ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди, а максималната скорост е ограничена до 230 км/ч. По-късно ще се появи и хибридна версия T8 с 410 к.с. По-разпространени у нас се очаква да бъдат дизеловите двигатели с една турбина D4 с мощност 190 к.с. и с две турбини D5 със запас от 235 к.с.

Задвижването на четирите колела осигурява по-добро сцепление на кал, сняг и осебено на хлъзгав път.

По-мощният мотор е оборудван с помпа, която нагнетява още въздух в горивната камера. Резултатът е отсъствие на турбодупка и отлична тяга при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 480 Нм е на разположение от 1750 об/мин, което осигурява на колата уверен старт от място и пъргав спринт до 100 км/ч за 7,5 секунди, както и експедитивно изпреварване на кратък участък от пътя. Двигателят работи много тихо и в първия момент е трудно да се определи, че това е дизел. В града според трафика комбито изразходва около 7-8 л дизел на 100 км, толкова също харчи и на магистралата с разрешената скорост, а в икономичен режим на междуселищен път консумацията може да падне до 5 л/100 км. Дизеловият турбомотор D5 стандартно е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване на всички колела AWD.

Комбито вози комфортно, а като опция се предлагат адаптивни амортисьори и пневматично окачване.

Управлението се адаптира според нуждите на водача, който има възможност да избере един от петте режима – Eco, Comfort, Dynamic, Individual или специален режим за висока проходимост Off-Road, чрез въртящия се контролер на централния тунел. Автомобилът е оборудван и с технология за помощ при стръмно спускане Hill Descent Control. Задвижването на четирите колела осигурява по-добро сцепление на кал, сняг и хлъзгав път. Окачването е настроено за комфортно возене и плавно абсорбира неравностите. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори и пневматично окачване. Воланът е доста информативен, а в спортен режим става по-остър. При високи скорости понякога се усеща свистене на вятъра в областта на огледалото за обратно виждане, но в останалата част от салона на Volvo V90 Cross Country е тихо.

Новото високопроходимо комби вече се продава у нас и може да се изпробва в дилърските центрове на официалния представител „Мото-Пфое”. Цената на дизеловата версия Volvo V90 Cross Country D4 със 190 к.с. започва от 105 770 лева, а топ моделът с най-мощният бензинов двигател T6 със запас от 320 к.с. струва 130 610 лева.

Под предния капак на D5 е скрит 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизел с две турбини и мощност 235 к.с.

Volvo V90 Cross Country D5 AWD Inscription

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

235 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

480 Нм въртящ момент при 1750-2250 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

5,3 л/100 км среден разход на дизел

139 г/км емисии на СО2

123 760 лева цена на модела

Тагове:  VolvoV90Cross-Country

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.